Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:23:34 GMT

امنیت کامل در مناطق سیل زده کرمانشاه برقرار است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۲۲۹۴

امنیت کامل در مناطق سیل زده کرمانشاه برقرار است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مرزبانی در پانزدهمین جلسه قرارگاه نوروزی اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر در سطح استان پلیس با آماده باش کامل نسبت به تأمین نظم و امنیت در شهرها و جاده‌های مواصلاتی استان اقدام کرده است.

وی افزود: پلیس با حضور محسوس و مؤثر امنیت مطلوبی در مناطق سیل زده تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: نیروی انتظامی حامی و پشتیبان مردم است و دوشادوش سایر نهادهای خدمت رسان در حال خدمت به سیل زدگان بوده و با افتخار برای تأمین نظم و امنیت عموم شهروندان به خصوص در مناطق سیل زده تلاش مجاهدانه می‌کند.

کد خبر 4581390

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل نیروی انتظامی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۱۸ تیم محیط‌بان و کارشناس با تجهیزات لازم در سال جاری برای اطفای حریق‌های احتمالی در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه سازماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در جلسه شورای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های حوزه محیط زیست با محوریت پیشگیری و مدیریت وقوع حریق در زمین‌های ملی اظهار کرد: نتایج تحقیقات در خصوص بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و میزان تأثیر عوامل انسانی و غیرانسانی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها، نشان داد که بیش از ۹۰ درصد از عوامل وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور عوامل انسانی است که این موضوع نیز نیازمند نظارت بیشتر است.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی‌ها احتمالی، ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده تشکیل و در آماده‌باش کامل هستند، افزود: در راستای تأمین هزینه‌های درمانی نیروهای مردمی که به‌صورت داوطلبانه در اقدامات مرتبط با پیشگیری و اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع همکاری می‌کنند این اداره نسبت به پوشش بیمه‌ای تا هفت نفر به صورت بی نام اقدام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با قدردانی از دیدگاه محیط زیستی مسئولان دستگاه قضا یادآور شد: همه ما در تلاش هستیم که با آموزش و فرهنگ سازی مسائل محیط زیستی به سمتی حرکت کنیم که شاهد هیچ پرونده تخلفی در این حوزه نباشیم.

جلیلیان اظهار کرد: داشتن محیط زیست سالم حق طبیعی هر شهروند است و خوشبختانه با پای کار آمدن مردم و افزایش مسئولیت اجتماعی و همکاری آنان با محیط‌بانان خوشبختانه قدم‌های مؤثری در زمینه حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

وی گفت: اهتمام دادگستری و همکاری قضات با محیط‌بانان در زمینه بازآموزی قوانین و مقررات از دیگر اقدامات مهم و اساسی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم محیط زیستی است که می‌تواند نقش مهمی در این فرایند داشته باشد.

پیشگیری از اطفای حریق نیازمند تدوین برنامه‌های عملیاتی است

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه، نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی بر همگانی بودن وظیفه حفظ و حراست از محیط زیست اظهار کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرایم با هدف استفاده از هنر ظرفیت‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای دستگاه‌هایی مانند محیط زیست و منابع طبیعی که تولیدکننده پرونده هستند، تشکیل شده است.

وی آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی را چالشی بزرگ برای منابع طبیعی دانست و افزود: با برنامه‌ریزی اساسی ضمن پیشگیری، کنترل و کاهش حریق در این عرصه‌ها می‌توان با استفاده از امکانات جدید و نوآورانه در سرعت‌بخشی به اطفای حریق اقدام کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرد: حفاظت از عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی، به سبب پراکندگی و گستردگی و همچنین تراکم بالای پوشش گیاهی استان، نیازمند برنامه‌ای مدون و زمانبندی شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت جامع پیشگیری و مقابله با آتش‏ سوزی‏ در عرصه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن تمامی ابعاد پایش، پیش‏ بینی، پیشگیری، کشف و اطفای حریق، احیا و بازسازی و نحوه ساماندهی گروه‌های مردمی، نیازمند تدوین برنامه‌ای عملیاتی است.

عباسی، با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از جرایم زیست محیطی گفت: آموزش‌های درست و مستمر جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی، کشاورزان از یک طرف و از طرف دیگر آگاه سازی و آموزش یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط دادگستری و همچنین آموزش قضات ویژه جرایم محیط زیست می‌تواند موجب کاهش جرایم و ارج نهادن به مقوله پیشگیری باشد که باید مورد توجه عملی محیط زیست و منابع طبیعی استان قرار گیرد.

کد خبر 751166

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو