Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر آمریکا و چین ظرف چهار هفته آینده به یک توافق تجاری برسند، ملاقاتی با رئیس جمهور این کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین خواستار رسیدن به یک نتیجه نهایی در مورد متن قرارداد تجاری چین و آمریکا در سریعترین زمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز پنجشنبه، "لیو هی" معاون نخست وزیر چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. بر اساس بیانیه نتایج این گفت‌وگوها مشخص شد که لیو هی پیام شفاهی شی جینپینگ را به ترامپ رسانده است.

بر اساس این بیانیه رئیس جمهور چین اظهار کرد که امیدوار است تا "تیم‌های دو کشور در مورد مسائل تجاری و اقتصادی بر اساس نگرانی‌های مشترک هر دو کشور توجه داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه‌گیری نهایی را در مورد متن قرارداد تجاری انجام دهند".

پیش از این ترامپ گفته بود که واشنگتن و پکن مسئولیتی جهانی دارند و یک قرارداد تجاری بین چین و آمریکا یک "چیز شگرف" برای دنیا خواهد بود.

این دو کشور از زمان اعلام تعرفه‌ها از سوی ترامپ در کشمکشی تجاری بوده‌اند. از ژوئیه سال ۲۰۱۸ آمریکا روی ۲۵۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی تعرفه وضع کرده که شامل تعرفه ۲۵ درصدی برای ۵۰ میلیارد دلار کالای فناوری و صنعتی و تعرفه ۱۰ درصدی برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای دیگر است. واشنگتن خواستار افزایش خرید کالاهای آمریکایی از جمله کالاهای کشاورزی و انرژی از سوی چین است تا کسری تجاری آمریکا با چین که بیش از ۴۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برآورد شد، کاهش پیدا کند. این دو کشور چندین دور از تعرفه‌های تجاری را با یکدیگر مبادله کرده‌اند.

در ماه دسامبر، ترامپ و شی جینپینگ بر روی یک آتش بس ۹۰ روزه برای رسیدن به یک قرارداد جدید توافق کردند. قرار بود این آتش بس تنها تا یکم مارس ادامه پیدا کند اما پس از آخرین دور مذاکرات ترامپ قبول کرد تا اعلام تعرفه‌های جدید را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید.

رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲
رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

دیگر خبرها

  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!