Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه کمتر کسی به سراغ دی وی دی و سی دی برای نصب و اجرای بازی‌های ویدیویی می‌رود و بیشتر کاربران ترجیح می‌دهد عنوان مورد نظر خود را از طریق وب دریافت و نصب کنند. شرکت‌های سازنده کنسول‌های بازی نیز در کنار انتشار دی وی دی‌های عناوین مختلف اقدام به عرضه کد‌هایی دیجیتالی می‌کنند که کاربر می‌تواند آن‌ها را از فروشگاه‌های تخصصی بازی و یا خرده فروشی‌ها تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت سونی معروف‌ترین شرکت سازنده کنسول بازی‌های ویدیویی است که فعالیت رسمی خود را با عرضه کنسول PS1 در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. این شرکت به واسطه عناوین انحصاری خود توانست نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. شرکت سونی با عرضه کنسول PS3 فروشگاه پلی استیشن را نیز راه اندازی کرد که کاربران از این طریق می‌توانستند عناوین موردنظر خود را به صورت دیجیتالی تهیه کنند. این فروش دیجیتالی یا با وارد کردن کد‌هایی که کاربر از خرده فروشی‌ها تهیه کرده بود انجام می‌شد و یا کاربر به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می‌داد و هزینه بازی را پرداخت می‌کرد.

کاربر با وارد کردن این کد‌ها در استور کنسول خود قادر به دریافت و نصب بازی روی کنسول می‌شود. تاکنون شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو در فروشگاه مختلف مثل Walmart، Best Buy و Gamestop این کد‌های دیجیتالی را به فروش می‌رساندند، اما شرکت سونی قصد دارد کد‌های خود را از خرده فروشی‌ها جمع کند و این فروش را صرفا به صورت اینترنتی انجام دهد.

فروشگاه Gamestop به تازگی اعلام کرده است که از تاریخ ۱ آوریل کد‌های دیجیتالی بازی شرکت سونی در این فروشگاه به فروش نخواهد رسید و از این فروشگاه جمع آوری خواهند شد. اما این محدودیت تنها برای کد‌های دیجیتالی بازی‌های شرکت سونی وجود خواهد داشت و گیفت کارت‌های این کنسول در فروشگاه‌ها به فروش خواهند رسید.

این کار شرکت سونی صرفا به قصد افزایش درآمد بنجام شده است چرا که با این اقدام واسطه‌های فروش از بین می‌رود و شرکت سونی می‌تواند سود بیشتری از فروش ببرد.

بیشتر بخوانید: یوبی‌سافت تا مارس ۲۰۲۰ حداقل ۳ بازی منتشر خواهد کرد

انتهای پیام/

سونی جلوی فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی را می‌گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری بازی رایانه ای کنسول بازی سونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قرار شده شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به خاطر فروش بلیط پروازهای لغو شده ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۷۹ میلیون دلار آمریکا جریمه بپردازد.

افشا شدن فروش هزاران بلیط پروازهایی که از قبل لغو شده بودند موجب شده که اعتبار شرکت کانتاس به شدت خدشه دار شود.

قرار شده ۲۰ میلیون دلار استرالیا از سوی شرکت کانتاس بین ۸۶ هزار مسافر که بلیط‌ها به آنها فروخته شده بود، تقسیم شود و به جای حضور در دادگاه هم ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جریمه مصالحه به کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا پرداخت شود.

این جریمه بزرگترین جریمه ای است که علیه یک شرکت هواپیمایی در استرالیا اعمال شده و در جهان هم جزو یکی از بزرگترین جریمه‌هایی است که در صنعت هواپیمایی اجرایی شده است.

ونسا هادسون، مدیر عامل کانتاس، گفته که ما درک می‌کنیم که با این اقدام شرکت هواپیمایی مشتریان خود را ناامید کرده و استاندارهای خودش را هم زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6099249 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • پلی‌استیشن ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد