Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:35:02 GMT

اعطای وام به سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۹۰۱۲

اعطای وام به سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد

فتاح از اعطای وام بدون ضامن و تامین لوازم خانگی به خانوار های تحت پوشش کمیته امداد درمناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «پرویز فتاح» امشب (با 14 فروردین ماه 1398) با حضور در برنامه «گفتگوی خبری» درباره کمک به مردم مناطق سیل زده گفت: برای سیل مناطق شمال کشور کمپینگ «رفیق گلستان» راه اندازی شد تا دو روز قبل مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۵ میلیارد تومان کالای غیر نقدی جمع آوری  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام مبالغ جمع آوری شده به مناطق سیل زده شمال کشور اختصاص می یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد در مناطق سیل  زده به اندازه ۳ ماه مستمری اضافه پرداخت می شود. لوازم خانگی  نیز برای این افراد تامین می شود.

 

وی ادامه داد: اکنون به لرستان کمک ها ارسال شده است و از امشب کمک ها به سمت استان ایلام و خوزستان سوق داده می شود.

 

فتاح با تاکید بر اینکه مجاز نیستیم پول های جمع آوری شده را در مناطق دیگر هزینه کنیم گفت:در کمیته امداد مباحث شرعی و نیت انسان ها اهمیت دارد به همین دلیل کمک ها باتوجه به نیت افراد درمناطق هزینه می شود.

 

وی ادامه داد: با افراد مرجع و مشهور همکاری می کنیم، مردم دچار مخاطره هستند، آن ها می توانند در جمع کردن کمک های مردمی همراهی کنند. همچنین، به افرادی که تحت پوشش نیستند هم کمک می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: برخی از خانواده های آسیب دیده تحت پوشش هستند و نزد ما پرونده دارند و از درمان تا تحصیل و ساخت مسکن به نظارت می شود. پس از فروکش کردن سیل هم در ساخت مسکن و تامین لوازم حمایت صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: خسارت اشتغال  افراد تحت پوشش از سوی کمیته امداد تامین  خواهد شد و جای نگرانی نیست. به فرد جدید که تحت پوشش در می آیند نیز وام از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان داده می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین صندوق قرض الحسنه امداد برای افراد آسیب دیده 5 میلیون تومان تقریبا بدون ضامن ارایه می شود. به استان های سیل زده 10 تا 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده می شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب پلدختر استان خوزستان کمک به سیل زدگان امداد رسانی مدیریت بحران مسافران نوروزی سیل کمیته امداد امام خمینی ره وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه