Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، ریزگردهای استان کرمان را فقط مربوط به منطقه هامون جازموریان ندانست و گفت: استان کرمان تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، لوکال کویر لوت و کویر یزد است و مشکل استان کرمان در زمینه ریزگرد حل نخواهد شد؛ حتی اگر سطح تالاب جازموریان آبگیری هم شود این آب در فصول گرم تبخیر می شود بنابراین برای رفع مشکل ریزگرد استان کرمان به اتخاذ تدابیر و اختصاص اعتباراتی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجان شاکری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان به تشریح وضعیت تالاب جازموریان پرداخت و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر حدودا ۱۵ درصد تالاب جازموریان آب‌گیری شده است.

وی، وسعت جازموریان را ۳ هزار کیلومترمربع اعلام کرد و افزود: براساس بازدیدهای میدانی که دو روز اخیر از تالاب جازموریان داشتیم، مراتع این تالاب سرسبز بودند و امیدواریم با تداوم بارندگی‌ها وضعیت تالاب جازموریان بهتر از این شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا امسال دیگر با مشکل ریزگردهای جازموریان روبرو نیستیم، اظهار کرد: تالاب جازموریان یک تالاب فصلی است و با توجه به درجه زیاد دما از نیمه دوم فصل بهار در این منطقه، با تبخیر آب سطح آن روبه‌رو هستیم، لذا با توجه به سطح وسیع جازموریان در امسال نیز با مشکل ریزگردهای جازموریان دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی ریزگردهای استان کرمان را فقط منوط به هامون جازموریان ندانست و ادامه داد: استان کرمان تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، لوکال کویر لوت و کویر یزد است و مشکل استان کرمان در زمینه ریزگرد حل نخواهد شد؛ حتی اگر سطح تالاب جازموریان آبگیری هم شود این آب در فصول گرم تبخیر می‌شود بنابراین برای رفع مشکل ریزگرد استان کرمان به اتخاذ تدابیر و اختصاص اعتباراتی نیاز است.

شاکری تاکید کرد: تالاب جازموریان نیاز به نگاه ملی دارد تا بتوان آن را احیا کرد، هرچند که مستند گردوغبار که در آن تالاب جازموریان نیز قرار دارد، تدوین و به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده است اما با توجه به اینکه تالاب جازموریان در دو حوزه استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان است، نیاز به نگاه ملی دارد.

وی با بیان اینکه آب ۹۱ مسیل و رودخانه به تالاب جازموریان می‌ریزد، اظهار کرد: رودخانه‌های هلیل و بمپور دو رودخانه اصلی این هامون هستند که باید این دو رودخانه حقابه زیست محیطیشان را به تالاب جازموریان بدهند تا بتوانیم هامون جازموریان احیا شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، بیشتر آبگیری تالاب جازموریان را عمقی و کمتر سطحی دانست و بیان کرد: چرای بی‌رویه شتر در منطقه و چاه‌های غیرمجاز و مجاز اثرات منفی روی تالاب جازموریان گذاشته است.

وی با اشاره به کاهش سطح ایستابی آب در جازموریان، اعلام کرد: با توجه به مطالعات ما، فرونشست خاک در منطقه جازموریان را مشاهده کردیم لذا باید منتظر تبعات بسیار گسترده‌تر از ریزگرد باشیم و قطعا در آینده شاهد فرونشست زمین در این محدوده خواهیم بود.

شاکری با اشاره به بارندگی‌های از اوایل بهار تاکنون در سطح استان، عنوان کرد: خوشبختانه این بارندگی‌ها به محیط زیست استان کمک کرده به‌طوری‌که انتظار می رود در فصل بهار نیازی به علوفه رسانی به مناطق مختلف استان را نداشته باشیم؛ همچنین براساس بازدیدهایی که انجام دادم بیشتر رودخانه‌های که در گذشته خشک بودند، جاری هستند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند

 مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آنها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آنها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

منبع: خبر آنلاین - تینا مزدکی

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان