Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@19:06:26 GMT

باران بهاری بر آسمان کردستان/دمای هوا افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۰۱۹۱

باران بهاری بر آسمان کردستان/دمای هوا افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان، هوای استان طی امروز و فردا در اغلب ساعات نیمه ابری است و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امکان رشد ابر و رخداد بارش‌های رگباری و کوتاه مدت در نیمه غربی و جنوبی استان وجود دارد.

همچنین بر اساس این پیش بینی‌ها از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده نیز گذر تناوبی امواج بارشی از سطح منطقه بر شرایط ناپایداری می‌افزاید و سبب ابری شدن آسمان استان، بارش باران و وزش باد در سطح استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پیش بینی‌های این اداره کل در رابطه با آب و هوای استان، گفت: طی امروز و فردا بارش‌ها بصورت رگباری و موقت و گاهاً شدید است و در سه روز آینده دمای هوا در طول شبانه روز روند افزایشی خواهد داشت.

رحیم صدیقی اظهار داشت: از صبح امروز نیز با عبور موج تراز میانی جو، استان شاهد پوشش ابر، مه، وزش باد، در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده باران و برف به ویژه در ارتفاعات و گردنه‌ها و در برخی نقاط رعد و برق خواهد بود.

وی افزود: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا شنبه هفته آینده دما در طول روز روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان بخصوص مناطق غربی و جنوبی برای فردا و پس فردا تا حدودی کاهش کیفیت هوا و دید افقی مورد انتظار است.

صدیقی در پایان سخنان خود بیان کرد: همچنین در چند روز آینده با توجه به حجم قابل توجه بارندگی در سطح استان کردستان کماکان امکان ریزش کوه در گردنه‌های وجود دارد.

کد خبر 4581205

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران دمای هوا سازمان هواشناسی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • بارش باران در اروند
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط