Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:56:54 GMT

صلح و سازش در پرونده قتل پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۴۴۲

صلح و سازش در پرونده قتل پس از ۶ سال

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف برخوار خبرداد.

به گزارش ایمنا، سید مهدی رستگاری اظهار کرد: اعضای شعبه صلحی شوراهای حل اختلاف شهرستان برخوار موفق شدند پرونده قتلی را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

وی افزود: مرد جوانی که شش سال پیش همسر خود را به دلایل شخصی و خانوادگی به قتل می‌رساند و در باغ دفن می‌کند پس از گذشت دو سال از حادثه با شناسایی جسد توسط نیروی انتظامی دچار عذاب وجدان می‌شود و به انجام قتل اعتراف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری ادامه داد: پرونده از دادسرا به شعبه صلحی شورای حل اختلاف برخوار ارجاع می‌شود که اعضای و کارکنان خدوم و زحمتکش شورای حل اختلاف پس از گذشت ۳۵ روز تلاش و تشکیل جلسه با قاتل و اولیای دم هفته گذشته موفق شدند که رضایت اولیای دم را جلب کنند و پرونده کیفری قتل با صلح و سازش مختومه و قاتل پس از شش سال از زندان آزاد شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: اعضای شعبه صلحی برخوار با تشکیل جلسات متعدد و تلاش فراوان موجبات آزادی قاتل را پس از تحمل شش سال حبس فراهم کردند.

رستگاری گفت: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان بخشش عفو زندانیان قاتل مقتول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌

فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری قاتلی که سه نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته (7 اردیبهشت‌ماه) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از 10 ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شادگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی