Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه «شیخ پیاده» چهار محال و بختیاری گفت: این قرارگاه با حضور دانشجویان و طلاب این استان تشکیل شده و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فعالیت می‌کند.

عبدالله نادری، دبیر قرارگاه «شیخ پیاده» استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره انتخاب اسم این قرارگاه گفت: شیخ عبدالله بختیاری معروف به «شیخ پیاده» در اصل نامش سیف‌الله ویسی از اهالی روستای شش‌بهره از توابع لردگان است که از همان کودکی روحش لطیف و سرشتش نیکو بود و به خاندان عصمت و طهارت علاقه و ارادت زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادری مطرح کرد: شیخ عبدالله بیش از پنجاه مرتبه با پای پیاده به زیارت ائمه معصومین (ع) مشرف شد. او از نجف و کربلا پیاده به قم و مشهد می‌رفت و در راه امامزادگان را نیز زیارت می‌کرد؛ به همین خاطر به شیخ پیاده شهرت پیدا کرد.

دبیر قرارگاه شیخ پیاده استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دوستان و معاشران شیخ اشخاصی بودند که در زهد و تقوا و عرفان جایگاه والائی داشتند و با امام زمان (عج) در ارتباط بودند، مثل ایت‌الله حاج شیخ مرتضی حائری، حاج اسماعیل دولابی، حاج شیخ محمد فکور یزدی و حاج حسین مظلومی.

وی گفت: شیخ عبدالله دنیا را به اندازه نیازش خواست و چون عزت دست خداست، خداوند شیخ عبدالله را بزرگ کرد.

نادری خاطرنشان کرد: شیخ در اواخر عمر خود به بیماری اوره مبتلا شد و یک هفته در بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی قم بستری شد و در شب بیستم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ قمری مصادف با ۱۱ تیرماه سال ۶۲ هجری شمسی که سنش از هشتاد سالگی گذشته بود دار فانی را وداع و در قبرستان بقیع در راه قم به جمکران به خاک سپرده شد.

دبیر قرارگاه شیخ پیاده چهار محال و بختیاری اظهار کرد: این قرارگاه با عضویت دانشجویان و طلاب حوزه این استان به مدت ۲ ماه  تشکیل شده است.

وی افزود: زمینه فعالیت قرارگاه ما بیشتر در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان چهار محال و بختیاری می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید

دریافت 7 MB کد خبر 6097016

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • فیلم|مشاهده و ثبت پلنگ برای دومین بار در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری