Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت احتمال دارد نیروهای روسی بیشتری وارد این کشور شوند. همزمان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا با اعلام این‌که مخالفان قصد کشتن او را دارند به ارتش ونزوئلا اعلام آماده‌باش داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معاون «ایوان گیل» وزیر‌ امور خارجه «ونزوئلا»، روز پنجشنبه با عدم رد احتمال ورود تعداد بیشتری از نظامیان روسیه به این کشور، بیان داشت نیروهای روسی تا هر زمان که نیاز باشد می‌توانند در این کشور باقی‌بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «گروهی از متخصصان نظامی در راستای توافقات و قراردادهای همکاری نظامی-فنی (وارد ونزوئلا شده‌اند)».

نماینده ویژه ونزوئلا در آمریکا هفته گذشته اعلام کرد «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا لیستی از گزینه‌ها نظیر تحریم‌ها را در اختیار دارد که می‌توانند پاسخ واشنگتن به حضور نظامیان روس در ونزوئلا باشند.

همچنین خبرگزاری «تی‌ای‌اس‌اس» نوشت، با فاش شدن نقشه مخالفان برای کشتن مادورو، دولت این کشور به دستور وی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

به نوشته از این خبرگزاری، مادورو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: «از نقشه‌های جنایت‌کارانه آن‌ها باخبرم - آن‌هایی که مخالفان را رهبری می‌کنند - نقشه آن‌ها برای کشتن من». مادورو گفت به دستور او، «فعالیت‌های جاسوسی و ضدجاسوسی» افزایش یافته‌اند.

مادورو از گروه‌های شبه‌نظامی نیز خواست به نیروهای مسلح حامی دولت که با نام «کالکتیوو» شناخته می‌شوند بپیوندند. او گفت گروه‌های شبه‌نظامی که به کالکتیوو پیوسته‌اند باید از برقراری صلح در شهرهای مختلف ونزوئلا اطمینان حاصل کنند.

وی این اقدام را «قانونی، مشروع و ضروری» دانست. مادورو گفت «جانی‌هایی که از نیروهای مخالف پول گرفته‌اند» نباید اجازه دست زدن به خشونت را پیدا کنند. به گفته او «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا «جنایت‌کارترین فرد» در طی ۲۰ سال اخیر در این کشور است.

مادور بار دیگر آمریکا را به خرابکاری در سیستم برق‌رسانی ونزوئلا متهم کرد.

از ماه مارس سال جاری میلادی، در شبکه‌های انتقال آب و برق ونزوئلا اختلال ایجاد شد که نارضایتی و اعتراض مردم را درپی داشت.

۲۳ ژانویه امسال گوایدو در اقدامی که مادورو آن را غیرقانونی توصیف کرده، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند.کشورهایی نظیر آمریکا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و رژیم‌صهیونیستی او را به رسمیت شناختند. مادورو، به‌عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور این اقدام را کودتایی طراحی شده توسط واشنگتن خوانده است. در مقابل این کشورها، روسیه، ایران، ترکیه، سوریه و چند کشور دیگر از مادورو اعلام حمایت کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان

فرماندار ازنا(استان لرستان) گفت: ورود به محدوده تونل برفی اشترانکوه با توجه به محتمل بودن ریزش آن تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فاتحی در رابطه با گزارشاتی پیرامون ریزش تونل برفی اشترانکوه اظهار کرد: با توجه تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها  بخصوص از نوع برف طی چند سال گذشته و تداوم آن و با عنایت به گزارشات و بررسی های کارشناسی احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه دور از انتظار نیست.

فرماندار ازنا در ادامه از عموم شهروندان، هم استانی‌ها، کوهنوردان، گردشگران، طبیعت گردان و دوست داران طبیعت که قصد بازدید از این منطقه را دارند خواست با احتیاط و رعایت نکات ایمنی از این منطقه گردشگری بازدید کنند و از ورود به محدوده تونل برفی جداً خودداری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟