Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اثر سیل در استان لرستان، وضعیت در شهرستان پلدختر بحرانی است و بیش از ۱۵ هزار نفر در پلدختر و معمولان بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر افلاک با گذشت 2 روز از سیل در لرستان همچنان کار امداد و کمک رسانی به سیل زدگان ادامه دارد، وضعیت در شهرستان های پلدختر و دلفان بحرانی است  و بیش از ۱۵ هزار نفر در پلدختر و معمولان بی‌خانمان شده‌اند و مردم روستاها به کوه‌ها پناه‌ برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق گفته مسئولان شهرستان پلدختر 20 روستا به طور کامل زیر آب رفته است است.

 

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر در این راستا گفت:  تلاش برای انتقال محصوران در سیل ادامه دارد و آمار دقیق افرادی که همچنان در مناطق سیل‌زده لرستان حضور دارند و امکان خروج ندارند، مشخص نیست اما امداد رسانی از طریق زمینی و هوایی در حال انجام است و از روز گذشته بیش از ۶۰ تا ۷۰ سورتی پرواز برای خارج کردن مردم مناطق سیل‌زده انجام شده است.

 

 

وی اضافه کرد: از امروز صبح نیز پروازهای هلال احمر، سپاه و ارتش با هماهنگی هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و اقلام امدادی را نیز منتقل کرده‌اند.

 

همچنین  نیرو ها و خودروهای مهندسی لشکر ۲۹ نبی اکرم کرمانشاه به شهرستان دلفان، بخش میربگ اعزام شده و این نیرو ها هم اکنون در حال فعالیت در روستا های سه زده بخش میربگ شهرستان دلفان مشغول فعالیت هستند.

 

بخشدار معمولان در این راستا افزود: منطقه معمولان لرستان با استفاده از ۸ پل به مناطق دیگر مرتبط می‌شد که به دنبال تخریب این پل‌ها در حال حاضر ارتباط زمینی آن با خارج کاملاً قطع شده است و امدادرسانی تنها از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

 

 

وی اضافه کرد: وضعیت امدادرسانی به معمولان اصلاً مناسب نیست و مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند و از لحاظ تأمین سبدهای ضروری غذایی، بهداشتی و درمانی نیز شرایط معمولان در وضعیت مناسبی نیست و مردم منطقه با مشکل رو به رو هستند، به طوری‌که تنها یک نانوایی به طور ۲۴ ساعته در حال پخت نان برای مردم است و علاوه بر این موارد آب شرب سالم نیز به اندازه کافی در اختیار مردم قرار ندارد.

 

حشمت بهمنی فرماندار دلفان با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان گفت:لفان همچنان نیازمند کمک رسانی است و  حجم خسارات سیل در دلفان سنگین است و با توجه به عمق خسارات وارده و برای تسریع در روند امداد رسانی به همشهریان نیازمند کمک هستیم.

 

وی اضافه کرد:  مهمترین نیاز در حال حاضر با توجه به وجود آب و گل و لایی در منازل سیل زدگان کف کش است و  ماشین آلات سنگین برای بازگشایی راههای روستایی مسدود شده، چادر، پتو، اقلام دارویی و غذایی از دیگر نیاز های ضروری در شهرستان دلفان است.

 

 فرماندار دلفان گفت: ارتباط 250 روستای این شهرستان همچنان قطع بوده و ناکافی بودن امکانات موجب تاخیر در بازگشایی مسیرهای روستایی شده است و مسیر این روستاها به سبب رانش زمین و ریزش کوه و تخریب بیش از 40 پل ارتباطی روستایی بسته شده است.   

 

به گفته وی همچنان در این شهرستان 35 روستا برق ندارند و آب شرب 60 روستا نیز قطع است.   

 

بهمنی افزود: بارندگی در شهرستان قطع شده اما همچنان آب در منازل برخی نقاط شهری چون کشتارگاه، شهرداری، الفت آباد، شهرک بسیجیان ،خرم مسکن و فرهنگیان وجود دارد.   

 

فرماندار دلفان افزود: کار بازسازی معابر عمومی در شهر نورآباد مرکز شهرستان نیز آغاز شده است. 

 

 

وی امکانات بازگشایی مسیرهای ارتباطی روستایی را در این شهرستان ناکافی دانست و ارسال ماشین آلات سنگین را نیاز اصلی ستاد بحران دانست. 

 

وی بیان کرد: اعزام چرخبال برای امداد رسانی و انتقال بیماران برخی روستاها ضروری است   

 

دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.   

 

برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخت.

 

براساس گزارش میدانی خبرنگار سفیرافلاک در پلدختر  سرلشگر جعفری؛فرمانده کل سپاه، سردار سلیمانی؛ جانشین ناجا و سردار پاکپور؛فرمانده نیروی زمینی سپاه برای تسریع در روند امدادرسانی به پلدختر سفر کرده اند.

 

بالگردهایی نیز  برای مناطق روستایی در پلدختر تقسیم بندی و سازماندهی شده اند تا اقلام ضروری مورد نیاز را به دست مردم سیل زده برسانندهمچنین 2 بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان نیز برای خدمات دهی به سیل زدگان برپا شده است.

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد تعداد پناهجویانی که به علت بی‌خانمان شدن در انگلیس به کمک نیاز دارند طی یک سال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه کمک به مهاجران و پناهندگان موسوم به «Praxis» افزایش پدیده بی‌خانمانی را در انگلیس چشمگیر توصیف کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد این رقم بین سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) بیش از دو برابر شده است.

۱۸۷۰ خانوار در دوره ژوئیه تا سپتامبر وجود داشتند که به دلیل مواجهه با بی‌خانمانی از مقامات محلی درخواست کمک داشتند.

در همین حال، این رقم برای دوره اکتبر تا دسامبر به ۴۱۵۰ افزایش یافت.

این ارقام از بازه‌های زمانی مشابه در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برآورد شده است.

به گزارش «آی نیوز»، کمبود مسکن در دسترس و مقرون به صرفه به این معنی است که پناهندگان برای یافتن خانه‌ای برای نقل مکان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود