Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@04:19:15 GMT

وزير کشور عازم استان هاي لرستان و خوزستان شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۷۶۵۴

وزير کشور عازم استان هاي لرستان و خوزستان شد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور امروز (جمعه) به منظور نظارت مستقيم بر مديريت بحران در استان هاي لرستان و خوزستان و ارزيابي ميداني از مناطق سيل زده به اين استان ها سفر کرد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، حضور در جلسه شوراي تامين و مديريت بحران در برنامه هاي وزير کشور در سفر به استان هاي لرستان و خوزستان دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يادآور مي شود علاوه بر علي اصغر پيوندي رئيس جمعيت هلال احمر، مهدي جمالي نژاد رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري، بابک دين پرست معاون اقتصادي و توسعه منطقه اي و سيد رمضان شجاعي کياسري رئيس مرکز اطلاع رساني و امور بين الملل وزارت کشور، رحماني فضلي را در سفر به مناطق سيل زده استان هاي لرستان و خوزستان همراهي مي کنند.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردين ماه امسال ادامه داشت، سبب طغيان رودخانه ها در مناطق مرکزي و شرقي استان شد و به 9 نقطه شهري و بيش از 170 روستا در بخش هاي مختلف خسارت زد.
در روزهاي آغازين سال جديد هم بارش بيش از 300 ميليمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشي از برف ذوب شده قبلي توامان شد، باعث سرريز شدن سدهاي گلستان و بوستان و طغيان رودخانه ها شد بطوريکه ابتدا شهر گنبد را به زير آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهاي شمالي و غربي استان شد.
5 فروردين 98 نيز جاري شدن سيلاب در دروازه قرآن شيراز و برخورد خودروها با يکديگر در محور ورودي شمال اين کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجاي گذاشت.
از سوي ديگر بارندگي هاي شديد در مناطق بالادست حوضه هاي کارون، دز و کرخه در 2 هفته اخير سبب آبگرفتگي روستاهاي و شهرهاي حاشيه اين رودخانه ها در شهرستان هاي دشت آزادگان، شوش، حميديه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.
همزمان با آغاز موج دوم بارش‌هاي فروردين، بسياري از شهرهاي و روستاهاي استان لرستان نيز درگير سيلاب‌ شدند. شهرهايي مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ اليگودرز و ... در محاصره سيل قرار گرفتند؛ تا جايي که امکان امدادرساني هوايي به شهر پلدختر و برخي از روستاها وجود نداشت.
تمام ارکان کشور اعم از دولت، نيروهاي امداد و نجات، ارتش، سپاه و ساير نهادهاي دولتي و خصوصي به صورت هماهنگ و يکدل کمک به سيل زدگان و رفع دغدغه هاي مردم را در اولويت امور خود قرار داده و آستين همت بالا زده اند تا به بهترين نحو و در سريعترين زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از دیروز در حال آماده باش هستند تا درصورت آب گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتور‌ها نیز فعال هستند.

خسارت ۸ هزار میلیاردی دفع آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب اهواز

علیدادی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده باش کامل هستند، هر چند ورود روان آب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: در بارندگی‌های قبلی، ۸ هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات ما خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی گفت: همه تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود، همچنین ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود