Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان پلدختر بعد از حادثه سیل در گل و لای فرو رفته و مردم سیل‌زده در شرایط سختی به سر می‌برند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، پس از گذشت سه روز از فاجعه‌سیل، هنوز راه‌های دسترسی به آن مسدود و امدادرسانی به کندی صودت می‌گیرد. غرب شهر صددرصد سیل‌زده است اما امدادرسانی در شرق با کندی در حال انجام است.

روزها به‌سختی بر مردم می گذرد و شب‌ها با کابوس روز بعد به خواب می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزگار مردم بی‌پناه و گرفتار در سیل پلدختر است؛ غرب شهر به ارتفاع ۲ متر در گل مدفون است.

مردم بخش رومشگان از طریق کوهستان مله با پای پیاده و چارپا به مردم سیل‌زده پلدختر و توابع آن آبرسانی می کنند.

وضعیت و شرایط روحی مردم  در برخی مناطق به‌دلیل اینکه روستاهای‌شان زیر آب رفته و ساکنان‌شان هنوز در محاصره آب هستند، بحرانی است. همچنین تاکنون به دلیل قطع راه های ارتباطی به روستاهای افرینه، جلگه، روستاهای زیودار، بابازید، چم شهران، مورانی امدادرسانی نشده و مردم این روستا در شرایط سختی زندگی می کنند..

برای دسترسی به این روستاها نیاز به پل‌های موقتی است تا بتوانند امدادرسانی کنند. با توجه به سرمای منطقه؛ گرسنگی و تشنگی برای کودکان و کهنسالان غیرقابل تحمل است. تمام زندگی و دسترنج سال‌ها زحمت دست‌های پینه بسته و عرق ریختن این مردم که با دامداری و کشاورزی ساخته بودند یک‌روزه با فاجعه سیل دوازدهم فروردین از بین رفت. با وضعیت اقتصادی مملکت این مردم بحران‌زده چگونه می‌توانند خانه‌شان را دوباره بسازند یا وسایل زندگی بخرند.

همچنین به مردم سیل‌زده‌ روستای روبند در محور معمولان-روبند هنوز هیچ‌گونه امدادرسانی‌نشده است. این روستا هنوز  به مناطق دیگر دسترسی ندارد و باید امدادرسانی هوایی شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خواب سیل کشاورزی کودکان کوهستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان