Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:51:56 GMT

تولد معجزه‌آسای کودک موزامبیکی بالای درختی در میان سیل

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۱۵۸۶

یک زن موزامبیکی که خانه خود را در طوفان و سیل مرگبار ماه گذشته جنوب آفریقا از دست داده بود، فرزند خود را در میان سیل بالای یک درخت انبه به دنیا آورد. آفتاب‌‌نیوز : طبق اعلام یونیسف آمیلیا که در طول طوفان "آیدای" باردار بوده، با افزایش سطح آب‌ سیل و از دست رفتن خانه‌اش با پسر دو ساله خود به بالای درخت انبه پناه می‌برد که با درد زایمان مواجه شده و مجبور به زایمان دختر خود در بالای همان درخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مادر و دو فرزند خود که هم‌اکنون در یک پناهگاه مخصوص سیل‌زدگان سکونت دارند، مجبور می‌شود دو روز بالای درخت صبر کند تا سطح آب کاهش یافته و همسایه‌ها بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و نجات‌شان دهند.
طوفان "آیدای" که در ماه مارس جنوب آفریقا را درنوردید، موجب تخریب بیش از ۵۰ هزار خانه در موزامبیک و کشته شدن تاکنون ۷۰۰ نفر شده است. با توجه به شیوع بیماری‌های عفونی از جمله وبا پس از سیلاب‌های موزامبیک، پیش‌بینی می‌شود شمار قربانیان افزایش یابد.
بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بازماندگان طوفان و سیل موزامبیک هنوز با دسترسی ضعیف به آب تمیز و بهداشت در پناهگاه‌های موقت سکونت دارند و بر اساس هشدار سازمان جهانی بهداشت در صورت گسترش شیوع بیماری‌هایی که در آب منتشر می‌شوند از جمله وبا و مالاریا، دومین فاجعه صورت خواهد داد.
بنا بر گزارش فاکس نیوز، واکسن‌های وبا به منظور جلوگیری از این بیماری مرگبار در بندر "بیرا"ی موزامبیک که با بیش از ۱۴۰۰ مورد مبتلا به بیماری وبا، بیشترین آمار مبتلایان را دارد، توزیع شده‌اند.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تولد نوزاد سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش های سیل آسای در زاهدان

تداوم بارش های شدید در زاهدان موجب جاری شدن سیلاب در معابر این شهر شد .

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • تداوم بارش های سیل آسای در زاهدان
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)