Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@11:34:44 GMT

انگلیس از برگزیت پشیمان شد؟ مصوبه جنجالی مجلس عوام

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۱۶۴۷

مجلس عوام انگلیس قانونی را مبنی بر تاخیر در بریگزیت تصویب کرد که بر اساس آن ترزا می مجبور می‌شود تا برای جلوگیری از ایجاد بی نظمی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، طرح موسوم به بریگزیت را به تاخیر بیندازد. آفتاب‌‌نیوز : این قانون توسط "یوت کوپر" قانون‌گذار حزب اپوزیسیون کارگر مطرح شد و در کمتر از ۶ ساعت تمام مراحل تصویب را در مجلس عوام طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله آخر این قانون با ۳۱۳ رأی در مقابل ۳۱۲ رأی تصویب شد. حالا این قانون باید از مجلس اعیان نیز عبور کند.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که او بعد از ۱۲ آوریل، تاریخ اولیه اجرای بریگزیت، به دنبال تاخیری اندک در آن خواهد بود و این کار را برای سعی در همکاری با "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر انجام خواهد داد تا اینگونه بتواند طرحی که سه بار رد شده را به تصویب پارلمان برساند.
کوپر همچنین در مورد قرارداد تصویب شده گفت که هنوز نیاز است تا در مورد زمان و پروسه این قانون تصمیمات روشنی تنظیم شود.
ترزا می در حین بحث در مورد قانون جدید به پارلمان گفت: احتمالاً این به وضوح به حامیان پارلمانی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که نخست وزیر واقعاً چه چیزی می‌خواهد.
هر تأخیر دیگری در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیاز به تأیید همگانی رهبران اتحادیه اروپا دارد.
برای جلوگیری از یک بریگزیت ناگهانی بدون رسیدن به هیچ توافقی در ۱۲ آوریل، ترزا می باید چهارشنبه هفته دیگر نشستی با رهبران اتحادیه اروپا ترتیب دهد. او باید استراتژی‌ای محتمل برای پیروزی در پارلمان بر سر لغو توافقی که با بروکسل مذاکره کرد، را اعمال کند.
می اعلام کرد که اگر نتواند به یک رویکرد متحد با کوربین برسد، دولت انتخاب‌های متعددی در مورد روابط آینده با اتحادیه اروپا را به پارلمان می‌برد و در چند دور به رأی می‌گذارد.
تصویب این قانون از نتایج نفوذ و کنترل قانون گذاران مجلس عوام در مورد مسائل بریگزیت است. در پارلمان انگلیس معمول نیست که یک قانون بدون حمایت یا پیشنهاد دولت به تأیید و تصویب برسد.
دولت اعلام کرد که این قانون اشکالات زیادی از جمله کمبود وقت برای اقدامات بعدی را دارد و نگرانی خود را در مورد نحوه اجرای آن بیان کرد.
"بیل کش" قانون‌گذار محافظه کار و حامی بریگزیت این اتفاق را یک "انقلاب در قانون اساسی" توصیف کرد.
او پیش از رأی‌گیری در پارلمان گفت: این یک لحظه مهم در تاریخ قانونی ما است.
مشخص نیست که این قانون چه زمانی به مجلس اعیان خواهد رسید و در مورد آن بحث خواهد شد. فرآیند عبور قوانین از مجلس اعیان کندتر است و مخالفان می‌توانند در مورد آن بحث کنند. این اتفاق هر زمانی باشد تا قبل از پنجشنبه به وقوع خواهد پیوست.
"اولیور لتوین" قانون‌گذار محافظه کاری که به دنبال پیش برد این قانون بود گفت که حمایت گرمی از سوی مجلس اعیان وجود داشته است و امیدوار است تا این قانون به سرعت در آنجا نیز تصویب شود.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس مجلس عوام ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی

شیاطین سرخ برای کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ اروپا به دنبال پیروزی هستند. 

طرفداری | هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس با بازی کریستال پالاس و منچستریونایتد به پایان می‌رسد. 

اطلاعات بازی کریستال پالاس و منچستریونایتد بستر مسابقه: هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023  تاریخ: دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 (6 می 2024) ساعت: 22:30 به وقت تهران مکان: ورزشگاه سلهرست پارک داوران: جرد ژیلت (داور اصلی) - تونی هرینگتون (داور وار) ترکیب احتمالی کریستال پالاس و منچستریونایتد کریستال پالاس در حال تکمیل  منچستریونایتد (۱-۳-۲-۴): اونانا | ون بیساکا، اوانز، کاسمیرو، دالو | مینو، اریکسن | آنتونی، مانت، گارناچو | هویلوند

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل