Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در اولین دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جدید اعلام شد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ اقتصادی اقتصاد ایران بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق دستور کار اعلامی، مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه(18 تا 20 فروردین) جلسه علنی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی، گزارش این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی‌سازی و گزارش کمیسیون انرژی در مورد تخلفات مرتبط با شرکت پالایش نفت کرمانشاه از جمله مواردی است که در دستور کار نمایندگان مجلس در نخستین هفته کاری خود در سال 98 قرار گرفته است.

همچنین به موارد قابل طرح در این دستور کارها باید گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد نقض قانون و مقررات مربوط به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و مجتمع هرمزال را نیز اضافه کرد.

این گزارش می افزاید: نمایندگان مجلس در حالی نخستین هفته کاری خود در سال جدید را با پرداختن به عملکرد سازمان خصوصی سازی آغاز می کنند که از یک سو این سازمان در سال گذشته پرحاشیه ترین دوران تاریخ خصوصی سازی کشور را به همراه پوری حسینی، رئیس پرحاشیه اش طی کرده و از سوی دیگر تحقق شعار امسال که "رونق تولید" انتخاب شده، بدون شک در گرو اهمیت دادن به بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی است.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی در مجلس چه مواردی اعلام خواهد شد و هم این که آیا وزیر امور اقتصادی و دارایی بالاخره پس از انتقادات شدید نسبت به عملکرد رئیس فعلی سازمان خصوصی سازی، اقدام به برکناری پوری حسینی و جایگزینی شخص دیگری بجای وی خواهد کرد؟ یا این که اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور در سال 98 را نیز مانند سال 97، فدای ادامه حضور و نشستن پوری حسینی بر صندلی ریاست سازمان خصوصی سازی می کند تا رئیس دو دوره ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی کماکان سکاندار سازمان خصوصی سازی باقی خواهد ماند؟!

احضار پوری حسینی به دادسرای اردبیل به اتهام بدهی 140میلیارد ریالی بابت خرید مجتمع گوشت اردبیلپوری حسینی: پاک‌ترین مدیر دولت‌های یازدهم و دوازدهم هستمقدرت پوری حسینی فراتر از وزیر اقتصاد استچرا نمایندگان مجلس خواستار برکناری پوری حسینی شدند؟

انتهای پیام/

R32365/P/S7,77,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط عبدالله پوری حسینی سازمان خصوصی سازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد