Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز اعلام کرده که آژانس بین المللی انرژی اتمی از تورقوز آباد بازرسی کرده و نتیجه آن ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، شهریور امسال «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن یک عکس مدعی شد که ایران در محله تورقوزآباد تهران در حال انجام اقدامات لازم برای تولید سلاح اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آن رسانه های ایرانی با بازدید از این محل متوجه شدند که مکان مورد نظر نتانیاهو یک قالیشویی در اطراف تهران است.

 

اما حالا گفته شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی از این مکان بازدید کرده و در حال آزمایش نمونه های آن است.

 

در همین رابطه، خبرگزاری رویترز گزارشی به نقل از سه منبع دیپلماتیک که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری دارند، منتشر کرد. در این گزارش به نقل از یکی از این منابع آمده است که بازرسان آژانس از محل مورد ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که آن را یک «انبار اتمی» قلمداد کرده بود، بازدید کرده‌اند.

 

طبق ترجمه ایسنا، این منابع خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا اجازه اظهارنظر علنی درباره این موضوع را ندارند و جزئیات بازرسی محرمانه است.

 

رویترز به نقل از یکی از این دیپلمات‌ها گزارش داده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از محل مورد ادعای نتانیاهو، طی ماه گذشته بیش از یک بار بازدید داشته است. دیگر منابع دیپلماتیک مورد استناد در گزارش رویترز نیز با تأیید بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این محل، به زمان انجام این بازدید اشاره‌ای نکرده‌اند.

 

در این گزارش به اظهارات یک مقام ایرانی هم اشاره شده که گفته است: ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و هرگونه دسترسی داده شده به آژانس تاکنون در چارچوب قوانین و مقررات بوده و چیزی فراتر از آن نیست.

 

دو منبع دیپلماتیک گفته‌اند، تعیین این که مواد هسته‌ای در این محل وجود داشته یا خیر و در صورت وجود، از چه نوعی بوده، به بررسی نمونه‌های محیطی برداشته شده از آنجا بستگی خواهد داشت و نتیجه بررسی زودتر از ژوئن اعلام نخواهد شد.

 

در گزارش رویترز به این موضوع اذعان شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور مکرر اعلام کرده است، ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای عمل و اعلام کرده که برنامه هسته‌ای این کشور کاملاً صلح‌آمیز است. گزارش آژانس حاکی از آن است که بازرسان آن به تمامی مکان‌هایی که نیاز به بازدید داشته، دسترسی داشته‌اند.

 

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در دیدار با دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از او خواسته تا راستی آزمایی در خصوص اقدامات هسته ای ایران را جدی تر تلقی کند./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب پلدختر استان خوزستان کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل بازرسی آژانس از تورقوزآباد تورقوزآباد آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت

اکنون رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید که اگرچه در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان شناسایی و منتشر شد و این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشته، چراکه هنوز این روانشناس‌نماها به کار خود ادامه می‌دهند.

طبق ماده پنج قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مشاوران و روانشناسان برای هرگونه اشتغال در حرفه خود باید دارای‌ پروانه از سازمان نظام روانشناسی باشند.

اما خرداد سال ۱۴۰۱ بود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی افراد غیر روانشناس و بدون مجوز را در قالب سه لیست منتشر کرد که در نوبت اول ۱۴۴ نفر، نوبت دوم ۶۱ نفر و در نوبت سوم ۲۱۹ فرد یا صفحه مجازی که به صورت غیرقانونی در حیطه روان‌شناسی فعالیت می‌کردند را شامل می‌شد؛‌ این اعداد رقمی بالغ بر ۴۵۶ فرد یا صفحه مجازی بود که نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نداشتند بلکه برخی تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز نداشتند.

در همان زمان رئیس وقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اسامی اعلام شده از بین ۴۵۰۰ روانشناس‌نما شناسایی شده منتشر شده و اسامی باقی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود، از ارسال این اسامی به قوه قضائیه خبر داد و گفت: هم اکنون بر قوه قضائیه واجب است به این موضوع ورود کرده، این افراد را فرا بخواند و احضار کند.

اما، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فعالیت روانشناسان نماها اظهار می‌کند: در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور شناسایی و منتشر شد؛ این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشت چراکه هنوز این روانشناس نماها به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگرچه این روانشناس نماها معرفی شدند اما اتفاق خاصی درخصوص توقف فعالیت آن ها نیفتاده است، این در حالی است که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر توقف فعالیت روانشناس‌نماها اثرگذار باشد، ارتقای سواد سلامت روانی جامعه است، به عبارتی دیگر مردم باید به قدری آگاهی‌شان افزایش پیدا کند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناس نماها تشخیص دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: افزون بر آن مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، روانشناسان دارای پروانه را شناسایی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت