Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: مرکز مشاوره دانشگاه تهران عددی بالغ بر ۴۰ هزار جلسه مشاوره برای دانشجویان و اساتید دانشگاه در سال ۹۷ برقرار کرده است.

پیروی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اقداماتی که این مرکز در سال ۹۷ انجام داده است، گفت: مرکز مشاوره دانشگاه تهران عددی بالغ بر ۴۰ هزار جلسه مشاوره برای دانشجویان و اساتید دانشگاه در سال ۹۷ برقرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای و بهداشت روانی ویژه اساتید، کارمندان و دانشجویان جهت سلامت روانی و موضوعات مشاوره‌ای بسیاری برگزار گردید. همچنین خدمات مشاوره غیرحضوری به جهت دسترسی سریع و کم هزینه دانشجویان به مشاوره از طریق اینترنت تحت عنوان مشاوره برخط یا الو مشاوره در سال ۹۷ راه اندازی و با استقبال خوبی روبرو شد.

مسئول مشاوره دانشگاه تهران اظهار داشت: انتشارات مرکز مشاوره نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است و نشریات پیام مشاوره را در ۱۴ شماره در سال ۹۷ به چاپ رسانیدیم و بخش صوتی آن را نیز برای دانشجویان قرار دادیم تا بتوانند با گوش دادن از آن استفاده کنند. همچنین کمک‌های مددکاری ما نیز امسال افزایش بسیار خوبی داشت و بالغ بر ۵۲۰ میلیون تومان کمک مددکاری مرکز مشاوره دانشگاه برای دانشجویان داشته است.

پیروی افزود: متقاضیان کار در دانشگاه چه اساتید و چه کارمندان در سال ۹۷ مورد چکاب روان شناختی قرار گرفتند و عددی حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی که می‌خواستند به جمع هیئت علمی دانشگاه بپیوندند مورد چکاب روان شناختی قرار گرفتند.

وی گفت: کانون‌های همیاران مرکز مشاوره در سال ۹۷ فعالیت بسیار خوب و چشم گیری داشتند و خود دانشجویان به صورت داوطلب در جهت پیشگیری و توسعه سلامت روانی فعالیت بسیار چشم گیر و خوبی داشتند و تقریبا می‌توان گفت: دانشگاه تهران ۶ کانون فعال همیاران سلامت روان دارد و این در حالی است که خیلی از دانشگاه شاید همین یک کانون را نیز نداشته باشند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مثمر ثمر ایجاد دبیرخانه ترنس بود. این دبیرخانه از شهریور ماه سال ۹۷ شکل گرفت و دکتر صدیقی حکم دانشجویان با نیاز‌های خاص و ترنس را برای ما تایید کردند. این دانشجویان ممکن است تعدادشان کم باشد، اما مشکلات خاص خودشان را دارند و در حوزه آموزش عالی در خوابگاه و دانشگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی برای آن‌ها انجام شده است. همچنین هزینه‌های درمانی و وام‌های صندوق رفاه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانند در دوران تحصیل خود مشکلات کمتری را داشته باشند.

پیروی تصریح کرد: طرح‌های دیگری کمافی سابق پیگیری شده است مثل پیگیری وضعیت دانشجویان مشروطی و امثالهم. به مناسبت هفته جهانی ایدز و سلامت برنامه‌های مفیدی در دانشگاه برگزار شده است که از نظر کیفی و کمی بسیار عالی بوده است. اولین نشست مددکاری به مناسبت روز جهانی مددکار توسط مرکز مشاوره در سال ۹۷ برگزار شد و بسیار مورد استقبال صاحب نظران و مددکاران اجتماعی کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: اولین استارتاپ مرکز مشاوره در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برقرار کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و سه تیم در این استارتاپ جایزه گرفته و به شتاب دهنده‌ها وصل شدند. دو تیم دیگر نیز مستقیما با خود مرکز مشاوره کارشان را پیش می‌برند. سه رونمایی را در سال ۹۷ انجام دادیم یکی رونمایی اپلیکیشن و وب سایت مددکاری است. همچنین اپلیکیشن دیگری به نام حال خوب من رونمایی شد و در واقع این اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای حال خوب دانشجویان معروف است. انیمیشن‌هایی کوتاه برای سلامت روان دانشجویان نیز تولید شده است که در سال ۹۸ در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز مشاوره دانشگاه تهران کارگاه بهداشت روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی