Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاوره خانواده و زوج درمانی گفت: افزایش سازگاری اجتماعی یکی از کارکردهای مهم صداقت در زندگی مشترک است و وقتی که زن و شوهر واقع بینانه افکار و احساسات همدیگر را می دانند هنگام بروز مشکلات به دنبال راه حل‌های درست هستند.

روناک عشقی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه وجود صداقت در زندگی زوجین باعث افزایش صمیمیت بین آنها می‌شود، اظهار کرد: صداقت یعنی اینکه همسران همه علایق، برنامه های آینده و برنامه های فعلی روزمره را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای طرف مقابل قابل پیش بینی باشد و در واقع اعتماد در زندگی مشترک به واسطه این است که آنها تا چه اندازه می توانند همیدیگر را پیش بینی کنند و این اتفاق بر پایه صداقت خواهدافتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تاکید کرد: همسرانی که هیچ چیزی در مورد همدیگر نمی دانند در حقیقت نمی توانند همدیگر را پیش بینی کنند، در نتیجه اعتماد بین آنها از بین می‌رود و صداقت بین آنها نیز کم رنگ تر خواهد شد. این مشاور و مدرس دانشگاه بر این باور است اگر زوجین بتوانند به همدیگر حداقل اطلاعاتی را دهند، این اتفاق صداقت است و هر چقدرکه این اطلاعات کامل تر، شفاف تر و صحیح تر باشد اعتماد اولیه رابطه هم بهتر شکل می‌گیرد. دکترای مشاوره و زوج درمانی گفت: صداقت به معنای گفتن رخدادهای مهم زندگی گذشته به همدیگر است برای مثال ورشکستگی، سابقه نامزدی یا ازدواج، آسیب بدنی، وجود بیماری خاص، مصرف دارو و نکات مهم دیگر، اما نیازی نیست که همسران بخواهند وارد جزئیات شوند و این این اتفاق جزو صداقت در زندگی محسوب نمی شود. به گفته عشقی، صداقت در همه جنبه‌های زندگی می‌تواند خود را نشان دهد. شفافیت بخشی از هوش معنوی افراد است و صداقت عاطفی در زندگی زوجی به این معنی است که فرد بتواند واکنش و احساسات عاطفی مثبت و منفی خود را آشکارکند و لزومی ندارد که فرد نقش بازی کند یا دروغ بگوید چرا که بروز احساسات بهترین راهکار است. وی با تاکید به اینکه بی صداقتی شخص باعث می شود که در شرایط بحرانی هم کسی به داد او نرسد، گفت: همین بی صداقتی عملی است که هنگامی که فرد از موضوعی ناراحت است و یا دچار مشکلی می شود همسرش ناراحتی او را جدی نگیرد و به صداقت او شک کند. این مشاور و مدرس دانشگاه معتقد است که افزایش سازگاری اجتماعی یکی از کارکردهای مهم صداقت در زندگی مشترک است و وقتی که زن و شوهر واقع بینانه افکارو احساسات همدیگر را می دانند هنگام بروز مشکلات هم به دنبال راه حل ها هستند اما وقتی نمی دانند مشکلی است نمی توانند راه حلی هم پیدا کنند و همان مشکل تبدیل به یک زخم کهنه می شود. وی یکی دیگر از کارکردهای صداقت را افزایش شادی و خوشبختی در زندگی مشترک دانست و افزود: صداقت و بروز شادی در زندگی زوجی باعث می شود که زوج‌ها بتوانند مشکلات را صادقانه طرح و حل و فصل کنند. عشقی تصریح کرد:هنگامی که با شخصی خیلی صمیمی هستیم می توانیم با او صادق باشیم. اگر می خواهیم که طرف مقابل هم با ما صادق باشد اول باید خودمان صادق باشیم و درحقیقت صداقت یک رابطه دو سویه در زندگی زوجی است. دکترای مشاوره و زوج درمانی خاطرنشان کرد: باید با ایجاد فضای صداقت در زندگی زوجی از برخوردهای شدید و بازجویانه پرهیز شود. چه بسا هر کدام از زوجین خودشان گاهی اوقات باعث دروغ گفتن طرف مقابل و عدم اعتماد به همدیگر می شوند. وی یادآور شد: باید پذیرفت که پنهان کاری و دروغ گفتن از نکات ریز شروع می شود و پرهیز از دروغ برای فراهم شدن صداقت و خودداری از پنهان کاری در زندگی زوجی ضروری است. عشقی با اشاره به اینکه داشتن صداقت مالی یکی از انواع صداقت های مهم در زندگی زوجی است، اظهار کرد: صداقت مالی در بخش‌های دیگر زندگی همسران تاثیر گذار است. آشکار بودن مقدار درآمد متوسط و نحوه سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای آینده و خرج هزینه‌های بزرگ از زمینه های صداقت مالی در زندگی زوجی است. وی تاکید کرد: صداقت مالی داشتن از سوءتفاهم ها جلوگیری می کند و موجب تمرکز همسران بر اهداف مشترک و افزایش صمیمیت شده و از خودخواهانه عمل کردن و خودمحوری همسران نیز جلوگیری می کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خانواده زوجها شفافیت و صداقت مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟