Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@00:29:52 GMT

پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت استاد جمشید مشایخی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۴۲۸۸

پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت استاد جمشید مشایخی

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام تسلیت وی به این شرح است:

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

مرد خردمند هنرپیشه را

عمر دو بایست در این روزگار

تا به یکی تجربه اندوختن

با دگری تجربه بردن به کار

بی گمان استاد جمشید مشایخی که مصداق بارز این شعر سعدی است، هماره عمر بر سر تجربه اندوزی و آموختن فن و هنر بازیگری گذارد و تجربیات در این عرصه را دوباره به کار گرفت و گوهر هنر وجود خود را با صیقل روزگار و مردم، خوش آب و رنگ ساخت و همین امر وی را از بزرگان و سر آمدان هنر این مرز و بوم گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد جمشید مشایخی در طول عمر با برکت خود در سینمای ایران، همواره هنرپیشه‌ای پرتوان، مسلط به حرفه پرفراز و نشیب بازیگری و متکی به ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های کهن این مرز و بوم بوده است. در سالیان متمادی بازیگری وی در سینما و تلویزیون، حفظ اخلاق و شرافت انسانی و معنویت و جوانمردی از اصول بارز نگاه هنری ایشان بود. چه سخت بود همچون جمشید مشایخی، دهه‌ها بر تارک بلند هنر و سینمای ایران ایستادن و چه خوش ایستادن. تاریخ هنرهای نمایشی ایران همواره بازی‌های درخشان این هنرمند گرانمایه را به یاد خواهد سپرد و از آن به عنوان برگی درخشان در کتاب هنر سینمای ایران یاد خواهد کرد.

فرهنگستان هنر و گروه تخصصی سینمای فرهنگستان فقدان این هنرمند گرانمایه را به مردم هنر پرور ایران زمین، جامعه هنری و همچنین خانواده محترم ایشان و به خصوص فرزند هنرمندش استاد نادر مشایخی تسلیت گفته و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسألت می‌نماید. روحش قرین رحمت الهی، و یادش گرامی باد.

کد خبر 4581471 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگستان هنر جمشید مشایخی پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در پیامی در خصوص ویژگی های شهید مطهری (ره) فرمودند: «اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌ الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز ایران ضایعۀ أسف‌ انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌ کنم. تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزندۀ خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزۀ سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‌شناسی و فنون مختلفۀ اسلام و قرآن کریم کم‌ نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌ شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیتهای فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوۀ خود نورافشانی کرده و می‌ کنند....» 

صحیفه امام، جلد ۷، صفحات ۱۷۸

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت