Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سه فیلم از آثار خارجی بخش «جام جهان‌نما» (جشنواره جشنواره‌ها) که از بخش‌های اصلی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است، معرفی شد. این سه فیلم از کشورهای استونی، آرژانتین و نروژ در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

«رفیق کوچولو» (The Little Comrade) از کشور استونی اولین فیلم بلند مونیکا سیمتز (Moonika Siimets)، روایتگر زندگی دختربچه‌ای به نام لیلو است که حکومت وقت، مادرش را در بحبوحه حکومت استالینی دستگیر می‌کند و او به امید بازگشت مادرش به انتظار می‌نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «رفیق کوچولو» پیش از این در جشنواره بین المللی بوسان، پالم اسپرینگز و شب‌های سیاه تالین به نمایش درآمده است.

«حیوان» (Animal) دومین ساخته بلند آرماندو بو (Armando Bo) کارگردان و فیلمنامه نویس آرژانتینی است. شخصیت اصلی این اثر یعنی آنتونیو، مردی است که در وضعیت خوب خانوادگی و اجتماعی قرار دارد با این حال نیاز به پیوند عضو پیدا می‌کند و برای بهبودی‌اش با وارد شدن به یک جنگ با انسان‌ها، ارزش‌های خانوادگی و اجتماعی را زیر پا می‌گذارد و  کم کم تبدیل به یک حیوان می‌شود.

شهرت آرماندو بو بیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه‌های «برد من» (Birdman) و «زیبا» (Biutiful) ساخته الخاندرو گونزالس اینیاریتو است. «حیوان»  در جشنواره‌های شیکاگو و سیتگس (جشنواره بین المللی کاتالونیایی) به نمایش درآمده است.

«به هنگام سقوط» (As I Fall) اولین فیلم بلند داستانی مگنوس مه یر آرنسن کارگردان نروژی است. این فیلم داستان جوانی بیست و پنج ساله است که با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند. وی در پی تماسی از طرف مادر فرزندش که محکوم شده و برای سه سال در زندان است، مجبور می‌شود نگهداری پسرش را به عهده بگیرد. این موضوع باعث می‌شود او برای تبدیل شدن به پدری نمونه مصمم شود. در پی این تصمیم سفری پر فراز و نشیب به همراه والدین و پسر پنج ساله‌ای آغاز می‌شود که درد را به شکلی عمیق احساس می‌کنند. این فیلم برای نخستین بار در جشنواره تالین در بخش مسابقه فیلم‌های اول به نمایش درآمده است.

پیش از این نیز فیلم‌های «نجات یافتگان تابستان» (Summer Survivors) محصول سال ۲۰۱۸ کشور لیتوانی به کارگردانی ماریا کاوتارادزه و «آخرین معامله» (One Last Deal) جدیدترین ساخته کلوس هارو از این بخش اعلام و معرفی شده است.

در بخش «جام جهان‌نما» (جشنواره جشنواره‌ها) سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 14 فیلم خارجی و 4 فیلم ایرانی حضور دارند.

«جام جهان‌نما» یا «جشنواره جشنواره‌ها» از بخش‌های اصلی ولی غیررقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر است. در این بخش فیلم‌هایی از ایران و جهان به نمایش درمی آیند که پیش از این از جشنواره‌های مهم جهان جوایزی را کسب کرده‌اند.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد