Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدرضاتویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیانیه و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف باید در یک منظومه فکری مورد تحلیل و فراتحلیل نخبگان و اندیشمندان قرار بگیرد اظهار کرد: یک منظومه فکری وجود دارد که بر اساس آن، این بیانات ایراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک فرایند پنج مرحله‌ای در منظومه فکری مقام معظم رهبری وجود دارد که پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی از مراحل مختلف آن است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: مقام معظم رهبری ۴۰ سال نخست انقلاب را به عنوان گام اول تعریف کردند که سه مرحله دارد و با پشت سر گذاشتن دو مرحله نخست، در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار داریم.

وی اضافه کرد: در گام دوم بخش تکمیل تشکیل دولت اسلامی مهم است که این مرحله مقدمه‌ای برای تشکیل جامعه اسلامی می‌باشد. در گام دوم آن چیزی که مقام معظم رهبری برای ۴۰ سال آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کردند تکمیل ایجاد دولت و تشکیل جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: قطعا گام‌های سوم، چهارم و پنجم نیز وجود دارد تا به قله آرمانی آرزو‌های همه اولیا و انبیاء الهی که تشکیل تمدن نوین اسلامی است برسیم و در ادامه آن، تمدن نوین اسلامی به ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل دولت مهدویت گره می‌خورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بیانات ایشان در حرم مطهر رضوی باید در این گفتمان و منظومه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و این منظومه راهبرد‌ها و تاکتیک‌هایی در مراحل مختلف دارد که مقام معظم رهبری در هر زمانی، انقلاب اسلامی را بر اساس آن منظومه فکری شان پیش می‌برند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: فرمایشات ایشان یک راهبرد است که چالش ما باید بیرونی باشد. ما در حال جنگ اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و فرهنگی هستیم و در هنگام جنگ هر کسی و به هر بهانه‌ای ایجاد اختلاف و تفرقه کند در حقیقت به نفع دشمن کار می‌کند و این را باید همگان بفهمند.

وی با بیان اینکه در هنگام جنگ اصل مهم راهبردی وحدت نیرو‌ها است، گفت: در هنگام جنگ، عدم تفرقه و اختلاف و درگیری در جبهه خودی اولویت است. یکی از اصول منظومه فکری مقام معظم رهبری بخش عدم اعتماد و بدبینی به استکبار است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی فرمودند: فرمایشات ایشان به معنای قطع ارتباط نیست. ما کشوری متمدن و با سابقه تاریخی هستیم، ولی اعتماد و تکیه کردن مسئله مهمی است که باید به درون، نیرو‌های خودی، ظرفیت‌ها و امکانات تکیه کنیم.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: این‌ها از اصولی است که در بیانات مقام معظم رهبری وجود داشت. یکی دیگر از اصول منظومه فکری مقام معظم رهبری، تحول و نو شوندگی و حرکت است که ایشان این موضوع را روی دوش نسل جوان می‌دانند و می‌فرمایند که تحول، ابتکار، خلاقیت، حرکت، پیشرفت به سمت آرمان‌ها کار جوانان است.

وی در پایان با بیان اینکه بیانات و منظومه مقام معظم رهبری باید تبدیل به مطالبه عمومی شود، خاطر نشان کرد: منظومه فکری رهبر معظم انقلاب ابتدا باید تبدیل به گفتمان در جامعه شود و این گفتمان تبدیل به یک جریان فکری و اجتماعی شود که آن جریان، مطالبه آن گفتمان را از همگان کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیانیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است و هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا رضایی صبح امروز در مراسم غبارروبی مرقد مطهر شهدا در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان شور آفرین و انگیزه بخش بود، اظهار داشت: دیدار رهبر انقلاب با معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، دریایی از شعف، انگیزه و امید را در فرهنگیان برای اتفاقات خوب آینده ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عالمانه و با اشراف کامل مسائل و برنامه‌های آموزش و پرورش را در دیدار با معلمان تبیین کردند، افزود: یک نکته قابل تامل این است که بیانات حضرت آقا تکلیفی را برای همه روشن می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را هم خوب ایفا کند، گفت: با توجه فرمایشات حضرت آقا، در شکل‌گیری هویت نسلی آینده محوری‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است و همه باید کمک کنند تا مجموعه دستگاه‌ها در زمینه حمایت وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه نقشه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در سال 1402 آموزش و پرورش استان در این زمینه در سطح کشور پیشگام بوده است.

رضایی بیان کرد: مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر نقش موثر فرهنگیان در کشور، رسالت خطیر معلمان و آموزش و پرورش را به جامعه فرهنگی، مردم و مسئولان یادآوری کرد و شور نشاط و پویایی را به آموزش و پرورش تزریق کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات معاونت پرورشی هم تاکید داشتند، گفت: معاونت پرورشی استان هم باید به صورت جدی نسبت به موضوع دانش آموز با نگاه راهبردی بر اساس ویژگی بومی و منطقه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد