Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید معظمی عضو اتاق بازرگانی ایران ، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید اظهار کرد: رونق تولید موتور محرک  پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی است که استقلال سیاسی را نیز می‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به محدودیت‌های بین المللی تصریح کرد: تحریم‌های بین المللی اقتصاد کشور را هدف گرفته است و برای جلوگیری از آثار منفی بر اقتصاد باید از تولید داخلی حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحریم‌های بین المللی مانند تیغ دولبه عمل می‌کند، از سویی می‌تواند شرایط را برای افزایش توان تولید داخلی، مناسب کند و از طرفی در صورت عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی، به استقلال سیاسی کشور خدشه وارد می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: مقام معظم رهبری با آگاهی کامل از وضع موجود، رونق تولید را به عنوان شعار سال اعلام کردند، بنابراین مسئولان و مدیران کشور باید اهتمام خاصی به این مسئله داشته باشند و در جهت رسیدن به رونق تولید تلاش کنند.

معظمی با اشاره به پتانسیل داخلی کشور اظهار کرد: گام اول در رسیدن به رونق تولید، باور پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی است که می‌تواند منجر به شکوفایی استعداد‌های داخلی شود، امری که تحقق آن کشور را در برابر محدودیت‌های خارجی بیمه می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی ایرانی با اشاره مزیت نسبی اقتصاد کشور بیان کرد: نیروی انسانی متخصص نقطه قوت اقتصاد کشور است که باید ضمن بها دادن به آن، زمینه فعالیت آن‌ها در چرخه اقتصادی کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم حذف کالا‌های وارداتی غیر ضروری بیان کرد: واردات کالا‌های مشابه داخلی، تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و سرمایه گذاری دلسرد می‌کند. دولت باید با ممنوعیت واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود عرصه را برای رقابت تولیدکنندگان ایرانی فراهم کند تا ضمن خروج ارز از کشور تولید داخلی پا بگیرد.

معظمی در پایان گفت: رونق تولید بخشی از برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند به توسعه فعالیت تولیدکنندگان داخلی منجر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران استقلال اقتصاد کشور اقتصاد مقام معظم رهبری نیروی انسانی واردات سرمایه گذاری دولت رقابت ارز اقتصاد مقاومتی اقتصاد اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی ایران دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینس، آژانس فضایی هند در سال‌های اخیر بسیار موفق بوده و اعتبار این کشور را در صحنه جهانی افزایش داده است. اگرچه هند دیر به صحنه عملیات‌های اجرایی فضایی پیوست، اما آژانس فضایی این کشور برای دهه‌ها به آرامی و پیوسته در حال رشد بوده و همسو با فعالان این صنعت پیش رفته است. 

رئیس سازمان فضایی هند می‌گوید: «آنچه اکنون می‌بینید محصول چهار دهه سرمایه‌گذاری جدی در این برنامه است که بسیاری از مردم آن را به‌عنوان برنامه‌ای نامناسب و غیر ضروری برای یک کشور در حال توسعه می‌دانستند و رد می‌کردند، اما معلوم شد که در تمام مدت تصمیم هوشمندانه‌ای بوده است» و منجر به این موضوع شد، کشوری که در گذشته معمولا به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می‌شد در دهه‌های گذشته توانست در حوزه فضا فعالیت‌های بسیار موفقی انجام دهد و یکی از فعالان اصلی این صنعت به شمار آید.

یکی از عواملی که حضور هند در فضا را تقویت کرده است، تلاش‌های طولانی مدت این کشور برای توسعه و بهبود فناوری‌های نوین است. برنامه فضایی هند از سال ۱۹۶۹ شروع شد و از آن زمان تاکنون، هند توانسته است بهبود‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف مانند ساخت ماهواره، پرتاب موشک‌ها و سایر فعالیت‌های فضایی داشته باشد.

توانایی‌های هند در توسعه و پرتاب موشک و ماهواره به این کشور این امکان را داده که خدمات جهانی دقیق‌تر و قابل اعتماد تری را در زمینه مدیریت آب، کشاورزی، حفاظت زیست‌محیطی و مدیریت بلا‌های طبیعی ارائه دهد.

در نتیجه، هند به دلیل پتانسیل بالای فضایی خود، به یکی از اعضای مهم سازمان‌های بین المللی تبدیل شده و توانسته است با فعالیت‌های ثمربخش به پیشرفت خود در این عرصه مهر تایید بزند.

می‌توان گفت که هند با تلاش‌های مستمر و پیگیری اهداف بلند مدت، به یکی از قدرت‌های برجسته در فضای بین‌المللی تبدیل شده است و با گذر زمان احتمالا نقش بزرگتری در عرصه فضایی جهان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • تصویب یک طرح پژوهشی با موضوع محرک‌های توسعه تکافل در کشور در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد