Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:18:51 GMT

211 تیم تخصصی خدمات مشاوره ای به سیل زدگان ارائه کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۷۹۸

211 تیم تخصصی خدمات مشاوره ای به سیل زدگان ارائه کردند

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اعزام 211 تیم تخصصی حمایت های روانی اجتماعی در قالب تیم های 'محب' به مناطق سیل زده کشور برای ارائه خدمات مشاوره ای خبر داد.

مجید رضازاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: این تیم ها متشکل از 633 روانشناس، روانپزشک و مشاور مددکار اجتماعی از 28 اسفندماه برای کمک به سیل زدگان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بگفته وی، این افراد با حضور در مناطق سیل زده اقدامات عمومی و تخصصی و حمایت های روانی، اجتماعی را برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی به حادثه دیدگان سیل ارائه کردند.
وی اظهار داشت: تیم های محب سازمان بهزیستی در گام اول در مواقع بلایای طبیعی اقدام به نیاز سنجی عمومی و برنامه ریزی برای مدیریت مطلوب به حادثه دیدگان را انجام می دهند.
رضازاده افزود: کارشناسان بهزیستی در این مرحله مشکلات حادثه دیدگان را در قالب خسارت های جانی، مالی، بهداشت و اقتصادی، مشکلات روان شناختی و اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.
وی گفت: تیم های محب با ارائه حمایت های اجتماعی میزان تاب آوری افراد را افزایش و کودکان و زنان بی سرپرست را شناسایی می کنند.
رضا زاده از برپایی چادرهای مشاوره در مراکز اقامتی حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در این چادرها خدمات روان شناسی، روان شناختی، مشاوره و خدمات مداخله ای ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست با اشاره به بارش های سیل آسا در استان گفت: در پی این بارش ها بیش از 110 خانه مددجویان بهزیستی استان تخریب شد.
میرزایی افزود: در این مدت 623 واحد مسکونی مددجویان نیز به دلیل خسارت سیل نیازمند بازسازی است.
وی از اعزام تیم های محب استان در سیل و بارش های اخیر به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره ای، اسکان و حمایتی از خدمات ارائه شده توسط این تیم ها می باشد.
به گزارش ایرنا، طرح محب با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی- روانی و توانمندسازی محله ها به اجرا درآمده است.
7360/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تيم محب امداد به سيل زدگان بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو