Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: هر گونه چراي زودرس دام قبل از 15 ارديبهشت سال جاري در مراتع اين شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانوني صورت مي گيرد.

مجيد پاتو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طبق طرح مميزي، چراي دام در مراتع از 15 آبان تا 15 ارديبهشت ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات برخورد و در صورت تکرار، پروانه مميزي آنها نيز باطل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص زيان هاي چراي زودرس دام ها در مراتع افزود: استفاده از مراتع در اين محدوده زماني، باعث آسيب ديدن پوشش گياهي و لگدکوب شدن مراتع مي شود و اين امر به طور مستقيم به زيان دامداران است.
وي اضافه کرد: با توجه به بارندگي هاي اخير و گلي بودن مراتع چراي زودرس دام باعث تخريب بيشتر مراتع و از بين رفتن گياهان خوش خوراک در مراتع مي شود.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد يادآور شد: براي حفاظت دقيق از عرصه هاي منابع طبيعي و اراضي ملي، حضور مردم در صحنه مهمترين رکن است و به همين علت سامانه 1504 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش هاي مردمي و رسيدگي به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعي مهاباد است.
پاتو در خصوص صدور پروانه هاي الکترونيکي چراي دام در مراتع اين شهرستان نيز گفت: امسال بيش از سه هزار فقره پروانه چراي دام در مراتع اين شهرستان صادر شده و در مجموع بيش از 2 ميليارد و يکصد ميليون ريال عوارض از بهره برداران اخذ شده است.
وي با اشاره به اينکه در مهاباد مازاد دام به چرا وجود دارد، يادآور شد: در اين شهرستان 170 هزار راس دام مجاز به استفاده از مراتع هستند درحالي که هم اکنون سه برابر اين مقدار دام در اين شهرستان وجود دارد.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: بيش از پنج هزار بهره بردار در مراتع مهاباد مشغول فعاليت هستند که سالانه بيش از 80 هزار تن علوفه را از اين مراتع برداشت مي کنند.
در شهرستان مهاباد بيش از 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه يک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقيه مراتع درجه سه با پوشش ضعيف است.
مهاباد در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود