Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:35:06 GMT

کاهش تعداد جان‌باختگان در تصادفات درون‌شهری

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۶۰۸

دبیر شورای عالی ترافیک کشور گفت، تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری تا ۱۴ فروردین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از کاهش ۱۸ درصدی جان باختگان در حوادث ترافیک شهری طی تعطیلات نوروزی امسال تا روز ۱۴ فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش جان باختگان حاصل همکاری مستمر دستگاه‌های عضو شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پوریا محمدیان یزدی با بیان خبر فوق در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد نوروزی استان تهران، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال ۱۳۹۷ و بررسی طرح اجرا شده در سال گذشته، برنامه نوروزی سال ۱۳۹۸ تدوین و آغاز شد و دستگاه‌های متولی تردد در سطح کشور به صورت روزانه وضعیت تصادفات را پایش نموده و بر این اساس از آغاز طرح تا پایان روز ۱۴ فروردین سال جاری، تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به این که در طرح نوروزی سال ۱۳۹۷ و در مدت مشابه ۴۸ نفر جان خود را بر اثر تصادفات درون شهری از دست دادند، افزود: تعداد اولیه فوتی در سرصحنه تصادف در حوزه درون‌شهری در طول دوره اجرای نوزده روزه طرح نوروزی سال ۱۳۹۸، تاکنون ۴۰ تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه در طرح نوروز سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

محمدیان با بیان این که یکی از عوامل اصلی کاهش تلفات درون‌شهری توجه ویژه رانندگان به هشداری ترافیکی پخش شده از رسانه‌ها است، ادامه داد: شرایط جوی، تدابیر اتخاذ شده توسط پلیس ترافیک شهری با حضور پرتلاش و شبانه روزی و کاهش سرعت در معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی شهرها، بازپیرایی و رفع کمبود علائم افقی و عمودی برای استقبال از بهار توسط شهرداری‌ها از جمله عوامل اثرگذار در کاهش تلفات ناشی از مخاطرات رانندگی در شهرها است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اعلام پایش مداوم عملکرد استان‌ها بر اساس نتایج حاصله از جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در انتهای سال ۹۷، افزود: تمهیدات لازم برای ارتقا سطح ایمنی سفرهای نوروزی که در جلسه مذکور اتخاذ شد، توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ و پس از پایان طرح، همچون سال گذشته پایش لازم برای تبیین نقاط قوت و ضعف برنامه اجرا شده به منظور بهره‌گیری در طرح‌های مشابه انجام خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای عالی ترافیک تصادفات رانندگی تصادفات شهری کاهش تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان