Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از سد دز گفت: به سبب ادامه بارش‌ها در روزهای آینده لازم است خروجی سدها به گونه‌ای تنظیم شونده که ایمنی زندگی مردم دچار مشکل نشود. ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول،علی لاریجانی صبح امروز به همراه نمایندگان و استاندار خوزستان در بازدید از سد دز با بیان اینکه حجم زیادی از آب‌های ایران در خوزستان قرار می‌گیرد و استفاده بهینه از آنها ضروری است اظهار داشت: هدف از این بازدید مشاهده وضعیت سد دز از نزدیک بود چرا که بارش‌های ما ممکن است ادامه پیدا کند و کنترل آب‌ها برای بخش‌های مختلف شهرهای خوزستان مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خروجی سدها باید به گونه‌ای تنظیم شوند که ایمنی کافی برای زندگی مردم وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس توضیحاتی که در مورد وضعیت سد دز داده شد روی هم رفته وضعیت خوب پیش می‌رود و خروجی‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که هیچ وقت مشکلی برای مردم به وجود نیاد. البته بستگی به ریزش نزولات آسمانی دارد اما با محاسباتی که دارند کنترل‌های عاقلانه‌ای در این زمینه انجام دادند.

لاریجانی در دزفول: ابعاد و شدت مسائل استان‌های خوزستان و لرستان در تهران بررسی می‌شودلاریجانی: میزان خسارات به مناطق سیل زده لرستان زودتر برآورد شودلاریجانی: مسئله ارتباطات مناطق سیل‌زده لرستان برطرف شود

لاریجانی در مورد ضرورت افزایش ارتفاع سد دز گفت: نماینده اندیمشک و استاندار خوزستان نیز توضیحاتی در این زمینه دادند که بتوانیم ارتفاع سد دز را بالا ببریم و یک سرمایه‌گذاری سنگینی دارد. همچنین در مورد سد بختیاری که از قبل برای آن فکر شده نیز نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین‌تری هستیم. 

وی ادامه داد: کار اجرایی این دو پروژه آنها مقداری زمان‌بر است اما باید از الان به فکر بود تا از آبی که به سدها می‌ریزد درست استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشور ما در منطقه خشک قرار دارد و آبی که در آن هست باید به طور صحیح استفاده شود. البته نماینده دزفول نیز پیگیر برخی از پروژهای مختلف هستند و ما نیز پیگیری می‌کنیم برای این سند و سد بختیاری سرمایه‌گذاری لازم ایجاد شود.

وی افزود: برخی کارشناسان روش‌های جدیدی را برای استفاده آب در دشت‌های خوزستان مطرح کردند که لازم است در جلسات مطرح و  کارشناسی شود. با وزیر نیرو نیز گفت‌وگو کردیم تا این موارد را در کوتاه مدت مطالعه کنند و حداکثر استفاده را از آب برای تغذیه آب‌های زیرسطحی داشته باشیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از روزهایی که سیل در استان گلستان پیش آمد ما نگران خوزستان بودیم زیرا احساس کردیم همه آب ها در سطح کشور منتهی به خوزستان می‌شود و همان موقع با استاندار و وزیر نیرو نیز تماس‌های مستمر داشتیم. روی هم رفته با حجم آب سنگینی که در بازه زمانی کوتاه وارد شد تاکنون خوب کنترل شده و مجلس دولت در استان تصمیم گیری‌های خوبی داشتند و اگر بارندگی جدید نیز با همین همت پیش برود مشکلی نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است