Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یارانه صنعت و تولید در سال گذشته به‌علت عدم مدیریت و نظارت ناقص دستگاه‌های متولی به‌درستی تخصیص پیدا نکرد و دست فعالان اقتصادی واقعی از آن کوتاه ماند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در سال گذشته به علت عدم مدیریت دولت و نظارت بسیار ضعیف دستگاه‌های متولی امر، یارانه‌هایی که باید برای حمایت به بخش تولید و صنعت تخصیص داده می‌شد به‌درستی و در جای خود هزینه نشد و سر از جاهای دیگر درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم حمایت ویژه از زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی کشور را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بدون کمک به بخش‌های حیاتی و فعالان حوزه‌های یاد شده به‌هیچ عنوان نمی‌توانیم در مسیر رونق اقتصادی و کاهش معضل بیکاری در جامعه حرکت کنیم.

گیلان| اعطای تسهیلات گران قیمت یکی از موانع تحقق شعار رونق تولید استرونق تولید 53|‌ عضو کمیسیون عمران مجلس: مجلس با نظارت قوی به رونق تولید کمک می‌کندرونق تولید ـ 47| مجلس برای تحقق شعار رونق تولید برای اصلاح قوانین کسب و کار آماده است

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس، عدم تخصیص درست یارانه تولید و صنعت در سال گذشته را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: ایجاد نوسازی واقعی در صنعت و متعاقب آن افزایش ظرفیت تولید از پیامدهای مؤثر اعطای این یارانه‌ها است که به‌علت بی‌تدبیری مورد غفلت قرار گرفت.

شکری تصمیم جهت اعطای ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات و تأمین کالاهای اساسی را ضرورت بسیار مهم کشور اعلام کرد و بیان داشت: با وجود اتخاذ این شیوه درست در ادامه کار شاهد انحرافات بسیار زیادی شدیم تا آن‌جا که دست تولیدکنندگان و صنعتگران واقعی از این حمایت‌ها کوتاه ماند.

وی با بیان اینکه به علت عدم مدیریت درست نهادهای ذیربط منفعت تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی بیشتر به جیب دلالان و سوء استفاده‌گران سرازیر شد گفت: امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شد شاهد تکرار این دست اتفاقات و اشتباهات فاحش نباشیم.‌

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس سیستم بانکداری فعلی کشور را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: این سیستم موجود هیچ کمکی به رونق تولید و افزایش بهره‌وری محصولات داخلی نمی‌کند و تنها اثر مشهود آن در جامعه افزایش سرمایه‌ بانک‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن ابراز امیدواری از تصمیم اثربخش مجلس برای ایجاد یک تغییر اساسی در حوزه بانکداری اسلامی اظهار داشت: مجلس برای‌ ایجاد تغییر در رویه بانکداری کشور که طبق اظهار نظر علما و بزرگان، کاملاً ربوی شده قصد دارد طرح اصلاح سیستم بانکی را مورد بررسی قرار دهد.

شکری یکی از ابزارها و بازوهای اصلی تولید و اشتغال را حمایت‌های مالی و تسهیلاتی بانک‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی و با اعطای وام‌هایی با سودهای بسیار کلان انتظار رفع مشکلات عدیده چرخه تولید و صنعت کشور بیهوده است.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید