Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - وزير نفت و معاون نخست وزير عراق در امور انرژي از امضاي يک تفاهم نامه ميان دو کشور براي افزايش تامين برق و افزايش توليد آن در کشورش خبر داد.

به گزارش ايرنا، `ثامر الغضبان` وزير نفت و معاون نخست وزير عراق که رياست کميته هماهنگي عراق و عربستان را نيز بر عهده دارد، روز پنجشنبه از امضاي يک تفاهم نامه ميان بغداد و رياض در زمينه تامين برق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اين تفاهم نامه در زمينه تامين برق و نيز احداث نيروگاه هاي توليد برق در اين کشور از سوي عربستان سعودي ميان دو کشور امضا شد.
الغضبان بدون اشاره به جزييات اين همکاري افزود: بحث کمک عربستان مطرح نيست بلکه موضوع همکاري و سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف مورد بحث قرار دارد.
سخنان وزير نفت عراق در حالي است که يک هيات بلند پايه اقتصادي از عربستان متشکل از يکصد فعال اقتصادي و 9 وزير به سرپرستي وزير تجارت و سرمايه گذاري عربستان سعودي از عصر چهارشنبه در بغداد بسر مي برد.
همزمان با سفر اين هيات، کنسولگري عربستان در بغداد نيز روز پنجشنبه افتتاح شد.
کمبود شديد برق و قطع طولاني آن که بويژه در ايام بسيار سرد و گرم سال تا 15 ساعت در روز هم مي رسد، يکي از معضلات عراق است که از جمله در تابستان گذشته باعث اعتراضات گسترده خياباني در جنوب عراق ( با محوريت بصره) با چندين کشته و زخمي شد.
عراق با حدود 11 هزار مگاوات کمبود برق مواجه است و در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران تنها کشور تامين کننده انرژي برق به ميزان يک هزار و 350 مگاوات در ساعت براي عراق است و حجم صادرات گاز براي تامين سه نيروگاه گازي تامين برق در عراق نيز بالغ بر 18 ميليون مترمکعب در روز است.
دولت عراق طي ماههاي گذشته تلاش گسترده اي را براي افزايش توليد و تامين برق انجام داده است تا از تکرار بحران در فصل گرماي آينده جلوگيري کند.
در همين راستا ديماه گذشته عراق و اردن يادداشت تفاهم اتصال شبکه برق دو کشور و تبادل انرژي امضا کردند.
بر اساس اين يادداشت تفاهم، اتصال شبکه هاي برق دو کشور زمينه تبادل برق را فراهم مي کند و همچنين گامي در جهت ايجاد يک شبکه هشتگانه برق و بازار منطقه اي برق شامل کشورهاي حوزه خليج فارس و خاورميانه خواهد بود.
در آن زمان گفته شد که اين شبکه هشتگانه برق شامل ترکيه، عراق، سوريه، لبنان، اردن، فلسطين، مصر و ليبي خواهد بود.
خاورم*4**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود