Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@07:09:59 GMT

سوری ها : حاکمیت سوریه بر جولان ابدی است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۶۷۳

سوری ها : حاکمیت سوریه بر جولان ابدی است

دمشق- ایرنا- شماری زیادی از مردم سوریه روز چهارشنبه در شهرهای سویداء ، قنیطره ، حسکه، حمص و حماه با برگزاری تجمع تصمیم ترامپ را درباره بلندی های اشغالی جولان غیرقانونی و خلاف قوانین جهانی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، سوری های معترض به تصمیم ترامپ در ارتباط با به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان در حالی که پرچم سوریه و عکس های بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را در دست داشتند ، تاکید کردند که با همت و پشتکار ارتش شجاع سوریه این مناطق نیز مانند دیگر مناطق آزاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن حاکمیت اسراییل بر بخش اشغالی جولان از سوی امریکا به رسمیت شناخته می شود.
در شهر حماه در مرکز سوریه شماری از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان اداری دانشگاه حماه با اجتماع در برابر ساختمان این دانشگاه اعلام کردند که جولان سوری و عربی است و تصمیم ترامپ مخالف قوانین و مقررات جهانی می باشد.
محمد زیاد سلطان رئیس دانشگاه حماه در این تجمع گفت، جولان سرزمینی عربی و سوری می باشد و تصمیم باطل ترامپ این حقیقت را که مانند خورشید درخشان است، نمی تواند تغییر دهد.
وی با تاکید بر این که بیشتر کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری امریکا را محکوم کرده اند، تصریح کرد، این تصمیم جانبداری آشکار و کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی است.
سلطان خاطر نشان کرد، این تصمیم علاوه بر این نشان از استبداد و زورگویی‌های واشنگتن علیه کشورها و ملت ها و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه های بین المللی است.
در منطقه القصیبه و روستاهای تابع آن در حومه جنوبی قنیطره در جنوب سوریه نیز شماری از ساکنان این منطقه امروز با برگزاری تجمع اعتراضی تصمیم ترامپ را محکوم و تاکید کردند که جولان متعلق به سوریه است و کسی حق تغییر هویت آن را ندارد.
همام دبیات استاندار قنیطره در این برنامه اعتراضی گفت که تصمیم ترامپ باطل است زیرا با قوانین و کنوانسیون های بین المللی در تضاد می باشد.
وی تاکید کرد: سوریه کشوری است که بر تروریسم پیروز شد و امروز برای کامل کردن آزادسازی سرزمین های خود مصمم تر از گذشته می باشد.
دهها نفر از شهروندان السویداء در جنوب سوریه نیز امروز با برگزاری تجمع در مرکز این شهر تاکید کردند که جولان عربی و سوری باقی می ماند و بدون شک با اراده ملت و ارتش شجاع سوریه آزاد خواهد شد.
دیگر شهرهای سوریه از جمله الحسکه، درعا، دیرالزور، طرطوس، حمص و حومه دمشق نیز امروز شاهد برگزاری تجمع های مشابه بودند.
این تجمع ها در هشت روز گذشته به صورت مستمر در شهرهای سوریه جریان دارد و در برخی از شهرها نیز علاوه بر تجمع های مردمی برخی اقشار و اصناف نیز با برگزاری برنامه های اعتراضی این تصمیم ترامپ را محکوم کردند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز چهارشنبه گذشته به درخواست سوریه که اقدام آمریکا را «نقض وقیحانه» قطعنامه‌های این نهاد دانسته بود، تشکیل جلسه داد.
سخنران‌های این جلسه، یکی پس از دیگری از حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان حمایت کردند و با ضمیمه شدن این منطقه به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی به شدت مخالفت کردند.
خاورم*1436*1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه امريكا جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

عمادالدین باقی فعال حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد نقض حکم اعدام بابک زنجانی و در عین حال مقایسه این اتفاق با اتفاقاتی نظیر اعدام سلطان سکه یا برخی شرکت کنندگان در اعتراضات که به آن‌ها اغتشاشگر گفته می‌شد، اظهار داشت: من شکستن حکم اعدام بابک زنجانی را اقدامی مثبت از طرف قوه قضاییه ارزیابی می‌کنم و از آن استقبال می‌کنم.

وی افزود: متاسفانه در ایران، مسائل قانونی، قضایی، حقوق بشری و سیاسی چه از سمت حاکمیت و چه از سمت اپوزیسیون به شدت در هم آمیخته شده و رفتار حقوقی را بسیار بسیار دشوار و پرهزینه کرده است. برای مثال در میان اپوزیسیون وقتی از طرف حاکمیت حکم اعدام علیه یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات صادر می‌شود، عده‌ای از اپوزیسیون با پرچم اسرائیل تظاهرات و علیه آن اعتراض می‌کنند یعنی همزمان چشم بر کشتار هزاران انسان بی‌گناه در غزه می‌بندند، ولی برای یک نفر بلوا می‌کنند که نشان می‌دهد مسئله آن‌ها «انسانیت» و «مخالف کشتن بودن» نیست، مسئله آن‌ها سیاست و قدرت است.

وی گفت: این رفتاری زشت، غیراخلاقی و مخرب است. همان‌ها وقتی می‌شنوند حکم اعدام بابک زنجانی شکسته است بعید نیست بلوا کنند که چرا حکومت به او ارفاق کرده، امتیاز داده و حکم را نقض کرده است.

باقی تصریح کرد: دقیقاً شبیه همین رفتار را از طرف حاکمیت و رسانه‌های حکومتی هم می‌بینیم. وقتی رفتار شنیع پلیس آمریکا با جورج فلوید اتفاق می‌افتد، بدون اشاره به اینکه ضبط کننده و پخش کننده آن فیلم تحت تعقیب قرار نگرفته و پلیسی که مرتکب جرم شده محاکمه شده و تا مدت‌ها رسانه‌هایشان گوش فلک را کر می‌کند، اما بر صد‌ها مورد مشابه در داخل کشور چشم می‌بندند یا از آن دفاع می‌کنند که تازه‌ترین نمونه‌اش رفتار‌هایی است که هر روز با زنان هم‌وطن ما توسط گشت ارشاد انجام می‌شود. اما در یک دیدگاه اصیل و ناب انسانی ظلم و بی‌عدالتی در هر کجای عالم باشد، ناپسند و محکوم است.

وی افزود: از این منظر است که به نظر من حکم بابک زنجانی که از جزئیات پرونده اطلاعی ندارم و با این فرض که به روایت رسمی اعتماد کنیم، ظالمانه نبود، اما باید از شکستن حکم اعدام او استقبال کرد.

این حقوقدان گفت: اصولاً اعدام راه حل هیچ مشکلی نیست چنانکه فردی را به نام سلطان قیر و فردی را به عنوان سلطان سکه اعدام کردند به تصور اینکه بازار ارز را کنترل کنند، اما نه تنها کنترل نشد که بعد از آن تاکنون به طور مضاعف و چندین برابر مشکل بازار ارز عظیم‌تر شده است. بگذریم که هیچکس نگفت سلطان سکه، به طریق قانونی از بانک مرکزی و مراجع داخلی سکه خریداری کرده بود و اگر جرمی بود باید گریبان فروشندگان را می‌گرفتند و نگفتند که سرنوشت سکه‌های مصادره شده چه شد.

عمادالدین باقی تصریح کرد: چنانکه پیش از این هم توضیح دادم، بسیاری از قوانین مربوط به مجازات اعدام و هم بسیاری از احکام صادره در این زمینه باید مورد بازنگری قرار گیرند و این کار در حیطه اختیارات رئیس قوه قضاییه است. به اعتقاد من وفور احکام اعدام ضربات جبران ناپذیری به حیثیت و اعتبار ایران و اسلام وارد کرده است.

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود