Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@13:10:35 GMT

رحمت از خداست، ویرانی از غفلت ما

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۹۹۴

رحمت از خداست، ویرانی از غفلت ما

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «رحمت از خداست، ویرانی از غفلت ما» را منتشر کرد که در ادامه مشاهده می کنید:

"خب، حادثه جنبه‌های مختلفی دارد و آقایان هم در بیاناتتان جنبه‌های مختلف را بیان کردید؛ یعنی، هم یک برکاتی هست، هم یک صدماتی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و آن مقداری که آقایان بیان کردید درست است و مورد تأیید و قبول ما هم هست. و این بخش خدمت‌رسانی‌ای هم که انجام گرفته، واقعاً خیلی برجسته است. همان طور که آقایان همه گفتید، هم حجم خدمات بالا بوده، هم هماهنگی میان بخشهای مختلف برای خدمات خوب بوده، و هم مسئولین بالا که حضور آنها در دل حوادث غالباً موج‌آفرین [است] و ایجاد تحرّک و انگیزه میکند، خوب در مجموعه حضور پیدا کردند؛ خود آقای رئیس‌جمهور، آقای معاون اوّل، آقای وزیر کشور، مسئولین نظامی، الحمدلله خوب آنجا حضور پیدا کردید؛ بنده شاهد [بودم] و از دور میدیدم آنچه را انجام میگیرد. اینها بخشهای مثبت قضیّه است.

 ببینید آقایان! آقای اردکانیان [مطلبی] گفتند و درست هم هست که «سیل یک چیز قابل جلوگیری نیست»، چون وقتی که بارندگی بشود، قهراً دنبالش سیل وجود دارد؛ امّا «ویرانی» قابل جلوگیری است. ببینید؛ این مهم است. ممکن است سیل بیاید امّا ویرانی هم انجام نگیرد، تلفات هم انجام نگیرد. خداوند متعال میفرماید: ما اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ ما اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِک؛(۲) حسنه از طرف خدا است، [مثل همین] باران. اهمّیّت باران برای آقای وزیر کشاورزی(۳) و آقای وزیر نیرو طبعاً بیشتر از دیگران مطرح است؛ بخصوص بعد از این خشکسالی؛ [یعنی] یک جاهایی باران آمده  که پانزده سال، شانزده سال خشکسالی بوده -[مثل] منطقه‌ی جنوب خراسان- خب این مال خدا است؛ باران را خدا فرستاده امّا ویرانی را چه کسی درست کرده؟ من این را عرض میکنم که کارهایی را که مانع از ویرانی میشود، قبلاً پیش‌بینی نکردیم و انجام ندادیم. این مطالبی که آقایان بیان کردید، [مثل] مسئله‌ی لایروبی، مسئله‌ی آبخیزداری، مسئله‌ی رودخانه‌های زیر سد و این چیزهایی که شما گفتید، کارهایی است که در طول زمان باید انجام میگرفته، [امّا] انجام نگرفته.

خب، مردم واقعاً کمک کردند و ما این را تجربه کردیم؛ حالا هم آقایان اشاره کردید که مردم واقعاً آماده‌اند، واقعاً شور و شوق کمک‌رسانی در مردم وجود دارد؛ این روحیه‌ی بسیج‌شوندگی برای خدمت و کمک، یک چیز فوق‌العاده‌ای است در کشور. این را از سابق بنده تجربه کرده‌ام؛ از همان سالهای اوّلین تجربه‌ی بنده برای کار امداد که سال ۴۷ بود در زلزله‌ی فردوس، که رفتیم و [دیدیم] مردم از اطراف می‌آیند و همین طور بی‌دریغ، جنس و پول و امکانات و همه چیز میریزند آنجا. حالا هم همین جور است. در قضایای دیگر هم همین جور بوده و مردم آماده هستند؛ از مردم کمک بخواهید. خوشبختانه یک همکاری خوبی هم بین مردم و مسئولین دولتی به وجود آمد که این هم جزو نقاط مثبتی است که الحمدلله در این قضیّه تحقّق پیدا کرد".

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج رهبر انقلاب اسلامی سیل مدیریت بحران معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم

تیم ملی امید آقایان برابر تیم کشور روسیه و شهر خانتی مانسیسک که در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت به رقابت پرداخت و با نتیجه ۳.۵ بر ۰.۵ به پیروزی رسید و تیم ملی بانوان برابر تیم عراقی از شهر بغداد که در جایگاه نهم قرار داشت با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و با احتساب این نتایج تیم ملی امید آقایان هم‌اکنون در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان در جایگاه ششم جدول رده‌بندی و ۱۵ تیمی مسابقات قرار دارند. تیم ملی امید آقایان در فاصله‌ای بسیار نزدیک و ۲ امتیازی با تیم صدرنشین و نماینده روسیه میزبان قرار دارد و هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی بانوان نیز با ۹ امتیاز تیمی در رتبه ۶ جدول ۱۵ تیمی مسابقات شهر‌های آسیا قرار گرفته است و به دنبال بهبود رتبه خود طی دور پایانی است. دور نهم و پایانی این پیکار‌ها فردا برگزار می‌شود و طی این دور حساس تکلیف قهرمان، نایب قهرمان و مقام سومی مسابقات مشخص خواهد شد.

عملکرد ایرانی‌ها در این تورنومنت مورد تمجید روس‌ها و شطرنج‌بازان دیگر کشور‌ها قرار گرفته، زیرا چندین سال از این مسابقات دور بودند، اما امسال به همت سرپرست فدراسیون شطرنج اعزام به این مسابقات صورت گرفت و ایران هم‌اکنون نیز مدعی کسب عنوان در این جام معتبر آسیایی است.

تیم ملی امید آقایان در صورت کسب پیروزی و حداکثر امتیازات در دیدار فردا و از دست دادن امتیاز توسط صدرنشین شانس بسیار خوبی نیز برای کسب عنوان قهرمانی دارد؛ در غیر این صورت کسب مقام دومی ایران در این تورنومنت قطعی است. از آن طرف تیم ملی بانوان نیز می‌تواند امیدوار به کسب امتیاز و ارتقاء جایگاهش باشد، زیرا در دور‌های گذشته همواره میان ۴ یا ۵ تیم اول قرار داشت.

گفتنی است؛ تیم ملی امید آقایان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی بانوان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم