Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@00:10:43 GMT

بیوگرافی رویا نونهالی یکی از داوران مسابقه عصر جدید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۲۹۵

بیوگرافی رویا نونهالی یکی از داوران مسابقه عصر جدید

ستاره:  آیا با زندگی نامه و افتخارات رویا نونهالی آشنایی دارید؟ وی یکی از زنان هنرمند و موفق از دهه ۶۰ تا کنون است. او در عرصه‌های سینما، تئاتر و تلوزیون نقش‌های زیبایی را ایفا نموده و هم اکنون به عنوان یکی از داروان مسابقه عصر جدید فعالیت دارد. این مقاله به بیوگرافی کامل این هنرمند اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیوگرافی رویا نونهالی رویا نونهالی یکی از با سابقه‌ترین و موفق‌ترین زنان هنرمند در تاریخ سینمای ایران است. وی در ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. او از سال ۱۳۶۲ تا کنون به عنوان بازیگر و کارگردان در عرصه‌های سینما، تلوزیون، تئاتر فعالیت داشته است. اصالت و خانواده رویا نونهالی اصالت رویا نونهالی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران بر می‌گردد. خانواده ۷ نفره او متدین و سرشار از عشق بوده است. به گفته رویا نونهالی این عشق از والدین به او و چهار خواهر دیگرش منتقل شده است. تحصیلات تحصیلات دبیرستانی خانم نونهالی در مدرسه ژاندارک تهران بوده است و تحصیلات آکادمیک وی لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. همچنین وی به زبان انگلیسی و فرانسه تسلط کافی دارد. شروع فعالیت هنری شروع فعالیت‌های هنری وی و حضور در جلوی دوربین به سال ۱۳۶۶ بر می‌گردد. او در سال ۱۳۶۶ در فیلم "یار در خانه" به کارگردانی آقای خسرو سینایی به ایفای نقش پرداخته است. اولین شهرت اگر چه نونهالی نقش‌های تأثیر گذار و قدرتمند بسیار فراوانی دارد، اما حضور وی در سریال "خواب و بیدار" که در سال ۱۳۸۱ توسط مهدی فخیم زاده ساخته شد؛ او را به شهرت و محبوبیت بسیار زیادی رساند. نونهالی در این سریال در نقش زنی به نام "ناتاشا" که به تازگی از خارج به کشور بازگشته است و به کمک یک مجرم سابقه‌دار دست به سرقت‌های مسلحانه می‌رند، ایفای نقش نمود.

زندگی شخصی و ازدواج رویا نونهالی در اوایل دهه هفتاد با آقای رامین حیدری فاروقی ازدواج کرد. رامین حیدری متولد ۱۳۴۵ و فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فوق لیسانس پژوهش هنر است. همچنین از جمله فعالیت‌های وی علاوه بر کارگردانی، می‌توان به ساخت تیزر‌های تبلیغلاتی، ساخت مستند، فیلم نامه نویسی و تدریس در دانشگاه نیز اشاره نمود. ثمره این ازدواج موفق یک دختر به نام خاتون است.
افتخارات و فعالیت‌های هنری رویا نونهالی کسب اولین نشان افتخار رویا نونهالی اولین هنرمند زنی است که پس از انجام اولین نقش خود در سینما، موفق به دریافت سیمرغ بلورین از هفتمین جشنواره فیلم فجر گردید. وی این نشان را به خاطر بازی در فیلم "عروسی خوبان" از آن خود کرد. دیگر افتخارات رویا نونهالی ۱. برنده سیمرغ بلورین در سال ۱۳۷۸ به عنوان بهترین بازیگر نقش دوم زن در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، به خاطر ایفای نقش در فیلم "بوی کافور، عطر یاس"
۲. دریافت تندیس زرین در سال ۱۳۷۹ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن خانه سینما به خاطر ایفای نقش در فیلم "بوی کافور، عطر یاس"
۳. کاندیدای تندیس زرین در سال ۱۳۸۱ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین جشن خانه سینما برای ایفای نقش در فیلم "زندان زنان"
۴. کاندیدای سیمرغ بلورین در سال ۱۳۸۲ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم "هم نفس"
۵. کاندیدای سیمرغ بلورین در سال ۱۳۸۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم "ماهی‌ها عاشق می‌شوند"
۶. کاندیدای تندیس زرین در سال ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از نهمین جشن خانه سینما برای ایفای نقش در فیلم "ماهی‌ها عاشق می‌شوند"
۷. کاندیدای سیمرغ بلورین در سال ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "عصر جمعه"
۸. کاندیدای تندیس زرین در سال ۱۳۸۵ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از دهمین جشن خانه سینما برای حضور در فیلم "عصر جمعه"
۹. کاندیدای تندیس زرین در سال ۱۳۸۷ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشن خانه سینما برای ایفای نقش در فیلم "خاک آشنا" فعالیت‌های در عرصه تئاتر ۱. کارگردانی و ایفای نقش در تئاتر "تارتوف" در سال ۱۳۹۴ در تهران
۲. ایفای نقش در تئاتر "دیوان غربی شرقی" ساخته سید محسن حسینی در سال ۱۳۹۴ در تهران
۳. ایفای نقش در تئاتر "مثل آب برای شکلات" ساخته ابراهیم پشت کوهی در سال ۱۳۹۵ در تهران فعالیت‌های تلویزیونی رویا نونهالی ۱. تله تئاتر تله موش در سال ۱۳۷۶
۲. سریال خواب و بیدار در سال ۱۳۸۱
۳. سریال ساعت شنی در سال ۱۳۸۶
۴. سریال ساختمان ۸۵ در سال ۱۳۸۹
۵. سریال سایه روشن در سال ۱۳۹۰
فعالیت در فیلم کوتاه حضور در فیلم کوتاه "زنی پوشیده با گردن بند" فعالیت در نمایش خانگی سریال "شهرزاد" فعالیت‌های سینمایی نونهالی ۱. حضور در فیلم سینمایی یار در خانه در سال ۱۳۶۶،
۲. فیلم سینمایی عروسی خوبان در سال ۱۳۶۷،
۳. فیلم سینمایی باغ سید در سال ۱۳۶۸،
۴. فیلم سینمایی مدرسه رجایی در سال ۱۳۶۸،
۵. آب را گل نکنید در سال ۱۳۶۸،
۶. فیلم سینمایی دیدار در استانبول در سال ۱۳۷۰،
۷. فیلم سینمایی پرنده آهنین در سال ۱۳۷۰،
۸. فیلم سینمایی مرد ناتمام در سال ۱۳۷۱،
۹. فیلم سینمایی آن‌ها هیچ کس را دوست ندارند در سال ۱۳۷۲،
۱۰. فیلم سینمایی فصل پنجم در سال ۱۳۷۵،
۱۱. فیلم سینمایی صنم در سال ۱۳۷۸،
۱۲. فیلم سینمایی بوی کافور، عطر یاس در سال ۱۳۷۸،
۱۳. فیلم سینمایی زندان زنان در سال ۱۳۷۹،
۱۴. فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب در سال ۱۳۸۰،
۱۵. فیلم سینمایی هم نفس در سال ۱۳۸۲،
۱۶. فیلم سینمایی خواب خاک در سال ۱۳۸۲،
۱۷. فیلم سینمایی یک تکه نان در سال ۱۳۸۳،
۱۸. فیلم سینمایی ماهی‌ها عاشق می‌شوند در سال در سال ۱۳۸۳،
۱۹. فیلم سینمایی عصر جمعه در سال ۱۳۸۴،
۲۰. فیلم سینمایی خاک آشنا در سال ۱۳۸۶،
۲۱. فیلم سینمایی مانا در سال ۱۳۸۶،
۲۲. فیلم سینمایی نیلوفر در سال ۱۳۸۶،
۲۳. فیلم سینمایی صدا‌ها در سال ۱۳۸۷،
۲۴. فیلم سینمایی نیلوفر در سال در سال ۱۳۸۷،
۲۵. فیلم سینمایی تراژدی در سال ۱۳۹۲،
۲۶. فیلم سینمایی اعترافات ذهن خطرناک من در سال ۱۳۹۳،
۲۷. فیلم سینمایی داره صبح میشه در سال ۱۳۹۳،
۲۸. فیلم سینمایی دلم می‌خواد در سال ۱۳۹۳،
۲۹. فیلم سینمایی نیم رخ‌ها در سال ۱۳۹۳،
۳۰. فیلم سینمایی هلن در سال ۱۳۹۴،
۳۱. فیلم سینمایی مشکل گیتی در سال ۱۳۹۴،
۳۲. فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتاد در سال ۱۳۹۴،
۳۳. فیلم سینمایی کفشهایم کو؟ در سال ۱۳۹۴

حضور نونهالی در برنامه عصر جدید وی در حال حاضر یکی از داوران مسابقه عصر جدید به تهیه کنندگی احسان علیخانی فعالیت دارد. این برنامه اکنون از شبکه ۳ سیما در حال پخش است.

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است

صمد یوسفی اصل در خصوص اهداف برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان زنجان، گفت: مسئولیت اجتماعی یک جنبش نو ظهوری است که به دنبال وارد کردن فاکتورهای محیطی و اجتماعی در تصمیمات تجاری شرکت ها، استراتژی تجاری و حسابداری آنها با هدف افزایش عملکرد اجتماعی و محیطی در کنار ابعاد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: امروزه شرکت ها به ویژه آنهایی که در بازارهای جهانی فعالیت دارند، در حالیکه افزایش ارزش سهامداران را دنبال می کنند، بیش از پیش به فکر تعادل و توازن عناصر اجتماعی، اقتصادی و محیط تجاری خود هستند.

یوسفی اصل افزود: در عصر جدید، مسئولیت اجتماعی شرکت ها نقش و جایگاه برجسته و بالایی را در حوزه آکادمیک به دست آورده و اهمیت روزافزونی در سطح بین المللی یافته است.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که امروز مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ است، دستیابی به مزیت رقابتی از طریق مسئولیت اجتماعی شرکتی است که یکی از اهداف ما در این جشنواره، ایجاد این مزیت رقابتی خواهد بود.

یوسفی اصل با بیان اینکه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، می‌تواند فراهم‌ کننده مزیت‌های رقابتی در دنیای به شدت رقابتی امروز و به ویژه در بخش خدمات باشد، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شرکت‌ها می‌توانند با هدفمند کردن درخواست‌های مردمی و سمن ها با طراحی راهکارهایی ضمن کمک به برنامه های این تشکل ها خود نیز در قالب مسئولیت اجتماعی خویش اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی زنجان به اهداف کلی برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان اشاره کرد و گفت: تدوین شاخص های مربوط به عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت ها در استان، تاثیر غیر مستقیم و کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی مردم و افزایش رفاه و مطلوبیت اجتماعی از طریق هدفمندسازی بودجه های اجتماعی شرکت ها از جمله این اهداف است.

وی، گفتمان سازی مسوولانه و آگاهی بخشی نسبت به سطوح مسئولیت اجتماعی به مدیران و فعالان صنعتی و اجتماعی، آموزش و تقویت مشارکت اجتماعی مردم و مطالبه گری در قالب نقش های شهروندی، استاندارد کردن فعالیت های اجرایی دستگاه ها در موضوع طرح با توجه به ارسال دستورالعمل ها و چک لیست های ارسالی دبیرخانه دائم را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

یوسفی اصل ایجاد چرخه هم افزا از طریق ارزیابی، برنامه ریزی، آموزش، بررسی عملکرد، شناسایی، اصلاح، ارزیابی و آموزش مجدد، شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات دهی دستگاه ها در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه گزارش جامع از وضعیت موجود استان و ترسیم استراتژی های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب را از اهداف دیگر جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به اهداف کاربردی و آموزشی جشنواره نیز خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه تصویر روشنی از وضع موجود، ارائه آموزش های کاربردی جهت ارتقای کمی و کیفی عملکرد مسئولانه جهت نیل به وضعیت مطلوب در سال های آینده از اهداف کاربردی و آموزشی این جشنواره است.

نخستین جشنواره‌ نشان مسئولیت اجتماعی استان زنجان به همت اتاق بازرگانی و همکاری استانداری زنجان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال جاری با حضور شرکت ها، دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در سالن همایش اتاق بازرگانی و با حضور میهمانان و مسئولان استانی و ملی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد
  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • «۳۱ رویا» از جواد مولانیا به روی صحنه می‌رود
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • اخراج بازیکن به دلیل تلاش برای نجات جان یک هوادار! + عکس
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • کاپیتان پرسپولیس آماده ایفای نقش در خط حمله
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد