Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:51:36 GMT

همایش مشق مبعث با حضور 40 خوشنویس در میبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۸۸۴۳

همایش مشق مبعث با حضور 40 خوشنویس در میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- همایش مشق مبعث عصر چهارشنبه با حضور 40 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز برای کتابت نام پیامبر، ذکر شریف صلوات و اشعار و احادیثی در وصف حضرت محمد (ص) در کاروانسرای شاه عباسی میبد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شهردار میبد عصر چهارشنبه در حاشیه این همایش که با همکاری شهرداری و شورای شهر میبد برگزار شد به خبرنگاران گفت: نوروز 98 برای مجموعه مدیریتی شهر میبد، شهرجهانی زیلو نوروز متفاوتی بود و مانند دیگر شهرهای استان یزد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برنامه های ویژه ای در این شهرستان تدارک دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا نقوی افزود: بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی هنری برای معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری میبد و برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای بالا بردن نشاط اجتماعی شهروندان و هموطنان میهمان برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز نیز در برنامه ای ویژه با عنوان مشق عشق به مناسبت عید مبعث با همکاری انجمن خوشنویسان نام پیامبر ، ذکر شریف صلوات و اشعار و احادیثی در وصف حضرت محمد (ص) توسط هنرمندان خوشنویس نوشته شد تا به مسافران نوروزی به عنوان هدیه و سوغات داده شود.
شهردار میبد از هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای والای اسلامی یاد کرد و افزود: این همایش به عنوان مقدمه ای برای اجرای ویژه برنامه کتابت قرآن مجید در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.
مسئول انجمن خوشنویسان میبد نیز گفت: با توجه به اینکه پیامبر اسلام در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد این برنامه به پیشنهاد شهردار میبد با دعوت از 40 هنرمند خوشنویس دوره ممتاز و فوق ممتاز از شهرهای میبد، اردکان، شمسی، محمد آباد و یزد برای کتابت نام پیامبراسلام ، صلوات ، احادیث و... برگزار شد.
علیرضا افخمی افزود: خوشنویسان در سبکهای نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق و نسخ آثار خود را رقم زدند.
در پایان مراسم کتاب نفیس نامه به فرزند آخرین اثر دکتر اسلامی ندوشن که به خط استاد رهبران و مقدمه استاد ارشد انجمن خوشنویسان ایران استاد امیرخانی مزین شده به همه خوشنویسان اهدا شد.
انجمن خوشنویسان میبد از سال 1373 بنیان نهاده شد و در طول زمان فعالیت خود نمایشگاه های مختلف و برنامه های زنده خوشنویسی را برگزار و آموزش علاقه مندان هنر خوشنویسی هدف اصلی این انجمن است.
شهرستان میبد 30 نفر خوشنویس ممتاز و سه نفر خوشنویس فوق ممتاز دارد.
علیرضا بیکی ، ایمان نظیری و سید عماد حسینی هنرمندان فوق ممتاز خوشنویسی میبد هستند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مبعث ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر