Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:14:12 GMT

150 گروه جهادی قم برای اعزام به لرستان فراخوان شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۲۳۱۶

150 گروه جهادی قم برای اعزام به لرستان فراخوان شدند

سرگرد پاسدار سید علی سید میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: همچنین از گروه های جهادی استان خواسته شد در سطح پایگاه ها، مساجد و سایر اماکن مورد نظر، کمک های نقدی و غیر نقدی مردم قم برای سیل زدگان استان لرستان را جمع آوری کنند تا هرچه سریعتر به دست آنان برسد.
وی افزود: طی روز جاری توسط بسیج سازندگی قم، اقلام خوراکی و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم به ارزش 400 میلیون ریال به مناطق سیل زده لرستان ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: فردا نیز جهادگران بسیجی قم به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان با 2 دستگاه اتوبوس به مناطق سیل زده اعزام و در قرارگاه حضرت معصومه(س) که برای فعالیت های خدمت رسانی در پلدختر ایجاد شده است، مستقر می شوند.
سید میرزایی گفت: روند خدمت رسانی به سیل زدگان در روزهای آینده با قدرت بیشتری ادامه می یابد و با پایان یافتن روند امدادرسانی و پاک سازی محیط، قرارگاه جهادی تابستانی بسیج سازندگی قم نیز در این مناطق به منظور جبران خرابی ها و فعالیت های عمرانی ایجاد می شود.
بیش از سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در قالب 155 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه از اهداف بسیج سازندگی است که در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه(س) برای کمک رسانی به اهالی منطقه عمومی پلدختر و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.
شهروندان قمی می‌توانند امکانات گرمایشی و سرپناهی مانند چادر، پتو، لباس گرم و مواد غذایی را به پایگاه‌های جمع آوری تحویل دهند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد، ستاد مدیریت بحران لرستان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اتوبوس امام علی خدمت رسانی رهبر معظم انقلاب قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم