Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه، بسیج و گروههای جهادی با تمام توان برای کمک به مردم سیل زده شرق مازندران وارد میدان شد و تلاش برای کمک رسانی به مردم بعد از دو هفته همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، 27 اسفندماه سال گذشته و در زمانی که همه مردم برای شادباش عید نوروز این عیدباستانی و دید و بازدیدها آماده می شدند؛ بار دیگر دست قهر طبیعی و البته عملکرد ما در طبیعت بر مردم سرزمین مان نازل شد و سیل، هشتمین سین سفره هفت سین بسیاری از مازندرانی ها و البته استان های مختلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگرچه سیل، پیامدها و مشکلات فراوانی را با خود به همراه داشت و جان باختن 5 تن از هموطنان و هم استانی های ما در سیل عید امسال، اتفاق و خاطره بدی از عید است که از ذهن ها نخواهد رفت و در تاریخ این استان ماندگار خواهد شد؛ اما نمی توان از دستان مهربان و خیرخواهانه نیروهای امدادی و کمک رسان در سیل غافل شد.

 

اگرچه دوهفته از سیل اواخر سال گذشته و سیل اوایل سال در استان مازندران می گذرد و خطرها تا بخش زیادی کاهش یافته است؛ اما زخم طبیعت بر تن ناسور شهرها آشکار و مردم سیل زده همچنان نیازمند کمک و مساعدت ویژه مردم هستند.

 

این روزها مردم نوعدوست و نهادها و ارگان های مختلفی همچون نیروهای امدادی، نیروهای جهادی و نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و گروههای مختلف مردمی همچنان در حال تلاش برای رفع مشکلات در مناطق سیل زده مازندران و البته شرق مازندران هستند.

 

در کنار همه تلاش های انجام شده توسط دستگاههای مختلف، گروههای امدادی و مردم از خدمات مختلف سپاه در بخش های مختلف عمرانی، راهسازی، تغذیه، زیرساختی و جهادی نمی توان گذشت.

 

بعد از سیل مازندران دستورالعملی برای سپاه‌ در شهرهای مختلف استان ، فرماندهان، نیروها و قرارگاه‌ها درباره امدادرسانی ارائه و سپاه و نیروهای تحت امر با سرعت در اولین ساعات وقوع حادثه طبیعی سیل، براساس دستورالعمل وارد میدان شد و همچنان در حال امدادرسانی است.

 

سپاه در شرق مازندران و در شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه با تمام توان به میدان آمده و خدمات مختلفی در بخش‌های کمک رسانی و نجات مردم از بحران سیل، ارسال تغذیه و آب، ارسال خوراک و علوفه برای دام، لایروبی و پاکسازی منازل از گل و لای،  اعزام گروههای جهادی پزشکی به مناطق سیل زده، ارائه خدمات امدادی، خودرویی و عمرانی و موارد مختلف دیگر ارائه شد.

 

همه امکانات سپاه بهشهر به کمک سیل زدگان آمد

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با اشاره به ورود همه جانبه بسیج و سپاه در سیل اخیر گفت: سپاه و گروههای جهادی تحت امر از همان ساعات اولیه برای مدیریت بحران و کاهش آسیب ها با تمام توان و امکانات وارد میدان شدند تا  سیل، برف و بوران ایجاد شده، آسیب کمتری به هوطنان وارد کند.

 

« حسن پورقربان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: با تلاش های انجام شده حضور گروههای جهادی در مناطق سیل زده و ارائه خدمات دارویی و درمانی به اهالی روستاهای مختلف بالادست و روستاهای آسیب دیده از سیل، توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی از خدمات اولیه بود.

 

وی افزود: اعزام تیم رسانه ای قرارگاه سردار شهید حاج رحیم کابلی برای تدوین خسارت های ناشی از سیل به سیمرغ از عملکردهای سیل بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر تصریح کرد: در کنار همه تلاش های انجام شده برای کاهش آسیب سیل اخیر به مردم و زندگی آنان و امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم، توزیع علوفه برای دام مردم در مناطق کوهستانی و صعب العبور که تمام زندگی این مردم بود هم از نظر دور نگه داشته نشد و چهارتن علوفه دام سبک و سنگین برای توزیع در روستاها به مناطق یانه سر هزارجریب بهشهر ارسال شد.

 

پورقربان گفت: تلاش برای بهسازی راهها و بازگشایی و همچنین کنترل رانش به کمک نیروهای مهندسی سپاه و گروههای جهادی و تلاش برای نصب پل لوله ای در تنگه کیاسر از دیگر خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

 

بهره‌گیری از توان واحدهای مهندسی  سپاه در مناطق سیل زده نکا

فرمانده سپاه ناحیه نکا هم عنوان کرد: در همان ساعات اولیه سپاه با تمام توان برای کمک رسانی وارد عمل شد و کمک رسانی سریع را در دستور کار قرار داده و تلاش برای کمک رسانی به مردم و نجات از سیل و توزیع غذای گرم و کنسروی و آب در دستور کار قرار گرفت.

 

« مجیدرضا شعبانی » به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در مرحله بعدی سپاه پاسداران با بهره‌گیری از واحدهای مهندسی خود در منطقه هزارجریب نکا، بازگشایی راه‌های مواصلاتی که براثر سیل، برف ، رانش و ریزش کوه در جاده‌ها، را آغاز کرد و با هماهنگی انجام شده، بازگشایی راهها با قوت اجرایی شد و سپس پاکسازی منازل آسیب دیده در سیل اخیر در نقاط مختلف در دستور کار قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه سپاه و بسیج، کار برای رضای خداوند و خدمت رسانی به مردم است و تا آخرین ساعات و دقایقی که نیاز به کمک باشد؛ سپاه در میدان کار آماده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گلوگاه هم با اشاره به ارائه خدمات سپاه به سیل زدگان مناطق مختلف شهرستان گلوگاه خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج گلوگاه، همزمان با جاری شدن سیلاب در رودخانه های پایین دست و اطراف روستاها به کمک سیل زدگان شتافت و خدمات مناسب تغذیه، مهندسی،عمرانی و خدماتی ارائه شد.

 

« حسن یوسفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به مسدود شدن راههای مواصلاتی روستایی در همان روزهای ابتدای سال، سپاه با تمام توان و امکانات در کنار دیگر نیروهها وارد عمل شد و خدمات مختلف ارائه شد و بنا بر گزارش‌های رسیده، خوشبختانه اکنون شرایط عادی در مناطق حاکم است.

 

مجموعه سپاه و بسیج در سیل اخیر با اقدامات ضربتی و مناسب وارد عمل شدند

 امام جمعه بهشهر هم با قدردانی از تلاش همه جانبه همه گروههای جهادی، مردم و مسئولان گفت: مجموعه سپاه و بسیج در سیل اخیر با اقدامات ضربتی و مناسب وارد عمل شد و بخش زیادی از مشکلات برطرف شده است.

 

حجت الاسلام « سید عربعلی جباری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان افزود: این مجموعه انقلابی با تمام توان وارد عمل شده است و تلاش های بی شائبه ای در طول این مدت در مناطق مختلف ارائه شده است که از این مجموعه به دلیل عملکرد مناسب و تلاش همه جانبه تشکر و تقدیر می شود.

 

امام جمعه نکا هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: بسیج سازندگی، سپاه و تیم‌های پوشش درمانی خدمات مختلفی را در مناطق مختلف کوهستانی و دشت انجام دادند که باید قدردان این حماسه بود.

 

حجت‌الاسلام « محمدباقر محمدی‌لائینی » در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: در کنار خسارت های فراوانی که به بخش های مختلف در سیل اخیر وارد شده است؛ اقدامات خوب بسیج ، سپاه و گروههای جهادی و مردمی در کنار مسئولان  در مناطق هزارجریب مشهود است و باید مسئولان با دقت بیشتری برای جبران خسارت وارد عمل شوند.

 

وی گفت: با توجه به بارش های ادامه دار در منطقه، خطر به طور کامل مهار نشده است و نگرانی از سوی مردم در این مناطق وجود دارد و باید تلاش بیشتری برای امدادرسانی و ایجاد آرامش روانی در مناطق مختلف، به خصوص مناطقی که در معرض رانش و سیل هستند؛ انجام شود.

 

به گزارش شبستان، آخرین روزهای زمستان ۹۷ اگرچه برای مازندرانی‌ها خوش یمن نبود و مواجه شدن با ترکیبی از بحران‌های متعددی همچون برف، سیل و رانش، عید را به طعم هم استانی های ما تلخ کرد؛ اما دستان یاری گری از جنس نیاز، همچنان تلاش برای امدادرسانی و کمک رسانی را فراموش نکرده و تلاش دارند تا خلاء عقب ماندگی های گذشته را با یاری رساندن در این بحران، جبران کنند.

 

و اکنون کمک رسانی در سیل اخیر مرا یاد این جمله و متن معروف انداخت که « گاهی خدا می‌خواهد با دست تو، دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان دست دیگرت در دست خداست ... و گاهی بندگی یعنی در کوچه پس کوچه‌های زندگی دست کسی را بگیری.» و چه خوب که همه ما یاری گر باشیم...

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل سیل لرستان خسارت سیل امداد رسانی بارندگی و سیلاب مدیریت بحران شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل تهران مسافران نوروزی شرق مازندران سیل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان

استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می‌تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.

ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر