Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: مدیریت بحران یعنی این که مشکل پیش رو به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود تا جامعه با رعایت نکات لازم از عواقب آن مشکل دور شوند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه آتی شورای مدیریت بحران استان روز شنبه هفته آینده تصریح کرد: شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها باید تشکیل شده و تمام معابر، مسیل‌ها و مسیر سیلاب‌ها و همچنین منازلی که در معرض سیل قرار دارند در کوتاه‌مدت تا شنبه پاک‌سازی و تخلیه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی تاکید کرد: بخشداران نیز جلسه مشابهی با دهیاران برگزار کرده و موارد را گوشزد کنند چرا که وزش باد شدید می‌تواند مشکلاتی را برای منازل روستایی ایجاد کند.
استاندار زنجان با تاکید بر تشکیل کمیته رصد در شهرستان‌ها و بخش‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط گفت: شدت بارندگی و مسیرهای احتمالی سیل‌خیز باید در این کمیته شناسایی و ضمن مدیریت باید به اطلاع مردم نیز رسانده شود تا نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.
وی ادامه داد: همچنین در خصوص خروج احشام از منازل در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز باید پیش‌بینی و مدیریت لازم انجام شود.
حقیقی با بیان این که سیل در کسری از ثانیه مسیر خود را تغییر می‌دهد خاطرنشان کرد: از سلفی گرفتن در مسیر سدها و چادر زدن مسافران در این محل‌ها نیز به شدت جلوگیری شود.
استاندار زنجان با تاکید بر سوخت‌رسانی به روستاها و دخیره‌سازی بنزین مورد نیاز استان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان نیز ضمن اطلاع‌رسانی ویژه و صحیح از مدیران مربوطه نیز جهت اطلاع‌رسانی در بخش‌های خبری دعوت کند.
این مسئول تاکید کرد: مدیران نیز ضمن هوشمندانه عمل کردن باید برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفته نیست.
وی با اشاره به مشکل آبگرفتگی در کوی صدرا و بنای رختشویخانه گفت: مشکل آبگرفتگی این محل‌ها باید در کوتاه‌مدت برای شنبه حل شود و به منازل شناسایی‌شده در کنار رختشویخانه نیز تذکر لازم داده شود تا در شرایط بحرانی، نکات لازم را رعایت کنند.
حقیقی با تاکید بر آمادگی مسئولین برای بدبینانه‌ترین شرایط افزود: اماکن مشکل‌دار مانند بازار نیز پس از بررسی‌های لازم و در صورت فراهم بودن شرایط، دایر شود.
استاندار زنجان با بیان این که بستن محورهایی که احتمال سیل یا ریزش کوه می‌رود، اشکالی ندارد تصریح کرد: بستن جاده، بهتر از این است که مسافران و مردم استان در سیل یا ریزش کوه، متوقف شده و دچار مشکل شوند. لذا باید بررسی و مدیریت بهینه صورت پذیرد.
مقام عالی دولت در استان با ابراز خرسندی از افزایش بارش‌ها در استان زنجان گفت: خوشبختانه تاکنون میزان بارندگی در زنجان ۱۰۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و ۶۳ درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا مردم استان، استفاده مطلوبیت از این نعمت ارزشمند الهی داشته باشند.
حقیقی افزود: اداره کل هواشناسی استان نیز با توجه به امکانات و تجهیزات فوق مدرن خود باید پیش‌بینی و اطلاعات کامل وضعیت جوی روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده را روز جمعه اطلاع‌رسانی کرده و یک نسخه از پیش‌بینی را نیز در اختیار فرمانداران و بخشداران قرار دهد.
وی با بیان این که طی روزهای گذشته هیچ مسافری در سرما و باران در داخل شهر، اقدام به چادر زدن نکرده است گفت: تمام مسافران به مراکز اسکان فرهنگیان هدایت شده‌اند.
حقیقی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، سپاه، ارتش و ورزش و جوانان امکانات موجود خود را برای اسکان مسافران اختصاص داده‌اند.
استاندار زنجان با اشاره به این که حدود ۳ هزار نفر هرشب در زنجان اسکان یافته‌اند اظهار کرد: آموزش و پرورش استان از مسافران، نظرسنجی می‌کند که اقدام ارزشمندی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان تمامی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

به دلیل بارش شدید باران بهاری در مسیر جاده سه چاهون بافق سیل به راه افتاد.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو