Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که روز پنجشنبه نسخه ای از آن به دست ایرنا رسید با تشکر از زحمات شبانه روزی اعضای ستاد بحران استان مرکزی در مدیریت بارش های اخیر، آمده است: مدیریت شهری اراک در سال های قبل به اخطارهای سمن های محیط زیستی در دفن غیراصولی پسماندهای شهری در منطقه رودباران و احتمال آلودگی آب های زیر زمینی این منطقه کم توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه می افزاید: بارندگی های اخیر و ورود سیلاب به محدوده مرکز دفن پسماند می تواند احتنال چالش های محیط زیستی را در روزهای پیش رو به علت گسترش جریان های زیر سطحی ایجاد کند.
شهردار کلانشهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: جلوگیری از ورود آب های سطحی و سیلاب به محل دفن زباله شهرستان اراک از دغدغه های مهم استانداری، آب منطقه ای استان مرکزی و شهرداری این شهرستان در بارش های سیل آسای هفته جاری بود و برای جلوگیری از ورود سیلاب به این منطقه و بروز مشکلات زیست محیطی پیش از بارندگی ها کانالی به عمق پنج و عرض 10 متر با همکاری پالایشگاه شازند در این منطقه ایجاد و رواناب ها هدایت شده است.
شفیعی افزود: در مدت 30 سال گذشته به دلیل تخلیه نخاله های ساختمانی و خاک در مسیر رواناب های منطقه رودباران این مسیر مسدود شده بود که برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی مسیر رواناب این منطقه با کمک 50 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین بازگشایی و رواناب ها قبل از ورود به محل پسماند اراک به سمت تالاب میقان این شهرستان هدایت شده است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مرکزی زباله زیست محیطی سیل شبانه روزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود