Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران در سالی که گذشت برای تیم کوچرن ترکیه توپ زد. مائده برهانی با عملکرد خوبش تأثیر به سزایی در پیروزی‌هایی تیمش داشت که منجر به رضایت خود و باشگاه شده است. برهانی بر این باور است بازیکنان و مربیان وقت خود را در مسابقات لیگ ۹۷ تلف کرده‌اند چرا که کیفیت لازم را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات لیگ داخلی با حضور ۶ تیم برگزار شد که رقابت مانند گذشته بین دو تیم پیکان و ذوب آهن اصفهان بود و بازخوردی برای تیم ملی نداشت.

مائده برهانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مسائلی از جمله حرکت لاک پشتی مسیر پیشرفت والیبال بانوان، تبعیض جنسیتی، شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات زندگی‌اش، عملکردش در تیم کوچرن ترکیه، سوال خارجی‌ها از او درباره دلیل عدم حضور بانوان در ورزشگاه و… صحبت کرد.

* عملکردم در تیم کوچرن ترکیه خوب بود
تصور می‌کنم در پایان فصل عنوان ششم را کسب کنیم. با توجه به اهدافی که باشگاه داشت، تیم عملکرد خوبی به نمایش گذاشت، من نیز عملکرد مثبتی داشتم، امیدوارم فصل جدید این عملکرد را تداوم دهم. صحبت‌هایی برای سال آینده نیز شده اما تا زمانی که قطعی نشده درباره آن صحبت نمی‌کنم. شاید اگر باشگاه کمی اهدافش را برای بازیکنان روشن‌تر می‌کرد و دید وسیع‌تری داشتند، تیم در پلی آف حضور پیدا می‌کرد. از ابتدا تیم با این هدف بسته شده بود که تنها در مسابقات باقی بماند اما رفته رفته نتایج خوبی کسب شد و حتی به پلی آف نیز نزدیک شدیم. به دلیل هزینه‌ها، تمرینات متوقف شد و دو بازیکن به تیم‌های دیگر ملحق شدند. پاداش و دستمزد باید به تیم تعلق می‌گرفت. در مجموع باشگاه به چیزی که می‌خواست رسید. مهمتر از همه چیز، عملکرد خودم بود که از نظر من برای باشگاه مثبت ارزیابی شد.

* بیماری پدر و مادرم بدترین حس زندگی‌ام بود
بیماری پدر و مادرم تلخ‌ترین خاطره زندگی ام بود که خدا را شکر هر دو در سلامت کامل به سر می‌برند. لحظه‌ای که پدر و مادرم را بر روی تخت بیمارستان دیدم، تحملش برایم بسیار سخت بود. مادرم به دلیل آمبولی مغزی حدود ۱۰ سال پیش و پدرم به دلیل آمبولی ریه حدود دو سال پیش به شدت بیمار بودند و این بدترین حس من در زندگی بود.

* شکست با تیم ملی تلخ‌ترین خاطره ورزشی ام است
ورزش پر از خاطرات تلخ و شیرین است. خاطرات تلخم همراهی با تیم ملی بود، شکست‌هایی که با این تیم تجربه کردم. تلاش می‌کردیم اما در نهایت نتیجه بازی واگذار می‌شد، این تلخ‌ترین لحظه برای یک ورزشکار است. امیدوارم تیم ملی شرایط بهتری داشته باشد و این شرایط تغییر کند، دور از دسترس هم نیست و می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

* وقت مربیان و بازیکنان در لیگ تلف شد
متأسفانه سال گذشته مسابقات لیگ داخلی ایران اصلاً شرایط خوبی نداشت و از هر سال دیگر بدتر بود. از نظر قراردادهای مالی شرایط خوب نیست، متأسفم که این را می گویم اما وقت بازیکنان و مربیان تلف شد، امیدوارم این روند ادامه پیدا نکند، در لیگ ترکیه همه چیز خوب پیش رفت، تجربه خوب ورزشی برای من بود، امیدوارم سال آینده نیز این تجربه را کسب کنم و شرایطم بهتر شود.

* حیف والیبال اصفهان که نماینده‌ای در جام باشگاه آسیا ندارد
اصالتاً اهل اصفهان هستم، شهری که بازیکنان خوبی در والیبال معرفی کرده است. باشگاه ذوب آهن هر سال زحمات بسیاری کشیده و باسابقه‌ترین باشگاه در والیبال بانوان ایران است، مردم به این ورزش علاقه مند هستند، خوشحالم که ذوب آهن در والیبال زنان ایران حضور داشت. متأسفانه اما این حمایت ادامه دار نبود و تیم را بنا به دلایلی رها کرد و به جام باشگاه‌های آسیا اعزام نمی‌کند که قطعاً بحث شرایط مالی مطرح است. حیف والیبال اصفهان است که نماینده‌ای در جام باشگاه‌های آسیا نداشته باشد.

* ورزش حرفه‌ای بانوان در ایران دیده نمی‌شود
چیزی که بسیار در مدت حضورم در ورزش حرفه‌ای من را اذیت کرد، این است که ورزش حرفه‌ای بانوان در ایران دیده نمی‌شود. شرایط کمی بهتر شده است اما واقعاً دیده نمی‌شود و این برای من به عنوان یک ورزشکار بسیار آزاردهنده است. اینکه به عنوان یک ورزشکار تلاش کنیم اما فقط یک عده خاص تو را تماشا کنند و همه نتوانند تلاش تو را ببینند و برای آن ارزش قائل شوند.

* در زمان ناامیدی با چه چیزی آرام می‌شوید؟
طبیعی است، همیشه نمی‌توان خوشحال بود. زمانی که حس ناراحتی و ناامیدی به من دست می‌دهد، سعی می‌کنم شرایطم را تغییر دهم و در آن وضعیت نمانم و شرایط جدیدی را برای خودم بسازم. خیلی دوست ندارم در حالت غم، ناراحتی و غصه باقی بمانم.

* اگر به عقب برگردید باز هم والیبال را انتخاب می‌کنید؟
هر بار که به عقب بازگردم، قطعاً والیبال را انتخاب می‌کنم، هر چند که فوتبال را نیز دوست دارم اما فکر می‌کنم والیبال ورزشی است که جذابیت‌های آن از فوتبال بیشتر است و الان که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنم جذابیت‌های بیشتری در این رشته می بینم که در فوتبال وجود ندارد.

* چرا بازی در ورزشگاه آزادی به یک دغدغه تبدیل شده است؟
یک ممانعت بی جا است و این دیدگاه باید تغییر کند. به عنوان ورزشکاری که در خارج از ایران بازی می‌کنم، اولین چیزی که از من درباره فرهنگ ایران پرسیده می‌شود، درباره عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایرانی است. چه زمانی که در بلغارستان حضور داشتم و چه زمانی که در ترکیه هستم، دلیل این را از من می‌پرسند و این برای فرهنگ کشور ما خوب نیست. باید این نگاه را تغییر دهیم.

* رابطه‌ات با هنر و سینما چگونه است؟
علاقه‌ای به هنر ندارم. گاهی فیلم تماشا می‌کنم، برای همه هنرمندان احترام قائل هستم، چرا که زحمت می کشند.

* الگوی ورزشی دارید؟
طبیعتاً هر ورزشکاری الگوی ورزشی دارد. در رشته ورزشی خودم الگوی خاص ندارم، چرا که الگو باید در دسترس باشد و همه زندگی ات را وقف آن کنی و حتی یک جاهایی باید از او کپی برداری کنید. سبک بازی بازیکنانی مانند اندرسون و زایتسف را دوست دارم، اینها کسانی بودند که از کودکی تا به امروز شخصیت و نوع زندگی ورزشی شأن برای من قابل احترام بود.

* دوستان ورزشی؟
زینب گیوه و شکوفه صفری از دوستان صمیمی من هستند که صمیمی ترین آن گیوه است، چون سال‌های سال هم تیمی بوده‌ایم و در بلغارستان و مالدیو با یکدیگر حضور داشتیم، حال او وارد عرصه مربیگری شده و برایش آرزوی موفقیت دارم.

* استقلالی یا پرسپولیسی؟
با افتخار می گویم که پرسپولیسی هستم. یک پرسپولیس است و یک ایران

* علاقه به سایر رشته‌ها دارید؟
به غیر از والیبال، علاقه زیادی به فوتبال دارم، بسکتبال، پرتاب وزنه و دوی سرعت را دوست دارم و از تماشای آن لذت می برم. برخی از رشته‌های رزمی مانند تکواندو و کاراته را نیز دنبال می‌کنم و به کشتی نیز علاقه دارم، چرا که یک رشته پهلوانی است.

* شیرین‌ترین خاطره ورزشی؟
یکی از خاطرات شیرین ورزشی ام قرارداد بستن با تیم کوچرن ترکیه است. عملکرد خوب تیم ملی در مسابقات AVC CUP و حضور من در بین ۴ اسپکر برتر مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز برایم شیرین بودبود. همچنین قهرمانی ام با تیم پیکان در لیگ برتر کشور از جمله خاطرات شیرینم است.

* شیرین‌ترین خاطره زندگی؟
ازدواج و خوشبختی خواهرانم شیرین‌ترین خاطره زندگی ام است، امیدوارم خانواده ام همیشه در سلامت باشند.

* اهداف شما در والیبال چیست؟
از زمانی که این رشته را آغاز کردم، اهدافی برای خودم تدوین کردم. خیلی چیزها را برای خودم منع کردم تا به اهدافم برسم. مهمترین هدفم، موفقیت تیم ملی کشورم در مسابقات آسیایی است. امیدوارم یک روز بانوان ایران را بر سکوی آسیا ببینم و من نیز این را تجربه کنم یا اینکه حداقل در مسابقات جهانی شرکت کنیم. هدف فردی نیز کسب یک عنوان انفرادی در مسابقات بین المللی است. همچنین دوست دارم شرایط قراردادی ام بهبود پیدا کند. آرزو دارم روزی در سوپر لیگ ترکیه و یکی از لیگ‌های اروپایی توپ بزنم.

* آینده والیبال زنان ایران را چگونه می‌بینید؟
مطمئناً آینده روشن است اما با مسیری که ما در پیش گرفته‌ایم کمی ناامید کننده است چون لیگ خوبی نداریم. تا زمانی که این مشکل حل نشود، مسیر هموار نیست. سرعت پیشرفت لاک پشتی است، امیدوارم شاهد ثبات مدیریتی در بخش بانوان باشیم، پس از آن لیگی با برنامه تر برگزار کنیم، بر روی بازیکنان پایه کار کنیم و بازیکنان خارجی مطرح را در لیگ ایران تزریق کنیم. این کارها باید انجام شود تا والیبال زنان ایران پیشرفت کنند.

* صحبت پایانی؟
سال جدید را به مردم ایران، خانواده والیبال و خانواده خودم تبریک می گویم. امیدوارم سالی پر از موفقیت، شادابی و کامیابی برای تک تک مردم ایران باشد.

کد خبر 4572147 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال والیبال بانوان تیم ملی والیبال بانوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال منصوب کرد.

در حکم انتساب امیرحسین منظمی آمده است: «احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش و نیز هماهنگی امور با نائب رئیس محترم فدراسیون، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

رزومه امیرحسین منظمی به شرح زیر است:

«دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۴

بازیکن و مربی اسبق تیم ملی

مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور

عضو هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران

مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۴تهران

مشاور ورزشی شهرداری مناطق ۱۴، ۱۸، ۲۱تهران

رئیس انجمن والیبال شهرداری تهران

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

مدیر گروه آموزشی مدیریت دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی

عضو هییت ریسه فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران

عضو هیئت رئیسه هیئت والیبال استان تهران

مدیر تیمهای ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران

مدیر تیمهای ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران

رئیس انجمن والیبال فدراسیون ناشنوایان

رئیس انجمن والیبال دانشگاه پیام نور کشور

مدیر عامل باشگاه کهمان نوین لرستان

قائم مقام مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی متین وارنا صالحین ورامین

رییس کمیته بازاریابی انجمن مدیریت ورزشی کشور

عضو انجمن علمی مدیریت ورزشی کشور

مشاور عالی ورزشی فدراسیون ناشنوایان

عضو هیات ریسه پنل مدیریت ورزشی در همایش ملی یافته های نوین در علوم ورزشی

نماینده جامعه کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه شهید بهشتی

عضو کارگروه ویژه گردشگری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲قطر

مدیر اجرایی مسابقات لیگ جهانی والیبال در سال ۲

دبیر قطب یازده غذا و داروی کشور

عضو کمیته علمی سیزدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی

ریس انجمن والیبال دانشجویان پسر دانشگاهها وموسسات آموزش عالی کشور

سوابق ورزشی

۱طلای دانشجویان جهان مربی ۲۰۱۲
۲طلای نوجوانان آسیا مربی ۱۳۸۹
۳طلای قهرمانی باشگاههای آسیا ورزشکار ۲۰۰۲
۴طلای کشورهای اسلامی دنیا جده عربستان ورزشکار ۱۳۸۴
۵طلای غرب آسیا اصفهان ایران ورزشکار ۱۳۸۰
۶طلای جام شیخ راشد امارات ورزشکار ۱۳۸۳
۷نقره المپیک آسیایی بوسان کره جنوبی ورزشکار ۲۰۰۲
۸نقره قهرمانی باشگاههای آسیا لبنان ورزشکار ۱۹۹۵
۹نقره قهرمانی باشگاههای آسیا تهران ورزشکار ۲۰۰۴
۱۰نقره جام شیخ راشد امارات ورزشکار ۱۳۷۶
۱۱نقره جام بین المللی دهه فجر مشهد ایران ورزشکار ۱۳۸۱
۱۲برنز المپیک ناشنوایان صوفیه بلغارستان مربی ۲۰۱۳
۱۳برنز قهرمانی باشگاههای آسیا ورزشکار ۱۹۹۴
۱۴برنز قهرمانی مردان آسیا پکن چین ورزشکار ۲۰۰۳
۱۵برنزجام بوگاینکف مسکو روسیه ورزشکار ۱۳۷۳
۱۶برنز قهرمانی باشگاههای آسیا ورزشکار ۱۹۹۶
۱۷بهترین اسپکر دانشجویان جهان پکن چین ورزشکار ۲۰۰۱
۱۸بهترین مدافع روی تور دانشجویان جهان پکن چین ورزشکار ۲۰۰۱
۱۹بهترین زننده سرویس دانشجویان جهان پکن چین ورزشکار ۲۰۰۱
۲۰بهترین زننده سرویس باشگاههای آسیا ورزشکار ۱۳۸۲
۲۱بهترین (ارزشمندترین) بازیکن جام شیخ راشد امارات ورزشکار ۱۳۷۶
۲۲مربی سطح سه بین المللی (کاتاگوری) ۳بالاترین سطح مربیگری والیبال در دنیا مربی ۲۰۱۵
۲۳مربی بین المللی والیبال ساحلی کشور مربی ۲۰۱۲
۲۴مربی تیم ملی نوجوانان پسر ایران مربی ۱۳۸۸
۲۵مربی تیم ملی دانشجویان کشور مربی ۲۰۱۲
۲۶سر مربی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان کشور سرمربی ۲۰۲۰
۲۷ پنج طلا، ۳نقره و ۳برنز سوپر لیگ والیبال باشگاههای ایران».

 

 

دیگر خبرها

  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • پائز در اولین تمرین تیم ملی والیبال چه گفت؟
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • پائز: المپیکی شدن ایران اصلا یک رویا نیست
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است