Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@22:07:29 GMT

علیرضا فغانی؛ همان همیشگی (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۱۹۰۷

با وجود همه چالش های ایجاده شده برای علیرضا فغانی در بازی های این فصل او را در بازی استقلال – سایپا همان علیرضا فغانی همیشگی دیدیم. مقتدر و حاضر در همه صحنه ها و از همه مهمتر با سوت های خوب.

به گزارش "ورزش سه"، شاید استقلالی ها انتظار داشتند علیرضا فغانی به آنها اجازه می داد کرنر آخر بازی را بزنند و بعد ازاین ضربه در سوت خود به علامت پایان بازی بدمد اما با توجه به اتمام 5 دقیقه وقت اضافه علیرضا فغانی سوت خود را زد تا نشان دهد همیشه علاقمند و در تلاش برای درست سوت زدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاید به دلیل عملکرد خوب علیرضا فغانی در بازی های جام جهانی 2018 و حضور او در بازی رده بندی 2018 انتظار تیم ها از این داور این است که در همه بازی ها همه تصمیماتش بدون نقص باشد در حالی که این یک انتظار غیر منطقی است به این دلیل که بهترین داوران جهان هم در قضاوت های خود مرتکب اشتباه می شوند و علیرضا فغانی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما همراهی خوب دو تیم در هر بازی ای که علیرضا فغانی حضور داشته موجب شکل گیری بازی شده است. نمونه اش در بازی استقلال – سایپا که بازیکنان دو تیم به با احترام به سوت های علیرضا فغانی نگاه کردند و همین موجب شد تا قضاوت این بازی حساس برای او راحت تر شود.

 

علیرضا فغانی که در ماه های اخیر تلاش های زیادی برای آموزش داوران پشت دروازه و هم چنین راه اندازی سیستم VAR در لیگ برتر داشت به نظر می رسد اینروزها سیستم کمک داور ویدئویی را رها کرده و دوباره همه فکر و ذهنش شده داوری و شاید به همین دلیل در بازی استقلال – سایپا داوری کم نقصی از او دیدیم. ستاره داوری فوتبال ایران در آرامش فکری و روحی و روانی می تواند به راحتی مهم ترین بازی ها را بدون نقص سوت بزند و این آرامش فکری و روحی و روانی همان فضایی است که به راحتی در بازی های خارجی آن را تجربه می کند.

 

قطعا بهترین حالت استفاده از علیرضا فغانی این است که بعد از اتمام داوری اش از او در زمینه کارهای اجرایی و بهبود وضعیت داوری استفاده کنیم. ذهن او اکنون باید معطوف قضاوت بازی های مهم و حساس باشد نه آموزش داوران پشت دروازه و دغدغه هایی چون راه اندازیVAR.

 

عکس: پیام پارسایی

 

 

 

کمیته داوران علیرضا فغانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران علیرضا فغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد

یکی از داوران لیگ برتری که اکنون در فوتبال در یک پست و مقام دیگر هم فعالیت می‌کند، سید علی اصغر مومنی است؛ داوری که این فصل دیدارهای حساسی را سوت زد و این هفته نیز در کوبل داوری دیدار تراکتور و استقلال حضور دارد.

سید علی اصغر مومنی که دو سال از شروع فعالیت او به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان چالوس می‌گذرد، روز گذشته تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و پس از دو سال ریاست هیئت را به شخص دیگری تحویل بدهد.

در دوران حضور او، کلاس‌های مختلف مربیگری فوتبال و فوتسال ایران و آسیا برگزار شد و همچنین در پایان نیم فصل شاهد این بودیم که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک شهرستان میزبان دوره دانش افزایی تمامی داوران لیگ برتر بود و این اتفاق به میزبانی هیات فوتبال شهرستان چالوس رقم خورد.

اسماعیل بابائی، دوست مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال شهرستان چالوس تایید کرد که سید علی اصغر مومنی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان از سمت خود استعفا داده و تنها در امر قضاوت به فعالیت خود در فوتبال ادامه خواهد داد.

کد خبر 848412 برچسب‌ها ویژه ورزشی داوری فوتبال

دیگر خبرها

  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر