Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی با انتقاد از مدیریت‌های ناکارآمد، به ورود دیرهنگام رئیس دولت به عرصه مدیریت بحران سیل نیز واکنش نشان دادند و از همکاری و حضور به موقع در صحنه نیروهای مسلح برای خدمات‌رسانی و عمران مناطق سیل زده تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور در نخستین روزهای نوروز 98، برخی کوتاهی ها بر آلام مردم مناطق بحرانی کشور افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از محوری ترین موضوعات، غیبت رئیس جمهور و ورود دیرهنگام وی به بحران و همچنین تعلل دستگاه های اجرایی درباره مدیریت سیل بود که افکار عمومی به خصوص مردم مناطق سیل‌زده را تحت تأثیر قرار داد.

از سوی دیگر وقوع بارندگی‌های شدید در روزهای نخست سال به راحتی تبدیل به پدیده‌های خسارت‌بار در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، لرستان و به خصوص در استان فارس شد و سیل در این استان موجب شد تعدادی از هم‌وطنان‌مان از دست بروند و یا دچار آسیب دیدگی شوند. به گفته کارشناسان، وقوع سیل علاوه بر عدم مدیریت بحران، عوامل مقدماتی نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به عدم مدیریت درست شهری و لایروبی مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد. همه اینها در کنار غیبت و غفلت برخی مدیران شهری به خصوص در استان‌های درگیر سیل موجب شد تا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور و مردم وارد شود.

در این میان اما بازهم بسیج و سپاه و ارتش و گروه های جهادی و مردمی و ورود خودجوش مردم بود که باعث شد برخی کم کاری های دستگاه های اجرایی جبران شود.

نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی با انتقاد از مدیریت‌های ناکارآمد، به ورود دیرهنگام رئیس دولت به عرصه مدیریت بحران سیل نیز واکنش نشان دادند و از همکاری و حضور به موقع در صحنه نیروهای مسلح برای خدمات‌رسانی و عمران مناطق سیل زده تقدیر کردند.

 

نماینده مردم سمیرم در مجلس:

قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور مقصران سیل اخیر را مجازات کند/ نیروهای نظامی و امدادی با کمک یکدیگر سیل را مهار کردند

اصغر سلیمی در گفت وگو با صاحب نیوز با اشاره به سیل اخیر در شمال کشور، اظهار کرد: باید پیش بینی های لازم انجام شود چرا که پیشگیری بهتر از درمان است در خیلی از کشورهای دنیا مثل ژاپن سیل و سونامی و زلزله پیش می آید ولی به خاطر پیش بینی هایی که از قبل دارند خسارت های کمتری را متحمل می شوند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما در مسیل سیل و زلزله و خشکسالی چند ساله است و قطعا باید مدیریت بحران قوی تر عمل کند؛ چندین سال بود که برای مدیریت بحران قانون آزمایشی داشتیم و کامل نبود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته قانون جامع مدیریت بحران کشور را تصویب کرد و یک گام خیلی خوبی برای مدیریت بحران کشور انجام شد؛ امیدوارم با تصویب این قانون بتوانیم با قدرت بیشتری در بحث پیشگیری، مقابله و آموزش مردم برای وقوع حوادث اقدامات لازم انجام شود.

سلیمی عنوان کرد: با توجه به مطالعات و هشدارهایی که از قبل داده شد باید تمهیداتی انجام می شد؛ شرایط سنگین بود و بارندگی بی سابقه ای در این چند سال گذشته داشتیم و مهار این شرایط به این راحتی نبود و نمی توان افرادی را در این قضیه مقصر دانست‌.

اصغر سلیمی گفت: نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس، بسیج، ارتش و سپاه همه آماده همکاری شدند و این بحران را مهار کردند ولی باید برای آینده شرایطی به وجود آوریم که حداقل خسارات به مردم وارد شود.

سلیمی گفت: شرایطی است که باید خود را برای موارد خطر از قبیل سیل و زلزله آماده کنیم اگر قرار است شهرسازی انجام شود باید معابر ایجاد شده در روستاها پیش بینی شود خانه های ساخته شده در مقابل سیل و زلزله مقاوم سازی شود و در مسیر رودخانه ها قرار نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خسارات و سیل اخیر اگر تخلفی صورت گرفته است قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور باید پیگیری و بررسی کند و افرادی که مقصر هستند حتما مجازات شوند.

 

نماینده‌ اصفهان در مجلس:

مردم دیگر غافلگیری مدیران دولتی را نمی‌پذیرند/ راه آهن باید پیش از این تخریب می‌شد

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به سیل اخیر در شمال کشور، اظهار کرد: پیغمبر اکرم در حدیثی فرمودند مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود؛ در استان گلستان شاهد سیل های مهیب و سیل هایی که خسارت های سنگینی را به دنبال داشته است بوده ایم ولی متاسفانه در این سال های اخیر درس عبرت نگرفته و برنامه ریزی جهت جلوگیری از خسارت های بیشتر هم نداشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان، تصریح کرد: هر سال این سیل ها تکرار می شده است و متاسفانه خسارت از سال قبل بیشتر بوده است و هر سال به دلیل این که یک مرتبه باران سیل آسا و برف شروع به باریدن می کرده است می گوئیم غافلگیر شدیم که برای مردم هم دیگر قابل پذیرش و قابل قبول نیست.

وی افزود: تمهیداتی که با ورود نیروهای نظامی و به ویژه سپاه پاسداران در مورد خروج آب از محدوده گلستان به خصوص شهرستان آق قلا انجام شد مانند باز کردن مسیر راه آهن تاثیر گذار بوده است.

ناصر موسوی لارگانی گفت: وقتی راه آهن مانعی برای خروج آب از شهر است خیلی راحت می توانستند آب روهایی را قبلا در زیر آن تعبیه و پیش بینی کنند تا در صورت بروز سیل این آب راه خود را به راحتی پیدا کند و به داخل دریا برود و باعث خراب شدن خانه های مردم نشود.

وی با اشاره به سهل انگاری برخی مسوولین بیان کرد: نکته قابل توجه این است که برخی از مسئولین ما در بالای گود می نشینند و می گویند لنگش کن؛ حقیقتا شاهد برنامه ریزی و حضور آنان و دستورات جدی که باید در این زمینه داشته باشند نبودیم.

موسوی لارگانی عنوان کرد: در سیل استان فارس شهر شیراز افرادی که خودشان در صحنه حضور داشتند عنوان می کردند که بارندگی بیش از 10 الی 15 دقیقه نبوده است، ما اکنون نباید خسارت بزرگی را متحمل شویم خودروهای خسارت دیده و خسارت های مالی را که کنار بگذاریم، ما باید کشته شدن تعداد زیادی از انسان ها در این شهر را به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری و عدم برنامه ریزی را جوابگو باشیم.

وی افزود: در دروازه قرآن مثل استان گلستان اولین بار نیست که سیل خروشان می آید و آن چه که سر راه خود است را نابود می کند هنوز بارندگی تمام نشده است در فصل بهار و تابستان باید برنامه ریزی و راهکاری را پیش بینی کرد تا جلو این خسارت ها گرفته شود.

ناصر موسوی لارگانی بیان کرد: حدود 5 میلیارد متر مکعب آب به طرف سدهای خوزستان می‌رود، آب را رها کرده اند که به طرف دریا برود و از بین برود؛ برنامه ریزی کنیم تا مقداری از این آب مدیریت شود و اگر یک سالی احساس خطر کردیم که این آب به خوزستان خسارت وارد می کند مقداری از این آب را به طرف اصفهان و استان های فلات مرکزی که مردم آن جا با خشکسالی دست و پنجه نرم میکنند و برای آب برای آشامیدن هم مشکل دارند، برود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: آن جا آب را هدر می دهند و مقدار زیادی از شهرستان ها و زمین های کشاورزی آن ها زیر آب برود ولی سوءمدیریت باعث می شود که گفته شود اجازه داده نمی شود آب به استان‌هایی که نیاز دارند منتقل شود.

وی با اشاره به درخواست خود از مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: یک راهکار منطقی است که بهترین استفاده را از موهبات الهی داشته باشیم، بهینه مصرف کنیم و برنامه ریزی به گونه ای باشد که کمترین خسارت وارد شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: سوءمدیریت ها و بخشی نگری ها باعث می شود چنین خسارت های وحشتناکی را شاهد باشیم؛ یکی از برنامه هایی که مجلس شورای اسلامی در اولویت روزهای شروع کار خود باید داشته باشد دعوت کردن مسوولین مربوطه، وزیر کشور و وزیر نیرو است تا جوابگوی مردم باشند و آن جایی که سوءمدیریت شده است آن ها را بازخواست کند و با خاطیان برخورد کند.

وی افزود: مدیریت این نیست که به خسارت های مالی وام، پول بلا عوض داده شود؛ مدیریت آن است که از وام ها بهترین استفاده را داشته باشیم و سعی کنیم کمترین خسارت را داشته باشیم به خصوص خسارت های جانی و خسارت به هموطنان که هر کدامشان برای ملت ما عزیز بودند.

 

نماینده مردم انزلی:

بررسی تأخیر دستگاه‌ها در رسیدگی به حادثه سیل در مجلس/ مردم منطقه و مدیران دستگاه‌های اجرایی از تلاش و ایثارگری سپاه رضایت دارند

حسن خسته بند در گفت و گو با 8دی، اظهار کرد: هنوز اطلاعات کافی و شفافی  از تأخیر دستگاه های دولتی و اینکه کدام دستگاه ها تأخیر داشتند در دست ما نیست به تبع در این بخش حتما رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد در اولین جلسه غیر علنی مجلس به تأخیر دستگاه ها و رسیدگی به حادثه سیل پرداخته می شود و آخرین وضعیت مناطق سیل زده در استان های مختلف و اتفاقات پیرامون خدمات رسانی و تأخیر برخی دستگاه ها هم بررسی می شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس، بیان کرد: عملکرد دستگاه ها در مجلس بررسی می شود و تصمیمات لازم در این بخش اتخاذ خواهد شد و دستگاه قضایی و سازمان بازرسی نیز تصمیمات لازم را گرفتند و کار خود را انجام می دهند.

خسته بند با بیان اینکه در حال حاضر حل مشکلات سیل زدگان و نجات این عزیزان در دستور کار دستگاه‌‌ها و ارگان‌ها باید باشد و مسایل دیگر هم در کنار آن پیگیری خواهد شد.

وی  با تأکید براینکه حاضرین در منطقه و مدیران دستگاه های اجرایی از تلاش و ایثارگری سپاه این نهاد مقدس رضایت داشتند، اظهار کرد: ارتش و بسیج هم خوب ورود پیدا کردند و با توجه به دستورات و تأکیدات مقام معظم رهبری عملکرد بسیار خوب و اثر بخشی داشتند و مردم و نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی به این موضع تأکید دارند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

 تقویت مدیریت بحران در کشور ضروری است/ مردم همیشه جلوتر از مسئولان بحران را مدیریت می‌کنند

علی وقف چی امروز در گفت و گو با موج رسا، اظهارداشت: قانون مدیریت بحران تصویب شده است.وی با بیان اینکه مدیریت بحران باید قبل از حادثه نسبت به پیشگیری اقدام کند،افزود: هیچ دلیلی برای عدم مدیریت پذیرفته نیست.

وقف چی بابیان اینکه مردم ایران همواره در صحنه های مختلف بخصوص در زمینه کمک به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی همواره درصحنه بوده‌اند، افزود:  آن چیزی که در چندین سال گذشته ثابت‌ شده این است که مردم ایران همیشه قبل از مسئولان در صحنه های کمک به آسیب دیدگان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک مردم به سیل زدگان کمک مهمی برای دولت در زمینه مدیریت بحران‌ها و امدادرسانی محسوب می شود، افزود:تقویت مدیریت بحران در کشور ضروری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بر لزوم توجه و تقویت مدیریت بحران در کشور تأکید کرد و گفت:وقوع حوادث باید به‌عنوان درس بزرگ در زمینه مدیریت بحران مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عملکرد روحانی در حوادث اخیر شبیه عملکرد وی در عرصه اقتصادی است/ مجلس در واکنش به عملکرد دولت ورود خواهد کرد

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با یزدرسا گفت: نکته‌ای که بعد از وقوع سیل در چند استان کشور قابل توجه بود غیبت جناب آقای رئیس‌جمهور در عرصه رسانه‌ها بود.

وی افزود: در چنین مواقعی و بعد از وقوع هر حادثه‌ای از آنجایی که رئیس‌جمهور مسئولیت بسیج امکانات و رهبری و هدایت دولت و استانداران را بر عهده دارد، برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف شخص رئیس‌جمهور باید در عرصه حاضر بشود اما متأسفانه تا چندین روز اثری از پیام و حضور ایشان در عرصه نبود، یعنی حضور که پیدا نکردند که هیچ، پیام و دستوری هم نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته ایشان مدعی بودند که من ساعت به ساعت حادثه را پیگیری می‌کردم، اما این کفایت نمی‌کند چرا که مردم -به‌خصوص آسیب‌دیدگان- باید شخص اول قوه مجریه را در عرصه امدادرسانی ببیند.

کریمی قدوسی اظهار داشت: نکته دیگر این است که در چنین مواقعی امکانات ملت که در اختیار دولت است متناسب با آن حادثه بایستی بسیج شود، قطعا امکانات آن شهر و استان آسیب‌دیده جوابگوی جبران خسارات نیست.

وی ادامه داد: در نمونه همین آق‌ قلا استان گلستان امکاناتی ندارد که بتواند با یک چنین حادثه‌ای مقابله و آن را مهار کند. باید استان‌های معین مثل استان خراسان فراخونده شوند، یا باید ایشان از تهران و سمنان دستور می‌داد و امکانات را بسیج و وارد معرکه می‌کرد و خود ایشان هم حضور پیدا می‌کرد که خب این‌ها انجام نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: یعنی نهایتا فیلم‌ها و گزارش‌هایی که ما می‌دیدم فقط نیروهای امدادی آن شهرستان بودند اما بسیج امکاناتی ما ندیدم و این کار را هم آقای رئیس‌جمهور انجام ندادند. در حالی که این امکانات مال ملت است و اختیار و مدیریتش هم دست رئیس‌جمهور و ستاد حوادث بحران است.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: اما بخشی از نظام که نیروهای مسلح هستند و شاید امکاناتشان نسبت به امکانات دولت 20 به 80 باشد آن‌ها تمام توانشان را در این عرصه وارد کردند.

وی عنوان کرد: فرماندهان عالی رتبه از ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه، فرمانده ارتش و فرماندهان استانی این دو مجموعه در صحنه حاضر بودند و مردم اینها را از نزدیک ملاحظه می‌کردند و امدادرسانی‌هایشان را به خوبی انجام دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی معین استان گلستان شد، خراسان شمالی نیز معین شد و فرماندهی چندین استان را معین کرد تا برطرف کردن کامل مشکلات این ها بایسشتی در صحنه باشند.

کریمی قدوسی تأکید کرد: مجلس هم البته نسبت به این سو مدیریت ها در سیل واکنش نشان خواهد داد و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

نائب رئیس کمیسون عمران مجلس:

دستگاه‌هایی که در بحران اخیر به‌درستی عمل نکردند مورد سوال قرار خواهند گرفت

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعاً اشخاص و دستگاه‌هایی که وظیفه خود را در اتفاقات اخیر به‌درستی انجام نداده‌اند توسط مجلس مورد سؤال قرار خواهند گرفت.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با یزد آوا؛ در خصوص برنامه مجلس جهت بررسی دلایل بحران سیل اخیر در کشور گفت: طبیعی است که مجلس و کمیسیون عمران در این زمینه ورود کرده و با دریافت گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی به بررسی علل و عوامل بحران به وجود آمده خواهد پرداخت امادر حال حاضر تمام تمرکز مجلس بر رفع بحران و مشکلات ناشی از آن متمرکزشده و پس از رفع شرایط فعلی این موضوع دردستور کار قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه قطعاً اشخاص و دستگاه‌هایی که وظیفه خود را در اتفاقات اخیر به‌درستی انجام نداده‌اند مورد سؤال قرار خواهند گرفت اظهار داشت: مسلم است که بعد از بازگشت آرامش به مناطق بحران‌زده، دستگاه‌هایی که خدمت رسان بوده موردتقدیر و قدردانی قرار بگیرند و دستگاه‌هایی که به وظایف خود به‌درستی عمل نکردند مورد پرسش و پاسخ قرار بگیرند.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ:

دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات پیشگیرانه انجام میداند/حجم حادثه می‌طلبید رئیس جمهور سفر تفریحی را رها کند

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در گفتگو با نافع با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در مورد وقوع سیل گفت: از آنجایی که قبلا وقوع سیل پیش بینی شده بود، دستگاه های اجرایی باید اولا اقدامات پیشگیرانه انجام می دادند و مسیر رودخانه ها و محل های لازم  را اصلاح کرده و لایروبی انجام می شد.

وی ادامه داد: گذشته از آن در مرحله دوم مدیران خود باید در زمان وقوع سیل در محل حاضر می شدند چرا که هماهنگی امور ، آماده باش نگه داشتن دستگاه ها به دست مدیران ارشد است و حضور حداکثری را می طلبد و غافلگیری مدیران و نادیده گرفتن هشدارها باعث شدت این حادثه شد و می بینیم که تازه بعد از وقوع حادثه در پی رفع مشکل برآمدند که این خود نشان از معضل مدیریتی است که دولت باید در مورد آن تجدید نظر کرده و توجه بیشتری به این گونه هشدارها شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور در روزهای آغازین سیل در محل حادثه گفت: با توجه به حجم بزرگ حادثه ایجاب می کرد که رئیس جمهور سفر خود را که سفری تفریحی بوده ناتمام می گذاشت و به خاطر افکار عمومی هم که شده در محل حاضر می شد؛ چرا که در خیلی از کشورها در چنین مواقعی حتی دیده شده که مقام عالی سفر رسمی خود را نیز ناتمام می‌گذارند در محل حادثه حاضر می شود، اما ایشان در این مورد غفلت کردند که امیدواریم رویه این چنینی اصلاح شود و همیشه پای کار باشند تا هم کارها انجام شود و هم این حضور مرهمی بر درد مردم آسیب دیده باشد و مردم امیدوار باشند که مسئولین همیشه در کنارشان هستند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس:

مجلسی‌ها باید روحانی را برای تأخیر در کمک‌رسانی به سیل زدگان مواخذه کنند/ بی‌نظیر بودن خدمات بی منت سپاه به سیل زدگان در نبود اراده دولتی‌ها

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه روحانی و وزرایش درباره کوتاهی های خود در بحران سیل باید پاسخگوی مجلس و مردم باشند، گفت: طرح سوال از رییس جمهور و وزرای مقصر و نیز بررسی عدم اقدامات مناسب دستگاه های اجرایی باید در دستور کار نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم قرار بگیرد.

»امیر خجسته» در گفت و گو با رودآور، گفت: اتفاقات مرتبط با سیل رخ داده در مناطق مختلف کشور و کوتاهی های دولت در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول و توجیه پذیر نیست.

وی اظهار کرد: رییس جمهور یک مملکت در مواقع بحران فرمانده است و باید حضور داشته باشد و ویژه تر اینکه تمام تیم و وزرای دولتی اش را برای رفع بحران بکار بگیرد، اما مشخص نبود که آقای روحانی چرا و به چه علت در زمان بحران حضور نداشت و دستکاه های اجرایی نیز کوتاهای فراوانی در این زمینه داشتند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه مجلسی ها باید روحانی را برای تأخیر در کمک رسانی به سیل زدگان مواخذه کنند، افزود: رییس جمهور باید خودش به شخصه حضور می یافت و مدیریت بحران را بر عهده می گرفت تا این گونه بر رخدادهای تلخ افزوده نمی شد.

خجسته با بیان اینکه آمار بالای فوتی ها بر اثر سیل در شیراز به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: در این باره مجلس به عنوان ناظران باید به بررسی مشکلات روی داده وارد میدان شوند و تیم تحقیقاتی در تمامی زمینه ها را برای یافتن ارگان های مقصر تشکیل دهند.

وی عنوان کرد: نخست باید بررسی شود چرا هر ساله اقداماتی همچون لایبروبی رودخانه ها و دیگر اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های دولتی و شهرداری ها انجام نشده است و در این زمینه چه افراد و چه ارگان هایی کوتاهی کرده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: دوم آن که مهم است که بدانیم چرا این همه کوتاهی از سوی دستگاه های اجرایی حتی با وجود هشدارهای هواشناسی رخ داده است، اینکه باید بررسی شود دولت چرا هشدارها را شنید اما مردم را از خطرات حواشی از وقع سیل و بودن در کنار رودخانه ها مطلع نساخت.

خجسته همچنین گفت: سوم آن که باید بررسی شود از صدر تا ذیل چرا هم خود رییس جمهور این همه با تأخیر به کمک سیل زدگان و مناطق سیل زده آمد و از سویی دیگر چرا اصلاً دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان عملکرد قابل قبولی را برای خدمات رسانی بعد از وقوع سیل انجام نداده اند.

وی با تأکید بر اینکه روحانی و وزاریش درباره کوتاهی های خود در بحران سیل باید پاسخگوی مجلس و مردم باشد، افزود: طرح سوال از رییس جمهور و وزرای مقصر و نیز بررسی عدم اقدامات مناسب دستگاه های اجرایی باید در دستور کار نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم قرار بگیرد و همزمان در این باره تیم تحقیقاتی مجلس هم باید تشکیل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: دولت گمان نکند که با عزل یک استاندار می تواند مردم را ساکت کند، ما نمایندگان مردم به هیچ عنوان در دفاع از حق مردم عقب نشینی نمی کنیم و تا آخر برای پاسخگو کردن آنانی که کوتاهی کرده اند ایستاده ایم.

خجسته در ادامه به خدمات بی منت سپاه و ارتش در نبود اراده دولتی ها برای کمک به سیل زدگان هم اشاره کرد و گفت: گرچه دولت در کمک به سیل زدگان اقادم مؤثری انجام نداد، اما خوشبختانه این سپاه بود که با حضور به موقع خود مانند همیشه نجات بخش و کمک رسان بی منتی برای مردم بود و هست.

 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

مجلس به قصور و کوتاهی دستگاه‌ها در سیل اخیر رسیدگی می‌کند/ خدمات نیروهای مسلح و بسیج جای قدردانی دارد

داوود محمدی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر وقوع سیل در بخشی از استان‌های کشورمان مشکلات متعددی برای مردم عزیز به وجود آمد که عامل خسارت شد.

وی افزود: مسائل مختلفی موجب نگرانی و ناراحتی مردم شد؛ به ویژه در استان‌های فارس، گلستان، کرمانشاه، لرستان و مازندران نیز مسائل جدی به وجود آمد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از کنار این مسائل بی تفاوت نخواهد گذشت. در رابطه با مشکلات به وجود آمده نحوه اجرای وظیفه دستگاه‌های مسئول و قصور و تقصیرهایی که در این میان به وجود آمد رسیدگی خواهد کرد.

وی ابراز کرد: در کنار این مسئله از بدو وقوع سیل، کمیسیون اصل نود هیئت‌هایی را برای بازرسی و رسیدگی به موضوع به استان‌های فوق اعزام کرده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: این هیئت‌ها شرایط مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند که پس از دریافت بررسی‌ها نیز گزارش آن به اطلاع مقامات مسئول خواهد رسید.

وی با اشاره به حضور نیروهای سپاه و بسیج در مناطق سیل‌زده افزود: قطعا روحیه بسیجی و تفکر جهادی در راستای حل مشکلات اثربخشی قابل توجهی دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود تاکید کرد: بی‌تردید ورود نیروهای بسیج و ارتش در کنار سایر آحاد مردم به استان‌هایی که دچار خسارت شده بودند و خدمات بی شائبه‌ای که انجام دادند نقش برجسته‌ای در ایجاد انسجام و افزایش توان عملیاتی و کاهش آلام مردم ایفا کرد که جای قدردانی دارد.

محمدی اذعان کرد: وقوع سیل و حوادث اخیر به وضوح نشان داد که مردم کشور ما در کنار یکدیگر و وحدت مثال زدنی می‌توانند به حل مشکلات و مسائل بپردازند و این همکاری و مودت و دوستی درخور تقدیر و تحسین است.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

تاخیر چند روزه رئیس جمهور باعث شد اوضاع شهرهای سیل زده بدتر شود/ سپاه و ارتش به داد مردم رسیدند

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار هم در گفت و گو با صبح توس؛  با بیان اینکه متاسفانه تاخیر رئیس جمهور سبب شد که در چند روز مسائل بدنر شود واگر سپاه ارتش و نیروهای مردمی نبودند وضع به مراتب بدتر از حالا می شد تاکید کرد: رئیس جمهور در اولین جلسه به صورت غیر مستقیم اقدام به انتقاد از نهاد هایی کرد که در این چند روزابتدایی به داد مردم رسیدند.

وی ادامه داد: بنده آقای رییس جمهور را توصیه به رعایت اخلاق و ادب و دوری از غرور میکنم  و همچنین وی باید رعایت مصالح نظام ، اتحاد و همدلی و توجه به مبانی نظام و انقلاب یعنی سفارشات امام و رهبری در خصوص سپاه و اتحاد و همدلی را در نظر داشته باشد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتشار تصویر کمک پیرمرد لواشک فروش سبزواری که تمام درآمد روزانه خود را به مناطق سیل زده کمک کرد در شبکه های اجتماعی تشریح کرد: جناب رییس جمهور انصاف را رعایت فرمایند و همراهی و همدلی را از ان پیرمرد لواشک فروش سبزواری در عمل بیاموزند که یک روز فروش لواشک خود را به منلطق سیل زده کمک کرد.

مقصودی با بیان اینکه در چند روز از شروع سیل  ارتش ، نیروی انتظامی ، بسیج ، هلال احمر ، کمیته امداد و قرارگاه سازندگی خانم و ستاداجرایی فرمان امام و احسان برکت و بنیاد بدکت و قرارگاه امام رضا و آستان قدس رضوی به صورت تمام وقت چای کار بودند تصریح کرد: در صورت نبودن این کمک ها شرایط به مراتب بدند از وضع موجود می شد

 

.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز