Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@09:18:03 GMT

متهم شدن گزارشگر فرانسوی به نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۱۱۹۹

متهم شدن گزارشگر فرانسوی به نژادپرستی

گزارشگر فرانسوی دیدار دو تیم استراسبورگ و رنس در لیگ1 فرانسه به دلیل جمله نژادپرستانه‌ای که خطاب به بازیکن استراسبورگ به زبان آورده در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، دانیل براوو، بازیکن سابق پاری سن ژرمن که در جریان پخش تلویزیونی دیدار دو تیم استراسبورگ و رنس در چارچوب لیگ1 فرانسه، موسوم به لوشامپیونا، به عنوان کارشناس در پخش زنده بازی حاضر بود در خلال صحبت‌‌های خود درباره ستاره استراسبورگ، نونو داکاستا، از جمله‌ای استفاده کرد که در فرانسه نژادپرستانه تقلی شده و جنجال‌های زیادی به راه انداخته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان بازی دو تیم استراسبورگ و رنس که با پیروزی 4-0 استراسبورگ به پایان رسید، گزارشگر فرانسوی زمانی که نونو داکاستا، مهاجم استراسبورگ به حریف گلزنی کرد درباره این گل گفت:" این حرکت برای یک سیاهپوست بد نبود".

 

 

به زبان آوردن این جمله در پخش زنده تلویزیون بی‌این بلافاصله در فرانسه جنجالی شد و انتقادات بسیاری برانگیخت. شبکه بی‌این بلافاصله با انتشار یک توئیت از اتفاق پیش آمده عذرخواهی کرد.

 

براوو هم که این جمله را به زبان آورده بود برای کاستن از شدت انتقادها فوراً دست به کار شد و بعد از پایان بازی به رختکن ورزشگاه رفت تا با داکاستا از نزدیک دیدار کند.

 

داکاستا هم در پایان بازی با منتشر کردن عکسی از خود در کنار براوو در ورزشگاه، گفت کارشناس شبکه بی‌این را بخشیده و جمله او را اشتباهی دانست که یک بار اتفاق افتاده و باید با اغماض روبرو شود.

 

داکاستا در این توئیت نوشت:" اشکالی ندارد. لغزش زبانی خیلی‌ وقتها اتفاق می‌افتد. ایشان خیلی کار می‌کنند! بی‌این اسپورت، لطفاً بازی‌های وسط هفته را متوقف کنید!" .

 

 

این حادثه یک روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که مویس کین، ستاره یوونتوس در استادیوم خانگی کالیاری با شعارهای نژادپرستانه روبرو شد و هم‌تیمی او لئوناردو بونوچی گفت تحریک تماشاچیان تقصیر کین بوده است.

 

 

 

لیگ1 استراسبورگ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ1 استراسبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های گزارشگر تلویزیون درباره اسرائیل وسط بازی فوتبال

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 ویدیویی از صحبت‌های گزارشگر صداوسیما در مورد تظاهرات ضداسرائیلی دانشجویان در اروپا و آمریکا در میانه بازی فوتبال در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. این بخش را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • صحبت‌های گزارشگر تلویزیون درباره اسرائیل وسط بازی فوتبال
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی