Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: لایروب نداجا توانایی بالایی در تخلیه آب و گل و لای با حجم بالا را دارد.

امیر دریادار دوم حمزه علی کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل زده گفت: در ادامه امداد رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان، نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح کشور از روز‌های نخست برای امدادرسانی وارد منطقه شد و حضور فعال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش با اعزام بالگرد‌های هوا دریا، تیم‌های عملیاتی ویژه و شناور‌های تندروی سبک که توانمندی نقل و انتقال و ترابری نفرات و مردم را در آب‌های کم عمق داشتند به امدادرسانی به مردم سیل زده استان گلستان پرداخت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی بیمارستان صحرایی و آمادگاه سیار را در مناطق سیل زده مستقر و به امدادرسانی به مردم شریف و نجیب شهر‌های آق قلا و گمیشان پرداخته است.

امیردریادار کاویانی به ارسال لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش از جنوب کشور به مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و گفت: با ورود لایروب تخصصی نداجا که توانمندی لایروبی و حرکت در آب‌های کم عمق و رودخانه‌ها را دارد کار امدادرسانی سرعت گرفته و این لایروب دارای ظرفیت بسیار بالای تخلیه و آب می‌باشد.

وی بیان کرد: این لایروب می‌تواند در یک ساعت یک میلیون متر مکعب آب و گل و لای را تخلیه کند. همچنین توان پرتاب گلوله تا شعاع ۱۰۰ متر را داشته و برای مناطق آق قلا، گرگان رود، گمیشان و رودخانه قره سو بسیار مناسب است.

امیردریادار کاویانی با بیان اینکه انتقال لایروب از خرمشهر، یکی از شاهکار‌های هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی ارتش است، افزود: این لایروب ۲۳ تن وزن داشته و ظرف ۲ ساعت به استان گلستان منتقل شد که اگر می‌خواستیم از راه زمینی آن را جابجا کنیم بین ۸ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه این لایروب کمک شایانی به تخلیه آب‌ها و لایروبی در منطقه خواهد داشت، گفت: لایروب نیروی دریایی ارتش کاملا بومی بوده و از دیگر دستاورد‌های جوانان کشورمان است. در رودخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی بسیار بالایی در تخلیه گل و لای باحجم بالا و آبگرفتگی را دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: تجهیزات دریایی امروز در داخل کشور و توسط جوانان و متخصصان تولید می‌شود و در این زمینه توانایی بالایی در کشور وجود دارد. امروز دستاورد‌ها در کشور نهادینه شده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.

امیردریادار کاویانی با بیان اینکه از این لایروب برای اولین بار در مناطق سیل زده استان گلستان استفاده می‌شود، تصریح کرد: این دستاوردها، ابتکارات و تجهیزاتی است که در اختیار سازمان‌ها و نیرو‌های مختلف است.

وی ادامه داد: همه این ابتکارات توسط نیرو‌های مسلح، سازمان‌های امدادی و سایر سازمان‌های امدادرسانی انجام می‌شود و با توجه به حجم آب در مناطق سیل زده گلستان، ابتکارات بسیار بالایی صورت گرفته که ظرف چند روز این حجم بالای آب را تخلیه کردند.

امیردریادار کاویانی باتاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیرو‌های مسلح و سازمان‌های امدادی در ایلام، لرستان، خوزستان و سایر استان هاحضور بسیار فعالی داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان می‌دهد که ما برای مردم و در اجرای تدابیر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا با سرعت و قدرت وارد مناطق سیل زده شده و برای اجرایی کردن تدابیر رهبرمعظم انقلاب کار امدادرسانی را انجام می‌دهیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه نیرو‌های مسلح توان بسیاربالایی در یاری رسانی به مردم دارند، یادآور شد: ما درکنار مردم و در خدمت ملت عزیز ایران هستیم و این افتخار بسیار بزرگی است. در واقع امدادرسانی‌ها در مناطق سیل زده با ابتکارات و تجهیزات را برای کمک به مردم انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی ارتش سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم