Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@10:46:40 GMT

رئیس مجمع عمومی: وضعیت قانونی جولان تغییری نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۲۵۷۵

رئیس مجمع عمومی: وضعیت قانونی جولان تغییری نمی‌کند

«ماریا فرناندا اسپینوزا» تأکید کرد، تصمیم تنها یک کشور درباره جولان منجر به تغییر وضعیت این منطقه نخواهد شد .

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ماریا فرناندا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگویی با روزنامه قطری «العربی الجدید» به تشریح موضع سازمان ملل درباره اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه جولان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العربی الجدید از وی پرسید «نظر شما درباره تصمیم ترامپ مبنی بر الحاق جولان به اسرائیل چیست؟ آنهم در زمانی که قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت تأکید می‌کند جولان، سوری و اشغال شده است. آیا این موضوع مجددا در مجمع عمومی مطرح خواهد شد یا اینکه گام‌های دیگری برداشته می‌شود؟»

اسپینوزا پاسخ داد: «به بحث گذاشتن هر موضوعی در مجمع عمومی سازمان ملل باید به درخواست کشورهای عضو صورت بگیرد. در اینجا باید اشاره کنیم قطعنامه‌های موجود در این زمینه معتبر و قانونی باقی خواهند ماند. کشورهای عضو مجمع عمومی (193 کشور از جمله آمریکا) باید به قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت پایبند باشند. تصمیم تنها یک کشور، وضعیت قانونی این منطقه (جولان) را تغییر نمی‌دهد؛ مجمع عمومی نظر خود و کشورهای عضو درباره مسیر قطعنامه‌های موجود را بیان کرده و باید به این قطعنامه‌ها احترام گذاشت.»

وی درباره فلسطین هم گفت: «بارها گفته‌ایم باید به قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه‌های متعدد آن درباره فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها احترام گذاشت. معتقدم باید آنچه در توان داریم برای اجرایی کردن این قطعنامه‌ها به کار گیریم. هر اقدام جدیدی (درباره فلسطین) باید از طریق کشورهای عضو صورت بگیرد و من به عنوان رئیس باید به این درخواست‌ها گوش دهم. امیدواریم گفت‌وگوهایی میان طرف‌های مربوطه صورت بگیرد، این به نفع همه به ویژه فلسطینی‌هاست که مدت طولانی رنج کشیده‌اند. قطعنامه‌های ما نشان‌دهنده تمایل بین‌المللی سیاسی و مواضع کشورهای عضو است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا جولان اشغالی دونالد ترامپ مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد

سودان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت به منظور بررسی تجاوز امارات به خاک خود شد و اعلام کرد رفتار امارات بیانگر نقض آشکار منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، «الحارث ادریس الحارث» نماینده دائم سودان در سازمان ملل امروز شنبه در خصوص آنچه «تجاوز امارات» به خاک خود توصیف کرد، پیامی به رئیس شورای امنیت فرستاد.

به نقل از سایت خبری المیادین، الحارث در این پیام اعلام کرد: «سودان تاکید می‌کند که حمایت امارات از شبه‌نظامیان جنایتکار "واکنش سریع" که علیه دولت و شهروندان جنگ به راه انداخته‌اند، امارات متحده عربی را در همه جنایات آن‌ها شریک می‌کند؛ به گونه‌ای که براساس قوانین بین‌المللی، مسئولیت بین‌المللی در پی دارد. رفتار تهاجمی امارات نقض آشکار منشور سازمان ملل، منشور اتحادیه عرب و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد منطقه دارفور و مخصوصا قطعنامه ۱۵۹۱ و سایر قطعنامه‌های مربوطه است.»

وی در ادامه پیام خود افزود سودان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی این تجاوز امارات به خاک خود است و «امارات مسوول حقوقی و کیفری جرائمی است که در حق ملت و کشور سودان مرتکب می‌شود».

پیشتر نماینده دائم سودان در سازمان ملل، امارات را به حمایت از جنگ سودان و تامین مالی آن از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرده بود.

این در حالی است که امارات اعلام کرده بود «به هیچ یک از طرف‌های درگیر تسلیحات نمی‌دهد و طرف هیچ یک نیست.»

بیش از یک سال است که درگیری‌های شدید و گسترده میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در مناطق مختلف این کشور به ویژه در پایتخت آن خارطوم ادامه دارد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این درگیری که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران آوارگی در جهان توصیف کرد، منجر به آواره شدن ۷.۱ میلیون سودانی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • (ویدئو) رئیس شورای شهر: تغییری در طرح ترافیک ایجاد نمی‌شود
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد