Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@17:55:48 GMT

قرآن برای معرفی پیامبر(ص) به خلق عظیم ایشان اشاره دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۵۵۶۱

قرآن برای معرفی پیامبر(ص) به خلق عظیم ایشان اشاره دارد

حجت الاسلام علی پناه گفت: قرآن برای معرفی پیامبر(ص) به خلق عظیم ایشان اشاره دارد در حالی که حضرت مستجمع همه خوبی‌های عالم در زهد، شجاعت، زیبایی، عبادت و بسیاری اوصاف دیگر بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «میثم علی‌پناه» به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند همه نعمات بی‌نظیر و بی‌بدیل خود را در این عالم رایگان و بدون منت بر ما عطا کرده است، اما همین خداوند بر نعمت بعثت پیامبر(ص) بر همه مومنان منت گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه افزود: همین امر نشان می‌دهد که نعمت بعثت پیامبر(ص) بسیار عظیم است.

حجت الاسلام علی‌پناه درباره علت منت گذاشتن خداوند برای بعثت پیامبر(ص)، عنوان کرد: یکی از علت‌ها این است اگر دلسوزی، استقامت و صبر پیامبر(ص) در عرصه هدایت بشریت به سوی دین نبود امروز هیچ مسلمانی بر روی زمین وجود نداشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تحمل رنج، سختی‌، شکنجه پیامبر(ص) در طول 23 سال هدایت و تبلیغ دین اسلام، اظهار کرد: اگر این استقامت و صبوری پیامبر(ص) نبود حتی یک لااله‌الاالله به دست ما نرسیده بود.

وی افزود: پیامبر(ص) در طول ده سالی که در مکه بودند چنان مصیبت و اذیت دیدند که مجبور به مهاجرت از سرزمین مقدس مکه شدند، با وجود این همه شکنجه و اذیت پیامبر(ص) برای هدایت آنها دعا می‌کردند.

حجت الاسلام علی‌پناه با طرح این سوال که چرا باید دردانه و گل سرسبد نظام آفرینش و محبوب خداوند این همه زجر و سختی را تحمل کنند، گفت: پیامبر(ص) فرمودند من بیش از همه انبیاء زجر کشیدم؛ اگر تاریخ انبیاء شکنجه و مرارت‌هایی را که آنان تحمل کردند مطالعه کنید شاید آن زمان این سخن پیامبر(ص) درک کنید.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) درباره علت تحمل این سختی‎ها، افزود: این همه زجر کشیدم که شما انسان‌ها متخلق به اخلاق الهی باشید؛ اگر کسی بسیار عبادت کند اما متخلق به اخلاقی نباشد او از من دور است.

وی ادامه داد: قرآن برای معرفی پیامبر(ص) به خلق عظیم ایشان اشاره دارد در حالی که حضرت مستجمع همه خوبی‌های عالم در زهد، شجاعت، زیبایی، عبادت و بسیاری اوصاف دیگر بودند.

حجت الاسلام علی‌پناه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرمایند اگر مردم به دین من روی می‌آورند به علت اخلاق نیکوی تو است در غیر این صورت از گرد تو پراکنده می‌شدند.

استاد حوزه علمیه پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم بسیار حریص بودند و هزینه‎های سنگین می‌دادند، ابراز کرد: هر مربی و معلم برای هدایت مردم باید ابتدا با اخلاق خوب دل آنان را ببرد.

وی با استناد به آیه‌ دیگری از قرآن کریم، گفت: اگر به اندازه مثقال ذره خیر یا شر از شما صادر شود در قیامت آن را خواهید دید؛ در عالم ارتباط با انسان‌ها نمونه مثقال یا ذره می‌تواند همانند یک دومینو باشد که با یک تلنگر یکه ک قطعه از آنها می‌افتد بقیه هم یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند.

حجت الاسلام علی‌پناه افزود: گاهی ممکن است شما همچون پیامبر(ص) در سلام و محبت بر دیگران پیشی گرفته و سبب هدایت یک شخص شوید و به واسطه همان یک نفر افراد زیاد دیگری هدایت شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دین اخلاق است، ابراز کرد: مجاهد فی‌سبیل‌الله، اهل خیر بودن یا اهل نماز جماعت باشید اما خانواده شما در کنار شما احساس امنیت و خوشبختی نداشته باشند نزد خداوند فضیلت نخواهید داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزندان ما صرفا با سخن تربیت نمی‌شوند بلکه با توجه به اخلاق و رفتار ما تربیت می‌شوند پیامبر(ص) با اخلاق و رفتار خود اسلام را به مردم معرفی می‌کردند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان پلدختر بارندگی و سیلاب حسن روحانی ایام نوروز مسافران نوروزی استان خوزستان خبرگزاری شبستان بعثت پیامبر بعثت پیامبر بزرگ اسلام اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی از حجم ویرانی های عظیم سیل در برزیل | ویدئو

دریافت 303 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آژانس دفاع غیرنظامی ایالت ریوگرانده برزیل اعلام کرد بر اثر سیل در این ایالت دست‌کم ۹۵ نفر کشته، ۱۳۲ نفر مفقود و بیش از ۲۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 850293 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم برزیل حوادث جهان

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • آیت‌الله جوادی آملی: فریب، راه نیست و با آن نمی‌توان زندگی کرد
  • تصاویر هوایی از حجم ویرانی های عظیم سیل در برزیل | ویدئو
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • تصویری از یک دختر بر روی دیوارنگاره عظیم میدان ولیعصر
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله