Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@12:27:10 GMT

مصونیت پارلمانی رهبر اپوزیسیون ونزوئلا سلب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۷۱۱۰

مصونیت پارلمانی رهبر اپوزیسیون ونزوئلا سلب شد

به گزارش جام نیوز به نقل از دویچه وله، دو روز پس از درخواست دادگاه عالی ونزوئلا از مجلس موسسان، این نهاد مصونیت پارلمانی خوان گوایدو، رهبر  اپوزیسیون را لغو کرد. مجلس موسسان روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین (۲ آوریل) به اتفاق آرا این تصمیم را اتخاذ کرد. رئیس مجلس موسسان اعلام کرد با لغو مصونیت گوایدو، پیگرد قضایی او به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

رئیس مجلس موسسان ونزوئلا هم‌چنین گفت: «گاهی اوقات قانون دیر وارد عمل می‌شود، اما در این مورد وارد عمل خواهد شد.»

 

خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در واکنش به تصمیم مجلس موسسان اعلام کرد "ملت تصمیم خود را گرفته و هیچ‌چیز ما را متوقف نخواهد کرد".

 

گوایدو روز ۲۳ ژانویه گذشته با تحریک آمریکا پس از انتخابات ونزوئلا و انتخاب مجدد مادورو با غیرقانونی خواندن دور دوم ریاست جمهوری مادورو، اعلام کرد که تا هنگام برگزاری انتخابات جدید ریاست دولت را برعهده می‌‌گیرد. او هم‌چنین علیرغم ممنوعیت خروج از کشور، به چندین کشور آمریکای مرکزی سفر کرد و مدتی را در کلمبیا به‌سر برد.


خوان گوایدو به دلیل همین دو اقدام از سوی نهادهای قضایی زیر کنترل مادورو تحت پیگرد قضایی قرار دارد. دادگاه عالی  ونزوئلا خواستار محاکمه او به دلیل سرپیچی از حکم ممنوعیت سفر شده است.

 

دولت آمریکا اعلام کرده بازداشت خوان گوایدو پیامدهایی جدی در پی خواهد داشت.
 

از دو ماه پیش که خوان گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد ده‌ها کشور جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و اکثریت کشورهای آمریکای لاتین ریاست جمهوری او را به رسمیت شناخته‌اند اما روسیه، چین، ترکیه، مکزیک و ایران هم‌چنان مادورو را رئیس جمهور قانونی ونزوئلا می‌دانند.

 

لازم به ذکر است، آمریکا سالهاست با ونزوئلا در حال جنگ اقتصادی است و این کشور را تحریم کرده است. در ماههای اخیر نیز آمریکا با تحریک گوایدو تلاش کرده است انتخابات ریاست جمهوری و مشروعیت مادورو را زیر سئوال ببرد. آمریکا با طرح ریزی انقلاب های رنگین در کشورهای مختلف نشان داده است هیچ وقعی برای رأی مردم در کشورهای دیگر قائل نیست و اکنون نیز با بی اعتبار خواندن انتخابات ونزوئلا سعی دارد رأی مردم را به خاطر خواسته‌های نامشروع خود نادیده بگیرد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خوان گوایدو مادورو آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم

گروه‌‌های اپوزیسیون در شبکه‌های خود از بیداری دانشجویان و استادان دانشگاه در آمریکا و اروپا در دفاع از فلسطین ابراز نگرانی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است