Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه در جوار امامزادگان آغاز و تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

وی از اجرای طرح آرمش بهاری در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به فعالیت ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

بخشی‌پور عنوان کرد: طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه‌های مختص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های پرسش و پاسخ، مشاور خانواده، همه واقف باشیم است که همه روزه پذیرای مردم و مسافران نوروزی است.

وی اعلام کرد: در روز سیزدهم فروردین امسال بیش از ۱۴۰ هزار زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از ۲۶ هزار نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه و تدارک دیده بود، تبیین کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا روز به روز سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا دهد.

بخشی‌پور بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه بیش از ۴۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از ۸۰ هزار زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه زیارتگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بارش باران‌های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰۰ سازه آبخیزداری در سطح استان گفت: تا ظهر پنج شنبه حدود ۱۳ میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت.
علیرضا نصرآبادی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.
وی با اشاره به پیامد‌های تغییر اقلیم اظهار داشت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است. سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: طی این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق به این اداره کل نبوده، شکسته است؛ و خساراتی به بار آورده است.
نصرآبادی از شهروندان خواست قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند. تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند.
وی گفت: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامد‌های خشکسالی و سیلاب بهینه کند.

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم