Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@11:19:43 GMT

کاهش ۹۳ درصدی ارزش معامله‌های نفتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۴۶۰

کاهش ۹۳ درصدی ارزش معامله‌های نفتی آمریکا

ارزش معاملات نفت و گاز آمریکا به پایین‌ترین حد ۱۰ ساله در سه ماهه اول سال رسید، چون سرمایه‌گذاران به تولیدکنندگان شیل فشار می‌آورند تا به جای تولید بر افزایش سود سهامداران تمرکز کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، ارزش معاملات نفت و گاز آمریکا به پایین‌ترین حد ۱۰ ساله در سه ماهه اول سال رسید، چون سرمایه‌گذاران به تولیدکنندگان شیل فشار می‌آورند تا به جای تولید بر افزایش سود سهامداران تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات نفت و گاز ۹۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۶ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته رسید که کمترین حد در یک دهه اخیر است.
سرمایه‌گذاران تولیدکنندگان مستقل شیل را مجبور کردند بر بازگرداندن پول نقد به سهامداران از طریق سود سهامشان و قرار خرید متقابل سهمشان تمرکز داشته باشند.
بررسی پرونده‌های مالی نشان داد تنها هفت شرکت از ۲۹ تولید کننده شیل سال گذشته پول بیشتری از عملیات‌هایشان نسبت به مخارجشان در حفاری و قرارداد‌های خرید متقابل به دست آورده اند.
اندرو دیتمار، تحلیل گر شرکت دیلینگ اینفو گفت: «سرمایه گذاران نمی‌خواهند این شرکت‌ها پول بیشتری خرج کنند تا زمانی که نشان دهند می‌توانند با سرمایه‌هایی که در دست دارند پول در بیاورند. معاملات هم کاهش یافته، چون سرمایه‌گذاران از قبول تعهدات بیشتر خودداری می‌کنند و تاکید دارند که هر گونه خرید سرمایه باید یک جریان پول نقد قابل توجه به وجود آورده باشد».
هم سهام تولیدکنندگان نفت و گاز و هم قیمت نفت تا حدی از پایان سال گذشته به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۰ درصد افزایش یافته که برای مذاکرات در مورد معاملات در سال جاری امیدوار کننده است.
دیتمار گفت: «این فشار وال استریت است که ارزش معاملات را پایین می‌آورد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معامله های نفتی گاز آمریکا ارزش نفت تولیدکننده نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا