Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری گلستان گفت: اصلی ترین هدف ما در حال حاضر تخلیه هرچه سریعتر آب از منازل و معابر به سمت رودخانه و دریا است و تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آ این کار انجام شد و پس از آن شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه ها را فراهم آوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛  میرمحمد غراوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش های شبانه روزی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش،  سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا که با تمام امکانات در مناطق سیل زده گلستان حاضر شده اند قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت سد های استان گلستان کاملا ایمن خوااند و افزود : آب پشت سد نومل به صورت زهکشی عمل می‌کند که باید از برداشت بی‌رویه شن و ماسه در پایین دست سد جلوگیری شود چراکه ممکن است خطراتی به وجود آورد.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: روان آبی تازه ای از خروجی سدهای گلستان و بوستان نداشته ایم اما به دلیل آب شدن برف ارتفاعات،  این آب به رودخانه های قره سو و گرگانرود رسیده و دبی گرگانرود در مقطع پشت سد وشمگیر از ۷۴ مترمعکب در ثانیه ۹۴ متر مکعب در ثانیه ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: دغدغه ما خروج آب از منازل مردم و معابر است که باید با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای استان، سپاه و همچنین  شهرداری تهران و با استفاده از پمپ های قدرتمند این آب را تخلیه کنیم.

غراوی یادآورشد: کانال رهبری ظرفیت انتقال ۳۵ تا ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه به سمت کال شور و از آنجا به سمت رودخانه شور را دارد تا از این طریق آورد رودخانه را کاهش دهیم.

وی  بیان کرد: در شهرستان بندر ترکمن و در روستای قره سو کاتر ساکشن شرکت آب منطقه ای فعال است و لایروبی رودخانه و دریا را انجام می دهد.

وی ادامه داد: دو بارج سپاه نیز در مسیر رودخانه فعال شده اند و مشغول لایروبی هستند.

غراوی خاطرنشان کرد: درگمیشان دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی در دهانه رودخانه گرگانرود فعال شده تا قدرت تخلیه آب را به سمت دریا افزایش دهد.

وی با اشاره به همراهی ارتش گفت: کاتر ساکشن ارتش که از خرمشهر آورده شده در کانال رهبری از صبح فردا فعال می شود و یک دستگاه بارج با دو بیل مکانیکی نیز در کانال صفاایشان مشغول فعالیت هستند تا آب پشت شهر گمیشان را به سمت دریا تخلیه کنند.

غراوی ابراز کرد:  موضوع دیگر آب آورد اترک به سمت گمیشان و به سمت پاسگاه هاست که با استفاده از ماشین آلات سپاه و ارتش تلاش داریم کانالی که متعلق به محیط بانی و به طول ۱۰ کیلومتر است را لایروبی و آب را به سمت دریا هدایت کنیم.

سرپرست استانداری گلستان گفت: تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آب موجود در منازل و معابر شهرهای استان را تخلیه کنیم و پس از آن شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه ها را فراهم آوریم و از مشکلات آنان بکاهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094925

دیگر خبرها

  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان