Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره رویکرد‌های جدید این مرکز در حوزه فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروز مقیاس‌ها را در حرکت‌های تمدنی تغییر داده است و این نگاه به فضای مجازی می‌تواند برنامه تحول مرکز باشد؛ بر همین اساس ما در این مرکز به دنبال تحول هستم، زیرا رسانه‌های دیجیتال امروز در کانون تحولات است و باید در فضا‌های مختلف خود را بازسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال امروز عنصر مهم فضای مجازی و اصل کلیدی در تحولات در‌ونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ لذا اگر از این دریچه به فضای مجازی نگاه کنیم که اتفاقات جهانی را تغییر داده است، ماهم باید به سمت تحول برویم؛ البته بدون پیشینه‌ای که این مرکز در سالیان گذشته طی کرده نمی‌توانیم مرحله تحول را پیدا کنیم.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه این مرکز از شبکه‌های فراگیر در فعالان فضای مجازی برخوردار است، تصریح کرد: این‌ها سرمایه خوبی است که می‌توانیم از آن برای تحول در مرکز استفاده کنیم. البته نقش‌آفرینی و حاکمیت در امر فرهنگ در فضای مجازی، ظرفیت و ویژگی‌های فضای مجازی سه ضلع مثلث در مرکز رسانه‌های دیجیتال است، که در این فضا اقتصاد فرهنگ با موضوع کالا‌های فرهنگی نیز مطرح است.   ضرورت اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی
بهمنی اظهار کرد: امروز ضرورت اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران در جهان یک وظیفه مهم بر دوش همه ما در این عرصه است و باید از فضای مجازی که سرعت آن بیشتر از سایر فضاهاست استفاده و بهره‌مندی مناسب را داشته باشیم. همچنین تغییر اساسی در فضای ارتباطی که فضای مجازی ایجاد کرده و پیوست فرهنگی فضای مجازی نیز جزو مهمترین ا‌ولویت‌های ما در این حوزه است که باید بر اساس مولفه‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی در این بخش ارائه شود.
تقویت بخش خصوصی و فعالان فضای مجازی از طریق تشکیل مجامع تخصصی وی با اشاره به رویکرد‌های جدید این مرکز هم به ایکنا، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که در حوزه فضای مجازی داریم برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که هم برای تحول در مرکز رسانه‌های دیجیتال و هم فعالیت‌های حوزه فضای مجازی آن‌ها را به کار خواهیم برد. برخی از این برنامه و رویکرد‌ها در حوزه توجه به تقویت بخش خصوصی و فعالان فضای مجازی از طریق تشکیل مجامع تخصصی است.

بهمنی افزود: پیش از این مجمع ناشران انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم و به تازگی مجمع ناشران کودک و نوجوان را هم فعال کردیم؛ بر همین اساس در آینده‌ای نزدیک مجمع ناشران دیجیتال در عرصه بین‌المللی هم تشکیل خواهد شد. این فعالان با توجه به شناسایی که انجام شد و رایزنی‌هایی که با آن‌ها در حال انجام هستیم به زودی اساس‌نامه‌هایشان تهیه و تدوین خواهد شد و در اولین روز‌های سال جدید انتخابات این مجمع هم انجام می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: بنابر این یک بخش از فعالیت‌های ما در حوزه تقویت فعلان فضای مجازی است که در این بخش اقدامات اثرگذار می‌کنند و نکته دیگری که در یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خودش را نشان می‌دهد تقویت جنبه‌های محتوایی و مفهومی در فعالیت‌های فضای مجازی با رویکرد اسلامی-ایرانی است. معمولاً جشنواره‌های ما بر محور قالب‌های تولیدی در فضای مجازی است که ما آن را حفظ کردیم، اما مواردی که به آن نگاه ویژه داشتیم و با قدرت آن را دنبال کردیم جنبه محتوایی و موضوعی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه فناوری اطلاعات فضای مجازی وزارت ارشاد تولید محتوا ایرانی اسلامی ایران اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

کد خبر 6087852 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است