Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@12:25:30 GMT

چرا سلفی گرفتن هنر نیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۰۰۷

یک عکاس معتقد است که سلفی گرفتن دارای جنبه‌های عمومی و مردمی است و بیش از هر چیزی جنبه ثبت خاطره دارد. آفتاب‌‌نیوز : آکو سالمی بیان می‌کند که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی سبک و نحوه عکاسی نیز مدام تغییر می‌کند، همچنین با ورود دوربین موبایل تعداد کسانی که توانستند عکاسی کنند و اینگونه هدف خود را بیان کنند، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه می‌کند: البته اوایل موبایل‌ها دوربین سلفی نداشتند و خیلی از مردم احوالات خود را با موبایل منتشر می‌کردند. زمانی که دوربین‌های جلو به موبایل‌ها اضافه شد بحث سلفی هم به روی کار آمد و افراد عکس خود را در زمان، مکان و حالات مختلف در صفحات مجازی منتشر کردند. درواقع این حرکت ارتباط گسترده‌تری است بین خود شخص، محیط اطراف و آدم‌های اطرافش.
سالمی می‌گوید که به نظر او سلفی گرفتن نوعی ثبت خاطرات است و کاربرد دیگری به غیر از این ندارد.
این عکاس با بیان اینکه سلفی گرفتن خیلی جنبه هنری و حرفه‌ای ندارد، بیان می‌کند: من تا به حال ندیده‌ام یک هنرمند عکاس بر روی یک پروژه عکاسی سلفی کار کند. این نوع عکاسی بیشتر جنبه عمومی و ارتباط جمعی دارد و مردم اینگونه خودشان را در شرایط مختلف و با آدم‌های مختلف نشان می‌دهند. به همین خاطر نمی‌توان آن را در هنر عکاسی جا داد و گفت که تغییری در هنر عکاسی به وجود آورده است.
اتفاق بد سال ۹۷ برای عکاسی
در ادامه از سالمی درباره مهم‌ترین رویداد هنری حوزه تجسمی در سال گذشته می‌پرسیم. او بیان می‌کند: سال گذشته خیلی اخبار و رویدادهای حوزه تجسمی و عکاسی را دنبال نکرده‌ام ولی اتفاق خاصی هم روی نداده و همان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها سال‌های قبل امسال هم برگزار شد و همان روند گذشته پا برجا بوده است.
او ادامه می‌دهد: ولی اتفاق بدی که در حوزه عکاسی افتاده این است که به دلیل بالا رفتن قیمت دلار در سال گذشته قیمت دوربین و تسهیلات عکاسی خیلی بالا رفت و سه یا چهار برابر افزایش یافت. این امر تأثیر بدی روی علاقه‌مندان به عکاسی و هنرمندان این حوزه داشته و کسی دیگر جرأت نمی‌کند دوربین خود را بفروشد چون با این وضعیت دیگر نمی‌تواند دوربین تهیه کند.

خبرآنلاین 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلفی عکاسی هنر عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار پرسپولیس و سپاهان از دریچه دوربین ایسنا

دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال گلی در پی نداشت. این در حالی بود که سرخپوشان پایتخت در صورت برد در فاصله پنج هفته مانده به پایان فصل صدر جدول را از استقلال می‌گرفتند. با این نتیجه همچنان آبی‌ها با یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس صدرنشین و به ادامه فصل امیدوار ماندند.

دریافت 85 MB

     

     

دیگر خبرها

  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • عکس| سلفی حسینی با یک دختربچه در تمرین استقلال
  • هجوم سلفی‌بگیران و مصدومیت یک استقلالی
  • بازار داغ سلفی در تمرین استقلال
  • سلفی با کاپیتان، عامل هجوم به تمرین استقلال
  • دیدار پرسپولیس و سپاهان از دریچه دوربین ایسنا
  • ۱۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج