Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ساری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت سیل و بالاآمدن حجم سدهای استان خوزستان گفت: در حوزه کرخه و حوزه دز حرکت آب از بالادست به پایین دست همچنان جریان دارد و سدها هم در حال پر شدن هستند. بنابراین رها‌سازی آب هم کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد:  شرایط در بالا دست اهواز و شهرستان باوی و کارون بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در اهواز نیز آب بالا آمده اما هنوز وارد شهر نشده است. خسارات زیادی به روستاها وارد شده؛ مزارع زیر آب رفته و همچنان با خطر دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدوار هستیم شرایط در روزهای آینده روبه بهبود برود. 

نماینده اهواز در خصوص روند امدادرسانی و مدیریت بحران نیز گفت: عدم وجود نظم و ترتیب در مدیریت بحران و همچنین کمبود امکانات به شدت در استان به چشم می‌خورد و با کمبود ماشین‌آلات در شهرهایی که در آستانه سیل هستند، مواجه هستیم. 

وی افزود: با این حال برخی رودخانه‌ها مانند بهمنشیر علیرغم دارا بودن ظرفیت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. در بخش سیلاب نیز هم هنوز نتوانسته‌اند بخش سیلاب را در این مناطق به حالت عادی برگردانند. 

ساری گفت: همه این موارد به اصل ماجرا یعنی حجم بالای آب پشت سدها و عدم آزادسازی آن در بهمن و اسفند و عدم لایروبی رودخانه‌ها برمی‌گردد که این دو فاکتور در کنار هم این بلای خانمان سوز را برای استان رقم زدند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیل اهواز سد کرخه سد دز علی ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری